PleXioN Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Da jeg skal spille forskjellig spill så blir skjermen helt blå sånn plutselig.. Så står det Nv4_disp.dll er filen som forårsaker problemet Nederst på den blåe siden står det også Dumping av fysisk minne. Hva betyr dette ? Endret 14. oktober 2006 av PleXioN Lenke til kommentar
dopus Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 det er relatert til skjermkort driverne. Prøv å innstaller den siste utgaven av driverne som du kan laste ned fra http://www.nvidia.com. Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Du har *infinite loop*. Google *infinite loop + nvidia*, evt. ditt skjermkort. Oppdater chipset drivere. Oppdater grafikkort drivere. Bruk dx9. Det finnes patcher men de er veldig egoistiske eller system-spesifikke. Prøv å endre bios settings hvis du har dem: Video Bios Shadow - disable Video Bios Cacheable - disable System Bios Cacheable - disable C8000 – xxxxx Shadow - disable these values Assign IRQ To VGA - This MUST be enabled VGA Palette Snoop - This MUST be disabled Enable ESCD - disable Power Management - disable DPMS - disable Virus Checking - disable PnP Aware OS - disable Turbo External Clock - disable Cache Read + CPU with pipeline - disable AGP Aperture Set to 256MB ACPI - disable Slå av evt.sideband adressing + fastwrites. ( 1 av gangen ) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Min erfaring er at hva som i de fleste tilfeller forårsaker problemet er overoppheting av kortet. Kontroller at viften på kortet faktisk går rundt og f.eks test om du fortsatt får feilen med sideveggen av kabinettet og eventuelt en bordvifte inn i kabinettet. Prøv å ta på kjøleribben med fingeren for å kjenne om den er "skummelt varm". Det kan også hjelpe om du nevner navnet på skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Kan være lurt å oppdatere dx9 til oktober fix status , for å eliminere denne . -->DirectX 9.0C Redistributabe - October 2006<-- Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Min erfaring er at hva som i de fleste tilfeller forårsaker problemet er overoppheting av kortet. Kontroller at viften på kortet faktisk går rundt og f.eks test om du fortsatt får feilen med sideveggen av kabinettet og eventuelt en bordvifte inn i kabinettet. Prøv å ta på kjøleribben med fingeren for å kjenne om den er "skummelt varm". Det kan også hjelpe om du nevner navnet på skjermkortet ditt. 7066917[/snapback] Hehe, jeg må dessverre skuffe deg med den "Finger på ribba"-metoden din... Med f.eks 7950GX2 som er 90C+ under litt load blir det litt søkt å ta på ribba for å kjenne om den er varm Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Selv om core er 90 grader trenger ikke det bety at ytterste kant av kjøleren er det og slike temperaturer er uansett på load. De fleste skjermkort i dag kommer med temmelig store kjølere, så jeg mener fingertesten enda kan brukes. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Selv om core er 90 grader trenger ikke det bety at ytterste kant av kjøleren er det og slike temperaturer er uansett på load. De fleste skjermkort i dag kommer med temmelig store kjølere, så jeg mener fingertesten enda kan brukes. 7067857[/snapback] Feil, 7950GX2 og X1950XTX er varme over hele kortet, til og med metallbraketten med DVI-utgangene er glovarme. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Er ikke sunt i lengden for hverken pcb brettet eller andre komponenter at skjermkortet er for varmt vel? Husker et kort jeg hadde før der andre komponteter klikka pga at ribba som avleda varmen stod for nære en kondensator Endret 14. oktober 2006 av darkz Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Du har *infinite loop*. Google *infinite loop + nvidia*, evt. ditt skjermkort. Oppdater chipset drivere. Oppdater grafikkort drivere. Bruk dx9. Det finnes patcher men de er veldig egoistiske eller system-spesifikke. Prøv å endre bios settings hvis du har dem: Video Bios Shadow - disable Video Bios Cacheable - disable System Bios Cacheable - disable C8000 – xxxxx Shadow - disable these values Assign IRQ To VGA - This MUST be enabled VGA Palette Snoop - This MUST be disabled Enable ESCD - disable Power Management - disable DPMS - disable Virus Checking - disable PnP Aware OS - disable Turbo External Clock - disable Cache Read + CPU with pipeline - disable AGP Aperture Set to 256MB ACPI - disable Slå av evt.sideband adressing + fastwrites. ( 1 av gangen ) 7066908[/snapback] jeg har alltid hatt alt dette slik som du skriver det som standard (mer eller mindre). hvis jeg ikke får problemer, vil det da lønne seg ytelsesmessig å aktivere caching av diverse bioser? (f.eks. bios og video bios) og vet du hva shaddowing er? (er klar over google, men akkurat nå var det lettere å spørre her ) Lenke til kommentar
PleXioN Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Min erfaring er at hva som i de fleste tilfeller forårsaker problemet er overoppheting av kortet. Kontroller at viften på kortet faktisk går rundt og f.eks test om du fortsatt får feilen med sideveggen av kabinettet og eventuelt en bordvifte inn i kabinettet. Prøv å ta på kjøleribben med fingeren for å kjenne om den er "skummelt varm". Det kan også hjelpe om du nevner navnet på skjermkortet ditt. 7066917[/snapback] Jeg har GeForce FX 5500 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Feil.. Feil faktisk.. Saken må jo ses i context og de ekstreme kortene består sikkert av et par promiller av antall kort i bruk og at han ikke nevner kortet i første post gjør også sjansen mye større for at han ikke har et slikt kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå