avtrekkeren Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 KriFos: Kjører du Windows XP Professional x64 ? Får ikke begge kjernene til Intel Core 2 Duo til å fungere med Gothic 3 i Windows XP Professional 32bit. 7110401[/snapback] Kjører XP32. Det må nevnes at etter at jeg restartet maskinen, ville ikke CPU-usage over 50 igjen, uansett i windowmode. I Fullscreen derimot mistenker jeg CPU-usage for å være høyere da spillet flyter mye glattere med crack enn uten. Kopibeskyttelsen har fungert, både meg selv om flere jeg kjenner valgte å kjøpe spillet da det ikke lå piratkopi ute ved release.. da vi som mangen andre ikke har for vane og kjøpe singleplayer spill. 7110481[/snapback] Tja, i mitt tilfelle kjøper jeg alltid de gode spillene som jeg gleder meg til - og G3 var langt oppe på kjøpelisten min. Kjøpte det ASAP når det kom ut, men det kopibeskyttelsen har gjort for min del, er å IKKE kjøpe flere spill fra JoWood i fremtiden, før jeg har sjekket at det ikke er noe drittbeskyttelse på spillene, og den holdningen er jeg ikke alene om. Den funket kanskje til å presse noen av de som måtte ha spillet med en gang til å kjøpe det, samtidig ødelegger den ryktet og skaper tusenvis av misfornøyde kunder. Det spørs hva de taper på dette i lengden. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kommer dette til å bli standard for spill i framtida? Alle spill jeg skaffer meg, kjøper jeg. Og spesielt spill som Oblivion og Gothic 3 synes jeg det er ganske tankeløst å bare laste ned. 3D-designere og animatører har jobbet som f*** i laaang tid for å lage nydelige spill, og de fortjener virkelig litt av forbrukernes penger. Men i saker som denne, hvor det virker som om de som laster ned spillet uten å betale for det får en fordel vi andre ikke får (vet ikke om jeg har forstått det riktig?), er jeg ikke så sikker på om jeg har lyst til å kaste så mange penger inn i den industrien lenger. Bruk heller ressurser på å ta de som driver ulovlig!? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 @Husam: Du kan få samme fordelen ved å laste ned cracken, so det er jo noko. Men dette er heilt på trynet, ja. Det er ikkje unikt for Jowood, dei fleste spelutviklarar driv slik, og det er aldri til fordel for kunden. I det minste synest eg dei kan legge ut ein patch som fjernar beskyttelsen etter at spelet er cracka. Eg har sendt ein epost til Forbrukarombodet og stilt nokon spørsmål angåande kopibeskyttelse på spel. Dersom eg får eit interessant svar, skal eg lage poste det i ein ny tråd. Kay Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg regner med det kommer en fiks for disse problemene med kopibeskyttelsen. Jeg hadde de samme problemene med Darkstar One som benytter seg av samme beskyttelse (Tages). Etter fiksen økte ytelsen betraktelig. Vi må bare smøre oss med tålmodighet og vente litt. Det er vel ikke krise om man må vente noen dager på det. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg vet at det er ulovlig å snakke om crack og warez, men Razor1911 har nettop lagt ut crack som fjerner kopibeskyttelsen. Jeg merket store ytelsesforskjeller med og uten. jeg syns det er for teit at når jeg betaler 400kr for ett spill, at jeg må vente i en uke før noen klarer å koke sammen noe ulovlig sånn at spillet skal gå glatt på pc'en Nå ser det faktisk ut som at spillet er verdt de 400kr jeg betalte for det! Ps. du må ha winrar for å pakke ut filene Edit: Link fjernet Endret 20. oktober 2006 av tommen_h Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Du bør fjerne linken snarest - det er ikke lov å legge ut slikt. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Finnes det en oversikt over spill og hvilken kopibeskyttelse som de bruker? Kan være greit å ha når jeg skal kjøpe spill. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Då har eg prøvd NOCD-patchen, og resultatet er som følgjer: VESENTLEG lågare lastetider. Spelet startar raskare. Tilsynelatande litt betre generell ytelse (mindre hakking), men dette kan òg skuldast .ini-tweaken. NULL støy frå DVD-stasjonen, det kjennast bra. Eg gjorde nokre kjappe testar med stoppeklokke, og kom fram til følgjande: *** Vanleg versjon *** Hente inn frå meny: Over 2 min (starta stoppeklokka litt seint, so det blir litt omtrentleg) Quickload: 1 min 23 sek *** Med NOCD *** Hente inn frå meny: 1 min 17 sek Quickload: 30 - 43 sek, avhengig av situasjon So konklusjonen blir: Ja, kopibeskyttelsen på Gothic 3 sug. Får håpe dei innser dette sjølv, og slepp ein offisiell patch som fjernar han, eller i det minste reduserar skadevirkningane. Gjerne saman med ei unnskuldning. Novel, kopibeskyttelsen sug, spelet gjer det heldigvis ikkje. No er det endeleg helg og tid til å utforske Myrtana. Kay Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 ...[*]Tilsynelatande litt betre generell ytelse (mindre hakking), men dette kan òg skuldast .ini-tweaken. ... 7115040[/snapback] Hva vil .ini tweaken si, og hva gjør den? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Hva vil .ini tweaken si, og hva gjør den? 7117020[/snapback] Det står om han på denne tråden. Ellers oppdaga eg at eg hadde gjort ei lita tabbe med innstillingane: Eg hadde først satt grafikken til medium, for so å auke begge dei første sliderane til "High". Når eg satte det til medium, vart òg "Object cache" satt til medium, noko som ga dårlegare ytelse. Når eg auka han til "High" gjekk alt mykje glattare. Kay Lenke til kommentar
albions Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Fatter ikkje poenget med "kopi" beskyttelser. Tar sånn ca 2 sek å lure den alike vell. Hvorfor sløse penger på det ? Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) En slik kopibeskyttelse sørger jo for at de ikke- til småkyndige dataspillerne som ikke bor på Internett ikke lar 2-3 tjommier installere samme spill. On-T:Selvom det er litt på kanten anbefaler jeg alle som har Gothic 3 å bruke NoCD-patch. Ekstrem ytelsesøkelse. Endret 21. oktober 2006 av Zlimy Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg kjøpte spillet, men dvd spilleren min ble ødelagt så jeg måtte låne en fra en kompis......nå har jeg det kjempe morro fordi spillet kan ikke oppdateres....og det er ingen no cd å se noen steder som faktsik fungerer som den skal....jeg er LEI av vildsvin som kan drepe meg.....og jeg utsletter en by med orker alene....men 1 villsvin....neeeei da....samme med minecrawlers og nogen andre.....så jeg må kjøpe meg ny dvd player i guess....lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå