Gå til innhold

Gothic III kopibeskyttelse - noe dritt!

Anbefalte innlegg

Gjett hvem som skal laste ned crack den dagen det slippes... Helvetes greier denne idiotiske kopibeskyttelsen... :/

Her er mine problemer sålangt:

1.) Det kan gå flere minutter før spillet starter, platen bare står og spinner rundt i DVD'en på fullt.

2.) Spillet starter ikke alltid, rett før menyene skal komme opp (etter Core 2-logoen) går alt i svart, og DVD'en starter spinne for fulle mugger igjen, dette medfører at jeg enkelte ganger må restarte maskinen, og enkelte ganger funker det med ctrl+alt+del og lukke prosessen.

3.) flere minutter lang pause FØR loading begynner etter å ha trykket på load game (eller New Game), da DVD'en skal spinne og spinne og spinne før det skjer noe.

4.) flere minutter lang pause ETTER loading er ferdig, igjen begynner DVD'en å spinne i det uendelige...

Det var en plass til det var uendelig lang spinnepause, men kommer ikke på i farten...

Hvor lang tid spinningen tar varierer fra gang til gang. Noen gang når jeg loader game tar spinningen etter loading er ferdig, bare noen små sekunder, enkelte ganger flere minutter, og av og til midt i mellom... Spinning ved start av spill er som oftest 30-60 sek. Spinning som i problem 2 og 3 skjer bare av og til, virker nesten litt tilfeldig.

Har for øyeblikket heller ingen CD/DVD-emulatorer, så problemet er ikke der heller. HATER slike kopibeskyttelser. Kommer nok ikke til å kjøpe flere spill fra denne utgiver nei! The Guild 2 var et spill jeg var veldig interessert i, skaffer meg vel dette på andre måter nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at sikkerhetsbeskyttelsen i Gothic III er nærmest overdrevet. Kunne brukt mindre tid på å implementere den, og bruke tiden på å fikse bugs før release istedet.. kopibeskyttelsen kalles "Tages" og i tillegg har du satt inn X-treme protector for å styrke den, slik at den vertifiserer flere ganger mens du spiller, og med en gang det ikke stemmer så kan feks ytelsen i spillet synke dramatisk. Kanskje det er denne beskyttelsen som er synderen for dere som sliter med ytelse?

Lenke til kommentar
Enig i at sikkerhetsbeskyttelsen i Gothic III er nærmest overdrevet. Kunne brukt mindre tid på å implementere den, og bruke tiden på å fikse bugs før release istedet.. kopibeskyttelsen kalles "Tages" og i tillegg har du satt inn X-treme protector for å styrke den, slik at den vertifiserer flere ganger mens du spiller, og med en gang det ikke stemmer så kan feks ytelsen i spillet synke dramatisk. Kanskje det er denne beskyttelsen som er synderen for dere som sliter med ytelse?

7066663[/snapback]

Virker sannsynlig, enkelte ganger virker det litt random når den skal sjekke for DVD. Er så ufattelig irriterende. :cry:

Lenke til kommentar
Du kan ta ut dvd-en når du spiller, mange som har rapportert bedre loadetider og ytelse med den ute, jeg merket ingenting da.

7106375[/snapback]

Det kan du, men da kan det oppstå andre problemer som er bygd inn i kopibeskyttelsen. I følge Tages sine hjemmesider der det står forklart om kopibeskyttelsen, kan visse deler av spillet plutselig slutte å virke eller forandres, feks kan NPC'er bli borte, quests kan bli ødelagt osv.

Har nå spilt med cracken en times tid, og loadetid-problemene er helt borte, både når det gjelder å starte spillet, samt det å loade games / quickloads. Igjen, vet ikke om dette er god nok testing med tanke på Tages-beskyttelsen som jeg beskrev rett ovenfor, men har ikke merket noe problemer med quests etc, spillet flyter faktisk bedre - :)

edit: kan selvfølgelig ikke si hvor jeg har skaffet denne hen - det er alldeles ikke tillatt iht retningslinjene for forumet :) - Det at jeg forklarer at spillet virker bedre med crack enn uten ligger vel i en gråsone, men jeg mener at folk har rett til å vite at en del av problemene med spillet faktisk kan løses.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Du har ikke det nei? :) Vel, skal fortelle deg at du faktisk har fått et lite program som heter "TAGES" installert på maskinen din uten at du visste det :) Morsomt? Japp... Ï tillegg bruker det noe som heter X-Prot samt en custom en... Altså 3 fine ting på en gang, er jo nesten ikke mulig :)

edit: for å avinstallere disse- gå på gothic3-dvd:\support\ og kjør drvsetup.exe evt for 64-bits versjon. Da starter dog ikke spillet ditt...

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Tja, en bra ting er det i allefall ikke. Det er vel på linje med StarForce (som har rykte på seg for å ødelegge både hardware og å fucke opp windows) - jeg liker i allefall ikke at jeg får installert programmer på maskinen min i det skjulte, spesielt når jeg ikke vet konsekvensene av det. Men jeg tviler vel på at jeg vinner i lotto eller får andre millioner av å ha denne installert, så, bra? Nei.

Lenke til kommentar
Tja, en bra ting er det i allefall ikke. Det er vel på linje med StarForce (som har rykte på seg for å ødelegge både hardware og å fucke opp windows) - jeg liker i allefall ikke at jeg får installert programmer på maskinen min i det skjulte, spesielt når jeg ikke vet konsekvensene av det. Men jeg tviler vel på at jeg vinner i lotto eller får andre millioner av å ha denne installert, så, bra? Nei.

7107239[/snapback]

Men hvordan skal jeg kunne spille gothic 3 hvis jeg fjerner det greiene da.?

Lenke til kommentar

Kris R: :D skryter av å være med i ***, jeg bare ler. Easy now cowboy :)

Tages er et av de bedre kopibeskyttelsene som nå finnes, men det er ikke så veldig utbredt egentlig. Det er ikke like ille som StarForce som noen brukere opplevde problemer med utenfor selve spillet som var beskyttet med SF. Det var jo dette som gjorde at mange spillutgivere sluttet å bruke SF.

Det største "problemet" med Gothic III kopibeskyttelsen er jo at den hele tiden sender CD sjekk mens du spiller. Da tenker jeg ikke ut i fra crackernes ståsted, men ut i fra den vanlige forbrukers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...