Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor går DSL lyset av og på?


Anbefalte innlegg

Har hatt Online ADSL i 1 uke nå, men har et litt plagsomt problem.

 

Lyset på modemet som viser om man har DSL forbinnelse går av og kommer på igjenn sånn ca 3 ganger i døgnet. Er dette et telenor problem, eller er det jeg som har trasig linje.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De gangen jeg har mistet dsl lampa mi er det fordi linja går ned. Ene gangen hadde bluecom (som jeg bruker) noen problemer som de posta på siden sin og fiksa greit fort.

andre gangen forsvant den, men kom på igjen etter 5min..

 

hvis den forsvinner så mye ville jeg nok ring telenor support og hørt hva du kunne fiksa.. så mye skal den nok ikke gå ned...

 

forutsatt at det er slik som jeg tror at du mister forbindelsen og ikke bare lampa som slutte rå lyse =)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 17:36, skrev minimum payne:

har også bluecom, og den kutter titt og ofte, for så og komme tilbake etter 15 sekunder, har klaget men får bare det vanlige svaret, ja det var en liten feil, men vi fikset det jo?

Umulig å spille online i mer enn 15 min, men men. noen som sa Firstmile?


 

Feilmeld det, at linja fysisk går ned tror jeg ikke Bluecom har noe med, det er TN som styrer dette.

Lenke til kommentar

jaha..? så lyset går av og på sikker på at du har en nettverkskabel som sitter skikkelig i? eller om modemet har dårlig kontakt noen steder det kan også være, men telenor har også hatt en del problemer i det siste med sitt nett.. vet jeg som sagt dette er ett litt ukjent problem for meg.. men men skal du ha fast ip fra telenor ikke.no problem kjøp deg en smc barricade 704 :grin: den holder på ipen

Lenke til kommentar

Kabelen sitter i som den skal, og jeg mister dsl forbinnelsen "regelmessig"... Ringte telenor kundeservice i dag, de sa at de hadde hatt/har noe problemer med linja, så nå sitter jeg å venter på telefon fra en av telenors teknikere.. heh.. dette kan bli artig.. :smile:

Lenke til kommentar

"Hei det er fra Telenor kundeservice her.. Det er som du sier at vi har hatt noen store problemer med linjene.. noe vi alltid har hatt, men kanskje litt for mye i det siste og det virker litt ekstra ekstremt hos deg... så thormod ringte og sa at jeg kunne gi deg en 10mbit linje til deg som disp. på at du har lidd så mye"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...