jostor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har nettopp lagt inn Xubuntu 6.10 på min gode gamle ThinkPad 390E. Det fungerer veldig bra, men det er et lite problem: når jeg scroller i f.eks. et tekstdokument, lagger det. Det gjør at det går vanvittig tregt å bla gjennom et dokument. Dette er svært irriterende. Når jeg flytter vinduer rundt på skjermen har jeg også samme problemet, det lagger. Vinduene henger liksom igjen. Maskinvaremessig er det jo ikke verdens kraftigste maskin (300MHz CPU), men det burde vel være nok for å kjøre Xubuntu tilfredsstillende? Håper noen vet hva som er årsaken til problemet. På forhånd takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvilket skjermkort, og hvor mye ram har du? Lenke til kommentar
jostor Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvilket skjermkort, og hvor mye ram har du? 7067324[/snapback] Jeg har 192 MB RAM i PCen. Skjermkortet er et Neomagic MagicMedia256AV. Jeg leste litt på denne siden, der står det "Hardware acceleration is not supported at color depths above 16-bit." Så jeg endret fargedybden fra 24 bit til 16 bit. Det hjalp en del, men det er fortsatt ikke helt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå