Patience Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg blir så utrolig frustrert. Hvorfor må det alltid være nødvendig å lese gjennom en dokumentasjon på ti sider for å finne ut hvordan man gjør selv den minste ting i Linux? Nå er riktignok SUSE noe av det beste jeg har vært borti til nå - men likevel.. Jeg driver på og skal installere en driver fra ATI. Men det er altså ikke plankekjøring vi snakker om. Selvsagt ikke.. Jeg har forsøkt å installere driveren på vanlig måte. Men det ser ikke ut til å ha blitt gjort riktig. Så har jeg laget en distribusjonstilpasset driver generert. Og denne skal visstnok finnes via pakkesystemet. Men så sier ikke dokumentasjonen en dritt mer om det. Skal jeg bare gjette eller installere alle filer jeg måtte tro skulle være riktig? Så frustrerende.. Linux blir aldri større, hvis de ikke begynner å tenke brukervennlighet. Hvordan skal jeg få denne driveren til å installere seg propertly? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 linux-kji4:/ # chmod 777 /etc/X11 linux-kji4:/ # chmod 777 /etc/X11/xorg.conf linux-kji4:/ # aticonfig resolution=1280X1024 aticonfig: Writing to '/etc/X11/xorg.conf' failed. No such file or directory. No ATI fglrx device was found in the file: '/etc/X11/xorg.conf'. Please run 'aticonfig --initial' or change the 'Driver' part of your configuration file to "fglrx" and ...får heller ikke lagret til Conf-filen... Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du gjort som den foreslår? aticonfig --initial? For å skrive til filen må du være root, 777 rettigheter på den filen har ikke noe for seg. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Ja jeg var i root.. Brukte sudo su så det skulle da være i orden.. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du satt den til å bruke driveren fglrx, da? chmod 777 ?! :OO Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har et ati-kort selv, du kan få en xorg.conf av meg når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du satt den til å bruke driveren fglrx, da? chmod 777 ?! :OO 7068280[/snapback] Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg driver med. her. Derfor alle spørsmålene.. Hvordan setter jeg den til det da? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg har et ati-kort selv, du kan få en xorg.conf av meg når jeg kommer hjem. 7068699[/snapback] Det kan jo være verdt et forsøk å prøve. Men jeg har generert xorg.conf via driveren. Fungerte helt greit det. Det er bunn og i grunn bare 3D jeg sliter med.. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Post output av: cat /etc/X11/xorg.conf | grep Driver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå