piff Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2044 Noen som har prøvd disse til chieftec tower? Er veldig interresert i om disse faktisk gjør noe særlig forskjell i det hele tatt... Lenke til kommentar
piff Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 ingen som har prøvd de? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har de mattene, og jeg synes de funker ganske godt. Brukte først asfaltmatter, så magic fleece oppå dem igjen. Men jeg synes fortsatt viftene bråker litt hvis PCen står på om kvelden/natta. Men jeg tror jeg er overfølsom. Blir til tider iritert på kjøleskapet som durer på kjøkkenet :smile: Har du prøvd å kjøre viftene dine på lavere spenning? Det kan være veldig effektivt, uten å koste deg ei krone. Men hvis du vil ha nesten lydløs PC, er nok ikke magic fleece et dumt valg. Men en liten advarsel: når du først har begynt med støydemping, dukker det opp nye støykilder hele tiden. Bare les denne tråden... [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-07 16:22 ] Lenke til kommentar
piff Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 hehe...kjører faktisk ikke kab vifter...men det jeg nok trenger er noe for harddiskene..for det de som bråker mest..pluss vifta på skjermkortet..har trossalt 5 disker..gf4ti4200 kort...har MIST Silent Twin vifte til cpu..den er deilig..hører ikke den jeg..men diskene og skjermkortet skulle jeg så absolutt gjort noe med..men vet ikke om de mattene er noe test til akkurat det. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Har tenkt på og kjøpte disse mattene selv til det kabinettet. Har pleximoddet døren, men har lest en plass at Plexi støyisolerer voldsomt (liten resonans?) Har vannkjøling sånn ellers i systemet. Kunnet tenkt meg og høre flere erfaringer med disse.. Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hvis du kjører 5 disker bør du vurdere å få litt luft på dem.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 11:54, skrev piff:hehe...kjører faktisk ikke kab vifter...men det jeg nok trenger er noe for harddiskene..for det de som bråker mest..pluss vifta på skjermkortet..har trossalt 5 disker..gf4ti4200 kort...har MIST Silent Twin vifte til cpu..den er deilig..hører ikke den jeg..men diskene og skjermkortet skulle jeg så absolutt gjort noe med..men vet ikke om de mattene er noe test til akkurat det. Harddisker skaper mest vibrasjonssstøy. Da burde du bruke asfaltplater eller noe annet tungt på harddiskopphenget for å dempe disse vibrasjonene. Isåfall bør du fikse noe kjøling til diskene. Investering i no-vibes kan kanskje være lurt, men det blir fort svindyrt for 5 disker. det finnes mane forskjellige hjemmelagde harddiskoppheng ute på nettet. Sjøl skal jeg etter hvert gjøre noe lignende som han her har gjort. Enkelt og greit, og da blir det også litt luft mellom diskene. Hvis du lager noe lignende bør det være nok med ei (stillegående) vifte i front for å holde temperaturene nede. [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-09 00:49 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Fordømt dyrt var det iallefall. :sad: Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 For noen priser. Jeg vet ikke om det er Microplex eller NoiseControl som er synderen her, men dette er et produkt som umulig kan ha en materialkostnad på mer enn et par kroner, og arbeidet som har blitt gjort er å kutte opp materialet til biter som skal passe i et Chieftec-kabinett. NoiseControl sine produkter bærer dessuten et amatørmessig preg, så jeg forstår ikke helt de sinnsyke prisene. Kanskje en representant fra Microplex kan komme og forklare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå