Heineoen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Har enten hull i eksosmanifoilen eller så er det bare pakkningen som må byttes.. Hører en surklelyd ved pådrag.. Så lurer jeg på hvor mye dette har å si for ytelsen? Vil mye effekt gå tapt pga dette? Ps. Er det noen måte å finne ut om det er pakkningen eller hele manifoilen på uten å skru av å skjekke? takk!... Lenke til kommentar
stormx Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Tror ikke effekttapet er så vanvittig stort, spesielt ikke hvis det er en original motor. Du kan prøve å starte bilen, se under panseret og kjenne ca hvor eksosen pipler ut henne. Dersom det er i sprekka mellom motoren og manifoilen er det pakninga, og dersom det er et hull i selve manifoilen (lite sansynlig, med mindre den er j***vlig rusten) er det manifoilen som er gone.. Dersom det pipler litt luft ut i et tilgjengelig sted kan du prøve å fylle i litt "gungum" som skal tette eksoslekasjer. Prøv å dytte det inn i sprekka med en binders eller annen tynn pinne som måtte passe Jeg er ingen ekspert men jeg har fiksa en slik lekasje på en gammel Land Rover slik noen ganger hvertfall Lykke til Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har bilen lamdasonde etter lekasjen så blir blandingen feil.Lamdaen måler eksosen for å justere blandingen så katalysatoren får det beste arbeidsforhold.Lekker eksosen så regulerer den blandingen feil pga den justerer etter eksosen som er gal å måle på siden eksosen lekker Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei!Har enten hull i eksosmanifoilen eller så er det bare pakkningen som må byttes.. Hører en surklelyd ved pådrag.. Så lurer jeg på hvor mye dette har å si for ytelsen? Vil mye effekt gå tapt pga dette? Ps. Er det noen måte å finne ut om det er pakkningen eller hele manifoilen på uten å skru av å skjekke? takk!... 7066119[/snapback] Hei! Har akkuratt samme lyden på stratusen min ved pådrag. Jeg har tenkt samme tanken men aldri giddet å sjekke det Vi venter spent på tilbakemelding på hva du finner ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå