Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Effektap ved eksosmanifoil lekasje?

Heineoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Har enten hull i eksosmanifoilen eller så er det bare pakkningen som må byttes.. Hører en surklelyd ved pådrag..

Så lurer jeg på hvor mye dette har å si for ytelsen?

Vil mye effekt gå tapt pga dette?

Ps. Er det noen måte å finne ut om det er pakkningen eller hele manifoilen på uten å skru av å skjekke? :hmm:

takk!... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke effekttapet er så vanvittig stort, spesielt ikke hvis det er en original motor. :)

Du kan prøve å starte bilen, se under panseret og kjenne ca hvor eksosen pipler ut henne. Dersom det er i sprekka mellom motoren og manifoilen er det pakninga, og dersom det er et hull i selve manifoilen (lite sansynlig, med mindre den er j***vlig rusten) er det manifoilen som er gone..

Dersom det pipler litt luft ut i et tilgjengelig sted kan du prøve å fylle i litt "gungum" som skal tette eksoslekasjer. Prøv å dytte det inn i sprekka med en binders eller annen tynn pinne som måtte passe ;)

Jeg er ingen ekspert men jeg har fiksa en slik lekasje på en gammel Land Rover slik noen ganger hvertfall :)

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Har bilen lamdasonde etter lekasjen så blir blandingen feil.Lamdaen måler eksosen for å justere blandingen så katalysatoren får det beste arbeidsforhold.Lekker eksosen så regulerer den blandingen feil pga den justerer etter eksosen som er gal å måle på siden eksosen lekker

Lenke til kommentar
Hei!

Har enten hull i eksosmanifoilen eller så er det bare pakkningen som må byttes.. Hører en surklelyd ved pådrag..

Så lurer jeg på hvor mye dette har å si for ytelsen?

Vil mye effekt gå tapt pga dette?

Ps. Er det noen måte å finne ut om det er pakkningen eller hele manifoilen på uten å skru av å skjekke?  :hmm:

takk!... :)

7066119[/snapback]

Hei!

Har akkuratt samme lyden på stratusen min ved pådrag. Jeg har tenkt samme tanken men aldri giddet å sjekke det :) Vi venter spent på tilbakemelding på hva du finner ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...