frisyre Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei. Fant ikke på bedre topic, for jeg vet ikke hva det jeg er ute etter heter. Jeg trenger en PHPkode som gjør at når folk kommer på index.php-siden, blir de automatisk sendt til en annen side ( /medlemmer/login.php). Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei. Fant ikke på bedre topic, for jeg vet ikke hva det jeg er ute etter heter. Jeg trenger en PHPkode som gjør at når folk kommer på index.php-siden, blir de automatisk sendt til en annen side ( /medlemmer/login.php). Noen som vet hva jeg må gjøre? 7066021[/snapback] Enten meta header redirect hvis du vil gjøre det i html i php er det header("Location: linkadresse"); Lenke til kommentar
toss Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) du kan bruke header("Location: http://www.example.com/"); http://no2.php.net/manual/en/function.header.php EDIT: søren.. for sen.. Endret 13. oktober 2006 av toss Lenke til kommentar
groenlid Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 husk å bruk session_start i begynnelsen av php filen din... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 husk å bruk session_start i begynnelsen av php filen din... 7066645[/snapback] Den kunne jeg godt tenke meg en begrunnelse på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Det kan du få av meg. Hvis du ikke gjør det, vil du få en feilmelding hvis header() ikke står HELT i toppen av scriptet før noe som helst av info er sendt til nettleseren som skal sende brukerene vidre. Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at blabla.php:2) in /en/fin/path/test.php on line 6 Edit: session start ja... uhm, det trengs jo ikke :o) Jeg leste ob_start... Endret 14. oktober 2006 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
allyse Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 husk å bruk session_start i begynnelsen av php filen din... 7066645[/snapback] Bull. Trenger ikke noe session_start. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Jeg stusset også på dette, og tenkte kanskje han hadde sett på url'en der ting skulle videresendes. "/medlemmer....", og tenkte han bare ville advare sånn sett, men synes det var en merkelig kommentar, og session_start er ihvertfall ikke, som andre og har nevnt, nødvendig for å bruke header. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå