Lskgutt Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Så ikke at det var laget noen tråd før, så går utifra at det går greit. KLIKK HER! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Og i denne tråden krever jeg at alle poster er seriøse, velbegrunnede og lite egnet til å skape dustediskusjoner vi har hatt tusen ganger før. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg prøver igjen....Det er åpenbart ikke mye positivt å si om selve kontrolleren. possibly the most controversial aspect of the PS3: the controller. Prepare to be shocked though: we don't really like it all that much. True enough, you can go along with Phil Harrison's proclamation that it's already the industry-standard controller amongst umpteen-million gamers around the globe, but, arguably, that doesn't make it the best. Personally, we can't help but feel that the SIXAXIS (as it's now known) has been sadly neglected when viewed alongside the rest of the PS3. Compared to Microsoft's uber-comfortable Xbox 360 pad, the SIXAXIS feels cheap, plasticky, uncomfortable and disconcertingly light - almost as if it's going to fly out of your hands during those more extreme gaming moments. More worrying still, the newly-designed lower L and R shoulder triggers feel more like they belong on an early controller prototype than the near-final model. Replicating the 360 pad, rather than being simple shoulder-mounted buttons, the triggers are now hinged horizontally along the controller, with pressure forcing them inward along the bottom - like triggers then, really. Trouble is, they're placed almost unnaturally low meaning we found ourselves operating them by jamming our fingers in between the hinges to apply pressure, rather than using the buttons themselves. What's more, the triggers are convex, with no grooves to keep your fingers in place - an issue further compounded by their smooth finish, offering no resistance against your finger tips. Invariably we found our digits slipping off with the triggers snapping back to their default position. Bah. Of course, the PS2's Dual Shock pad wasn't without its faults either but we still learned to live with it. It's just a shame that Sony hasn't used its resources to bring its controller up to next-gen standards along with its cutting-edge hardware. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Den har jo sine negative sider denne også, hvem hadde trodd noe annet? Ble overrrasket over at kontrolleren fikk pes da denne jo er (nesten) helt lik den forrrige. Ellers høres det ut som en god 360-utfordrer. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Joda, mye positivt å si om kontrolleren. Spørs bare hvem man spør. Jeg personlig liker utformingen på den gamle ps2 kontrolleren godt. Utformingen på denne er bortimot den samme. Den er trådløst, noe som er veldig positivt. Det har også vært rapportert av mange som har prøvd den at den er veldig responsiv. Den har oppladbare batteri som lades gjennom en usb ledning koblet på ps3. De gamle l2 og r2 knappene er erstattet med triggere. Vært delt respons på disse, så det er vel mye smak og behag. Analog stikkene skal være mer nøyaktige en forrige generasjon. De har fjernet ristefunksjonen, negativt, men ville heller hatt sixaxis funksjonen om jeg måtte velge en av delene. Er spent hvordan spill de neste årene vil ta i bruk denne funksjonen. Positivt ting jeg kan si om kontrolleren: Formen Mer nøyaktige analoge stikker Trådløs Oppladbare batteri Sixaxis funksjonen Negative ting jeg kan si om kontrolleren: Ristefunksjonen er tatt bort for å ikke gjøre kontrolleren for kostbar Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Eg syns Ps2-kontrollaren er tilnærma perfekt, så at den er voldsomt lik den er berre positivt i mine auge. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Personlig er jeg svært glad for at de gamle l2 og r2 knappene er erstattet med triggere. Synes at disse knappene var den eneste svakheten med ps2 kontrollen. Vil tro at triggerne er mye mer tilpasset for fingrene, noe som fører til mer behag under en lang spilleøkt. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Flott, da blir dere nok fornøyd. Forøvrig ble ikke ristefunksjonen tatt bort for at kontrolleren ble for kostbar, den ble fjernet pga en viss rettsak. Noe som jeg anser som det desidert største minuset. Ristefunksjonen har utviklet seg til å bli en stor del av dagens spill. Man kan alltids argumentere med at man ikke vil savne det like mye i bilspill, ettersom bilspill burde spilles med ratt og pedaler, dog har man ikke alltid muligheten til å koble opp noe slikt, og savnet vil nok være der for flertallet. Men hva med skytespill ? når granatene går av og kontrolleren rister, så blir man dratt mer inn i handlingen. Vil dette være noe som har innvirkning på salget ? neppe, dog skal man ikke se bort ifra at det vil være et stort irritasjonsmoment senere. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde personlig sett at de gjorde litt mer ut av kontrolleren. Syns det var på tide nå å videreutvikle den litt rent designmessig. Den gode gamle PS-kontrollen er ikke dårlig designet, jeg kunne bare tenkt meg å se den i en litt mer robust og mindre plastikkpreget versjon. At rumble er borte er jo også veldig synd Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Flott, da blir dere nok fornøyd. Forøvrig ble ikke ristefunksjonen tatt bort for at kontrolleren ble for kostbar, den ble fjernet pga en viss rettsak. Noe som jeg anser som det desidert største minuset. Ristefunksjonen har utviklet seg til å bli en stor del av dagens spill. Man kan alltids argumentere med at man ikke vil savne det like mye i bilspill, ettersom bilspill burde spilles med ratt og pedaler, dog har man ikke alltid muligheten til å koble opp noe slikt, og savnet vil nok være der for flertallet. Men hva med skytespill ? når granatene går av og kontrolleren rister, så blir man dratt mer inn i handlingen. Vil dette være noe som har innvirkning på salget ? neppe, dog skal man ikke se bort ifra at det vil være et stort irritasjonsmoment senere. 7066058[/snapback] Eg ser absolutt ikkje vekk ifrå at det kan komme seinare kontrollere med ristefunksjonen inkludert. Ps1 kom heller ikkje med ristefunksjon i alle kontrollane til å byrje med. Når dette evt. skjer vert det ein ekstra bonus. Mangelen av rumble er ekstremt overvurdert av mange meiner eg. Har ofte funne ut at eg har gjennomført spel med rumble-funksjonen av, utan at eg hat merka nokon forskjell. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor skulle Sony plutselig slå full retrett etter nederlaget i retten ? Det vil være meget overraskende hvis man plutselig velger å punge ut flerfoldige millioner slik at man kan implementere rumble funksjonen igjen. Smak&behag, personlig så kan jeg ikke klare meg uten ristefunksjonen og anser den for å være et svært viktig ledd for å dra meg mer inn i handlingen. Det å nå skulle spille bilspill uten rumble er fullstendig uaktuelt. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) IGN nevner ikke noe om støy! Meget positivt! Endret 13. oktober 2006 av Drunk In Public Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Nå som vi er inne på kontrollerer kan jeg også si min mening. I mitt syn er kontrolleren ps3'ens svakeste punkt, ikke fordi den mangler rumble (det bryr jeg meg i grunn lite om), men fordi den er en kopi av dualshocken. Den er rett og slett ikke ergometrisk utformet. Rett nok har de fleste blitt vant med dens form, playstation har jo solgt i hopetall, men det betyr ikke at den er best/god nok. Her var det strort rom for forbedring, noe sony vet selv da de viste frem banankontrolleren. Jeg er sikker på at den var bedre i bruk, desverre var mottakkeslen av den så dårlig at et ser ut som sony ble skremt til å gå tilbake til det sikre og kjente. Så personlig kommer jeg til å gå til anskaffelse av en 3. parts kontroller med et design basert på 360-kontrolleren eller lignende. Noen som vet om ps3 også støtter trådet kontrollere gjennom usb? Kanskje jeg kan koble til min trådete 360-kontroller, så sparer jeg noen småpenger også..? Endret 13. oktober 2006 av qoutor Lenke til kommentar
nilox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor skulle Sony plutselig slå full retrett etter nederlaget i retten ? Det vil være meget overraskende hvis man plutselig velger å punge ut flerfoldige millioner slik at man kan implementere rumble funksjonen igjen. 7066147[/snapback] Ok.. opplys meg her: Er det noen som har tatt patent på den geniale idéen "la oss få en kontroller til å riste" og Sony tapte rettsaken mot de? Eller er det en spesifikk teknologi det er snakk om? Hvorfor kan da ikke Sony bare komme opp med en egen risteteknologi? Jeg håper og tror det kommer kontrollere senere med rumble, tror man kommer til å savne det når man først ikke har det... På en annen side har jeg alltid klart meg med PC-spill uten noen form for vibrerende respons fra tastaturet, kanskje det er en vanesak? Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor skulle Sony plutselig slå full retrett etter nederlaget i retten ? Det vil være meget overraskende hvis man plutselig velger å punge ut flerfoldige millioner slik at man kan implementere rumble funksjonen igjen. 7066147[/snapback] Ok.. opplys meg her: Er det noen som har tatt patent på den geniale idéen "la oss få en kontroller til å riste" og Sony tapte rettsaken mot de? Eller er det en spesifikk teknologi det er snakk om? Hvorfor kan da ikke Sony bare komme opp med en egen risteteknologi? Jeg håper og tror det kommer kontrollere senere med rumble, tror man kommer til å savne det når man først ikke har det... På en annen side har jeg alltid klart meg med PC-spill uten noen form for vibrerende respons fra tastaturet, kanskje det er en vanesak? 7066229[/snapback] http://arstechnica.com/news.ars/post/20060313-6366.html Microsoft hadde valget mellom å betale eller å gå rettens vei, dog valgte man å kjøpe seg ut av knipen. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvorfor skulle Sony plutselig slå full retrett etter nederlaget i retten ? Det vil være meget overraskende hvis man plutselig velger å punge ut flerfoldige millioner slik at man kan implementere rumble funksjonen igjen. 7066147[/snapback] Ok.. opplys meg her: Er det noen som har tatt patent på den geniale idéen "la oss få en kontroller til å riste" og Sony tapte rettsaken mot de? Eller er det en spesifikk teknologi det er snakk om? Hvorfor kan da ikke Sony bare komme opp med en egen risteteknologi? Jeg håper og tror det kommer kontrollere senere med rumble, tror man kommer til å savne det når man først ikke har det... På en annen side har jeg alltid klart meg med PC-spill uten noen form for vibrerende respons fra tastaturet, kanskje det er en vanesak? 7066229[/snapback] http://arstechnica.com/news.ars/post/20060313-6366.html Microsoft hadde valget mellom å betale eller å gå rettens vei, dog valgte man å kjøpe seg ut av knipen. 7066272[/snapback] Wow.. Visste ikke man kunne ta patent på en såpass generell idé. Kan da altså ikke Sony utvikle og patentere en egen risteteknologi? I mitt syn er kontrolleren ps3'ens svakeste punkt, ikke fordi den mangler rumble (det bryr jeg meg i grunn lite om), men fordi den er en kopi av dualshocken. Enig i den, untatt at rumble betyr litt for meg. Men jeg ble skuffa da jeg fant ut at de skulle gå tilbake til den gamle PS-kontrolleren. De burde som sagt hatt baller til å ta den litt videre nå rent desigmessig, det hadde vært på tide... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ja eg må si det at eg turte ikkje starte ein tråd om dette i frykt for trådhavari. Men tok jo ikkje lang tid før den dukket opp likevel. Ein tring er ihvertfall sikkert,det ser ut til at konsollen blir lite støyende,og det skader jo ingen. Imponerende av Sony her altså. Deler andres mening om at kontrollern er PS3 sin største mangel. Eg har ingen problemer sånn set å spille på min PS2,men kontrollern er langt ifra like ergonomisk som f.eks GC eller 360. Men eg liker virkelig tanken på disse skulder knappene, de ser gode ut,men utifra delte meininger så spørs jo dette. Om de blir bedre enn de på GC så er eg fornøyd altså. Mangel på rumble ser eg også på som negativt, det bir rett og slett ikkje det samme uten. Men smak og behag selvfølgelig. Men eg må igjen nevne det at det er utrolig av sony å få PSU`èn internt uten form for noe særlig støy altså. MS klør seg vel i huet på dette punktet. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Enig Mala! Tenker nok at MS har trukket litt på smilebåndet når de hørte at SONY skulle ha integrert PSU! Men alle sine bekymringer ser ut til å ha vært helt uten grunn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå