Gå til innhold

Tegneserie-tråden - hvilken er best?


Anbefalte innlegg

Jeg trodde overhode det ikke var noe tvil om begrepene før denne tråden.

 

Tegneserier: Hefte, blader pocket bøker med tegnede ruter som er periodiske.

 

Tegnefilm: Startet som film (siden TV ikke var ett begrep da de ble laget første gang) men er også ett samlebegrep for hva som går på TV. "jeg sitter å ser på Tegnefilmer på TV."

 

Trådstarter bør endre tittelen på tråden.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde overhode det ikke var noe tvil om begrepene før denne tråden.

 

Tegneserier: Hefte, blader pocket bøker med tegnede ruter som er periodiske.

 

Tegnefilm: Startet som film (siden TV ikke var ett begrep da de ble laget første gang) men er også ett samlebegrep for hva som går på TV. "jeg sitter å ser på Tegnefilmer på TV."

 

Trådstarter bør endre tittelen på tråden.

 

AKIRA

7146485[/snapback]

 

Kranglesyk? Da skal jagguma krangle med deg. Tegneserier er både TV- og bladformat fordi TV-tegneserier er jo tegninger som er satt sammen og lagt til lyd istedet for snakkebobler og undertekster. Med andre ord, en forbedret utgave av den gamle bladversjonen.

Som med LP/CD: Noen foretrekker det gamle, noen det gamle.

Lenke til kommentar
Jeg trodde overhode det ikke var noe tvil om begrepene før denne tråden.

 

Tegneserier: Hefte, blader pocket bøker med tegnede ruter som er periodiske.

 

Tegnefilm: Startet som film (siden TV ikke var ett begrep da de ble laget første gang) men er også ett samlebegrep for hva som går på TV. "jeg sitter å ser på Tegnefilmer på TV."

 

Trådstarter bør endre tittelen på tråden.

 

AKIRA

7146485[/snapback]

 

Kranglesyk? Da skal jagguma krangle med deg. Tegneserier er både TV- og bladformat fordi TV-tegneserier er jo tegninger som er satt sammen og lagt til lyd istedet for snakkebobler og undertekster. Med andre ord, en forbedret utgave av den gamle bladversjonen.

Som med LP/CD: Noen foretrekker det gamle, noen det gamle.

7147006[/snapback]

 

 

He he..nå fikk jeg jo litt blod på tann. Men dette blir mitt aller siste off topic innlegg.

 

I følge http://www.ordnett.no som er Kunnskapsforlagets blå språk- og ordboktjeneste så er dette definisjonen på:

 

tegneserie serie av tegninger (med korte tekster) trykt (som føljetong) i aviser og blader

 

tegnefilm film laget ved å fotografere nesten like tegninger, hvor faseforskjellen gir inntrykk av bevegelse når bildene sees i rask rekkefølge

 

Så...det blir mitt siste ord!!

 

Men til å anbefale flere tegnserier:

 

The Authority

Y, The last man

The loosers

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Anbefaling av tegneserier:

 

Neil Gaiman : Books Of Magic

Sandman

Death

Lucifer

Black Orchid

Mr. Hero

+++ Alt av Neil G er bra!

 

Ghostrider tegneseriene er bra! Preacher, The Invinsibles, Conan, Alien, Predator, Alien vs Predator, Nightbreed, Breed, Promethea, Pondus, M, Lagunen, Wildlife, University!

 

Alt jeg kommer på i øyeblikket. Det finnes så seriøst mange bra serier at det er lett og bli svimmel!

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at denne tråden ligger under TV-serier og programmer, ikke Tegneserier & Anime. Trådstarter nevner barnekanaler Cartoon Network og Disney Channel, sist jeg sjekket så går disse under TV-serier og programmer. Med bittelitt, og jeg mener bittelitt, godvilje så skjønner dere utmerket godt at det ikke er snakk om tegneserier som Pondus og hva dere enn måtte ha som favoritt.

 

Ducktales: For meg så blir det riktig når det er på svensk. Det ble vel bare sendt på svensk i norge? det er det jeg husker ihvertfall

7140629[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at jeg har hørt norsk tale når det gjelder Duck Tales, men det begynner å bli en del år siden jeg så Duck Tales på tv så det kan være at jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Jeg er rimelig sikker på at jeg har hørt norsk tale når det gjelder Duck Tales, men det begynner å bli en del år siden jeg så Duck Tales på tv så det kan være at jeg husker feil.

7152942[/snapback]

 

Det kan godt hende de har sendt det på norske i senere tid, men de begynt vaffal med å sende de på svensk. Husker stemmene godt enda, og for å ikke gleme introsangen.. Tenk hardt så husker du de synger "knattar! ooohhh!! Joakim Von Anka och tre Knattar! oooohhh!"i refrenget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...