grrcarl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ok. Kjøpte xbox 360 på electroworld messa i dag.. 2795,- for premium med PGR3, problemet er at den ikke funker. Jeg velger å le framfor å gråte. Jeg satte den opp, slo den på.. La inn div. personalia og konfigurering slik den ba meg om. Spilte litt PGR3, ingen problemer. Kobler den opp til nettet/live, og den vil oppdatere. Greit nok, lar den oppdatere... Så begynner problemene. Jeg skal spille PGR3 igjen, 3-2-1.. G... go? Nei. Spillet har hengt seg. Starter den om, samme problemet. Sjekker plata (som jo er helt ny), den er ren som en babyrumpe. Ok, tar ut spillet, prøver xbox live. Laster ned et arcade spill.. Så henger den igjen. Midt i nedlastingen. Starter den om, denne gangen med TP kabelen ute, av en eller annen grunn står det "Signing in to Xbox live" elns når den starter (selv uten TP kabel/internett tilgang), og lo and behold! Den henger igjen. Nå er jeg lei. Burde jeg kreve ny, eller heve kjøpet? Er det virkelig så mange problemer med xbox 360? P.S. Det er ikke varmt i rommet her. Rundt 21 grader tipper jeg. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Må nok ta en telefon til support. Lenke til kommentar
Hossa Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hev kjøpet. Ja det er sykt mye problemer med 360. Alt styret med oppdateringer osv fucker opp maskiner. Er jo tydelig at det var oppdateringen som vræka maskinen din da PGR3 virker greit før det. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Oppdateringen av software fucker ikke opp maskinen, problemet er at maskinen var doomed fra starten av. Hadde den vært som den skulle så hadde det gått fint å oppdatere den. Og heve kjøpet kan han få problemer med, mange butikker som fraskriver seg alt ansvaret når det gjelder hvordan 360'en fungerer fordi prosedyren er sånn at det er Microsoft Support som må ta seg av reperasjon og eventuelt innbytte, ikke butikken du har kjøpt den i. Er de greie i butikken så kan det jo gå. Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Takker for utrolig raske svar :!: Kjøpte den hos elkjøp. De sa også at jeg kunne levere den inn og få pengene tilbake selv etter jeg hadde prøvd den? Kanskje like greit å gjøre det, og så bare kjøpe en ny Ang. tilbakesending, uff. Det høres ut som det tar tid. Må den sendes inn til microsoft, de må se på den og eventuelt fikse den, og så må jeg vente på en ny? Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Ang. tilbakesending; ja. Hvis Elkjøp sa du kunne gjøre det, så benytt deg av det tilbudet. Endret 13. oktober 2006 av BTK Lenke til kommentar
Mrevind Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Viss du likte å spille med xbox ville jeg ha spørt om en ny og prøve om igjen med xbox live oppdateringer og jeg tror feilen ligger i oppgraderingene som gjør at xbox`en oppgraderer HD kvaliteten og at kankje der probleme ligger. jeg leste litt om det på xboxscene og der får du vel vite mere detaljert også, vet ikke om det har blitt ett problem for mange men at xboxen var ike er planlakt for full HD kvalitet, det vet jeg. Endret 13. oktober 2006 av BurnArt Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Viss du likte å spille med xbox ville jeg ha spørt om en ny og prøve om igjen med xbox live oppdateringer og jeg tror feilen ligger i oppgraderingene som gjør at xbox`en oppgraderer HD kvaliteten og at kankje der probleme ligger. jeg leste litt om det på xboxscene og der får du vel vite mere detaljert også, vet ikke om det har blitt ett problem for mange men at xboxen var ike er planlakt for full HD kvalitet, det vet jeg. 7065687[/snapback] BurnArt - Ikke for å fornærme deg, men dette må være det rareste innlegget jeg har lest her på lenge. Hva i all verden er det du snakker om? -- Til trådstarter - dette var jo veldig synd for deg. Men har ikke Elkjøp sånn 30 dager retur uten spørsmål greie? Retuner 360'n, få penga tilbake, kjøp en ny hvis du fortsatt ønsker en 360. Dette har ingeting med oppdateringene å gjøre. Elektronikk er nå en gang slik at hvis de klikker så klikker de gjerne tidlig etter de blir tatt i bruk - altså at det er en produksjonsfeil, tikkende "bombe". (Jeg kjøpte f.eks en rimelig dyr LCD tv i fjor høst rett før 360 lanseringen. Fikk den hjem, skrudde på, søkte inn kanalene og bang!! Der gikk den til dundass. Retur til butikken dagen etter og fikk ny. Samme med Xbox webkameraet også jeg kjøpte forrige uka. Virket i noen få minutter og så vips dødt). Angående "Signing in to Xbox Live" så kommer opp uansett med en gang du skru på konsollen fordi den leter etter nettverksforbindelse. Ellers - sjekk at alle kabler sitter godt i - det har du kanskje gjort allerede. Men jeg ville nok levert den tilbake og brukt returretten til Elkjøp (hvis den fortsatt eksisterer) og bare cashet ut en ny noen timer etterpå evt.. Eller fått en kompis til å kjøpe en for deg der hvis det blir problemer for deg å cashe ut en ny på samme sted rett etterpå. På den måten slipper du problemet med å vente på Microsofts kundesupport, innsending av konsoll osv... Lykke til - husk Gears Of War 17.november - du kommer til å ønske du hadde den da Dr Peedee Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan ikke du bare formatere harddisken din? Da er vel oppdateringen slettet også? Så starte på nytt og ikke last ned oppdateringen, se om det hjelper... Hvilken produksjonsdato står det på konsollen? Vi vet jo at det var mye feil med de som blev laget i 2005 men nu, et år etterpå, må det vel være slutt med barnesykdommer? Venter selv fremdeles på å få en ny box i retur fra Tyskland Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Når er denne konsollen produsert? ny/gammel? Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Flotte svar alle! Ja, jeg sjekket at alle kabler stod i, og konsollen er produsert i 2005... Jeg skal ta turen til elkjøp i dag, selvom jeg kjøpte den på messa var det bare å stikke til en elkjøp butikk sa de. Ang. 30-dagers returretten, hvis jeg bare leverer den tilbake uten å fortelle at det er noe feil med den, så vil vel nestemann de selger den til få problemer? Evt. så vil han/hun logge på xbox live med min konto (den er vel lagret på harddisken)? Skal jeg fortelle det som det er, eller skal jeg bare levere den også kjøpe ny "et par timer etterpå" (likte den ideen Dr. Peedee ) ? Ellers har jeg erfart at ærlighet varer lengst, også i slike saker egentlig Forøvrig så står det om problemet mitt i microsoft KB, så det er tydelig at det har skjedd flere: http://support.microsoft.com/kb/817385/en-us <-- dette gjaldt kanskje original xbox, men er jo nøyaktig det som skjer på min 360 Endret 14. oktober 2006 av websheriff Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Flotte svar alle! Ja, jeg sjekket at alle kabler stod i, og konsollen er produsert i 2005... Jeg skal ta turen til elkjøp i dag, selvom jeg kjøpte den på messa var det bare å stikke til en elkjøp butikk sa de. Ang. 30-dagers returretten, hvis jeg bare leverer den tilbake uten å fortelle at det er noe feil med den, så vil vel nestemann de selger den til få problemer? Evt. så vil han/hun logge på xbox live med min konto (den er vel lagret på harddisken)? Skal jeg fortelle det som det er, eller skal jeg bare levere den også kjøpe ny "et par timer etterpå" (likte den ideen Dr. Peedee ) ? Ellers har jeg erfart at ærlighet varer lengst, også i slike saker egentlig Forøvrig så står det om problemet mitt i microsoft KB, så det er tydelig at det har skjedd flere: http://support.microsoft.com/kb/817385/en-us <-- dette gjaldt kanskje original xbox, men er jo nøyaktig det som skjer på min 360 7067392[/snapback] Tja. tja. tja... Angående nestemann og Xbox live kontoen din.. Kommer du inn på boksen og får slettet brukernavnet ditt der da? Når du kjøper ny 360 så kan du da velge det som heter "retrieve account" på den eller noe sånt hvis jeg ikke husker feil. Ærlighet varer lengst, enig i det. Også i dette tilfellet. Fordi hvis du er ærlig nå så risikerer du å vente på at Microsoft reparerer konsollen din. Og det tar lengst tid, ja. Overraskende at du fikk en konsoll produsert i 2005 nå så sent i 2006 foresten. Men det er av mindre betydning - hvis den hadde virket. Jeg fikk min ved launch i fjor og den virker perfekt ennå. Bank i bordet. At du er redd for at nestemann får samme problem (hvilket han helt sikkert gjør hvis han kjøper din konsoll på elkjøp) er jo ikke hyggelig å tenke på. Men jeg tenkte også slik at hva om det er det som har skjedd deg?. Du har fått en konsoll produsert i 2005 - litt pussig? Det var manko på konsoller i starten og tror vel alle 2005 modellene ble solgt ut da eller på begynnelsen av 2006. Elkjøp pleier å merke varene med nedsatt pris og at det er innbyttevarer til vanlig. Men kanskje de dreit i det oppe på messen, eller at det er en konsoll som har vært en tur på reperasjon hos microsoft og så returnert til Elkjøp. Vel vel. Om du velger the "Dark Side" og prøver det jeg forelso så har jeg faktisk litt forståelse for det i dette tilfellet. Må være veldig kjipt å handle billig konsoll på messe og så komme hjem bare for å.. ja. Kjedelig. Men ikke ha skyldfølelse for nestemann, Elkjøp har ansvaret for å sjekke at returnerte varer fortsatt virker før de legger det ut for salg igjen. Det syns jeg i hvert fall. Dr Peedee Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Flotte svar alle! Ja, jeg sjekket at alle kabler stod i, og konsollen er produsert i 2005... Jeg skal ta turen til elkjøp i dag, selvom jeg kjøpte den på messa var det bare å stikke til en elkjøp butikk sa de. Ang. 30-dagers returretten, hvis jeg bare leverer den tilbake uten å fortelle at det er noe feil med den, så vil vel nestemann de selger den til få problemer? Evt. så vil han/hun logge på xbox live med min konto (den er vel lagret på harddisken)? Skal jeg fortelle det som det er, eller skal jeg bare levere den også kjøpe ny "et par timer etterpå" (likte den ideen Dr. Peedee ) ? Ellers har jeg erfart at ærlighet varer lengst, også i slike saker egentlig Forøvrig så står det om problemet mitt i microsoft KB, så det er tydelig at det har skjedd flere: http://support.microsoft.com/kb/817385/en-us <-- dette gjaldt kanskje original xbox, men er jo nøyaktig det som skjer på min 360 7067392[/snapback] Hvorfor kan du ikke bare si at den ikke funker så du vil benytte 30 dagers returrett? Er ikke noe problem det Lenke til kommentar
grrcarl Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Flotte svar alle! Ja, jeg sjekket at alle kabler stod i, og konsollen er produsert i 2005... Jeg skal ta turen til elkjøp i dag, selvom jeg kjøpte den på messa var det bare å stikke til en elkjøp butikk sa de. Ang. 30-dagers returretten, hvis jeg bare leverer den tilbake uten å fortelle at det er noe feil med den, så vil vel nestemann de selger den til få problemer? Evt. så vil han/hun logge på xbox live med min konto (den er vel lagret på harddisken)? Skal jeg fortelle det som det er, eller skal jeg bare levere den også kjøpe ny "et par timer etterpå" (likte den ideen Dr. Peedee ) ? Ellers har jeg erfart at ærlighet varer lengst, også i slike saker egentlig Forøvrig så står det om problemet mitt i microsoft KB, så det er tydelig at det har skjedd flere: http://support.microsoft.com/kb/817385/en-us <-- dette gjaldt kanskje original xbox, men er jo nøyaktig det som skjer på min 360 7067392[/snapback] Hvorfor kan du ikke bare si at den ikke funker så du vil benytte 30 dagers returrett? Er ikke noe problem det 7068103[/snapback] Da er jeg tilbake fra elkjøp. Forklarte saken som den var på service avdelingen, der fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få ny i og med at jeg hadde fått den til messepris. Så jeg skulle få tilbake pengene. Dette var veldig urimelig synes jeg, siden det ville bety at jeg måtte ha dratt tilbake til messen (og betalt nye 125,- i inngangsbillett). Så sto jeg i nok en kø i spillavdelingen i butikken, og fikk til slutt snakket med en grei fyr. Han ordnet en ny maskin til meg, og det synes jeg var veldig bra. Nå gjenstår det å pakke den opp og teste den da... edit: og den fungerer utmerket så langt. må si xbox live marketplace er ganske kult, å kunne laste ned spilldemoer samtidig som man spiller liker jeg. at det går så tregt derimot, er ikke så kult Endret 14. oktober 2006 av websheriff Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=644920 Bare å ringe til Microsoft selv det. Og si at du opplevere den velkjente fryse-syndromet. Så vil jeg nok tro du vil motta en ny etter du har sendt den tilbake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 å kunne laste ned spilldemoer samtidig som man spiller liker jeg. 7068328[/snapback] Det kan ikke jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 å kunne laste ned spilldemoer samtidig som man spiller liker jeg. 7068328[/snapback] Det kan ikke jeg. 7071756[/snapback] Funker bingo det altå,så lenge man ikkje spiller online demoer da. Mulig man før opp beskjed om at nedlastinger pauser seg når man starter opp demoen,men det skal også komme ein beskjed om at nedlastinga fortsetter underveis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja, selvfølgelig. Funker jo med ordentlige spill (: Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hev kjøpet. Ja det er sykt mye problemer med 360. Alt styret med oppdateringer osv fucker opp maskiner. Er jo tydelig at det var oppdateringen som vræka maskinen din da PGR3 virker greit før det. 7065408[/snapback] Dummeste jeg har lest. Du anbefaler sikkert at han skal vente til PS3 kommer? Lenke til kommentar
Hossa Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hev kjøpet. Ja det er sykt mye problemer med 360. Alt styret med oppdateringer osv fucker opp maskiner. Er jo tydelig at det var oppdateringen som vræka maskinen din da PGR3 virker greit før det. 7065408[/snapback] Dummeste jeg har lest. Du anbefaler sikkert at han skal vente til PS3 kommer? 7074527[/snapback] Dummeste du har lest ja. For det er jo IKKE tydelig at 360 er gjennomsyret av problemer ? Bare ta an titt på denne siden til og med. Halvparten av trådene er jo om 360 trøbbel. Det er så mye problemer med 360 at det er skremmende. Anbefalte jeg han PS3 ? Nei. Slutt med fanboy tullet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå