Gå til innhold

Så gøy det hadde vært å jobbe som spillanmelder!

Anbefalte innlegg

Ja, denne tanken kom jeg over da jeg leste et spillblad på sengen i natt. Når man skal ha en jobb man bedriver hver dag - uke etter uke, år etter år - er det viktig å trives med det man driver med. For meg må dette være å spille spill og skrive.

Jeg digger å skrive tekster, og spill er også noe jeg har sansen for. Derfor må spillanmelder være et passende yrke for meg, når jeg en gang skal ut i arbeidslivet.

Føler du det også slik, eller ser du noe negativt ved dette yrket?

Finnes det skoler for å utdanne seg innen dette, hvis man skal ha dette som fulltidsjobb?

Endret av SondreR
Videoannonse
Annonse
Yrke og yrke... Skal vel litt til å tjene særlig penger på å kun være spillanmelder i Norge, veit ikke hva de som jobber for IGN eller Gamespot tjener, men tviler på at det er spesielt mye der heller.

7065289[/snapback]

Ok. Det virker iallfall som en drømmejobb, og jeg tror at de finns et par til lands som har det som heltidsjobb.

Yrke og yrke... Skal vel litt til å tjene særlig penger på å kun være spillanmelder i Norge, veit ikke hva de som jobber for IGN eller Gamespot tjener, men tviler på at det er spesielt mye der heller.

7065289[/snapback]

Ok. Det virker iallfall som en drømmejobb, og jeg tror at de finns et par til lands som har det som heltidsjobb.

7066456[/snapback]

Det er nok mulig det er noen som har det som heltidsjobb, men jeg tror nok du da vil finne ut at lønna ikke er mye å hoppe i taket for. Så hvis du er interessert i å tjene penger til mer enn bare livets opphold så er det nok smartere å gjøre det i tillegg til noe annet. Du trenger hvertfall ikke ta noe spesifikk utdanning for å få jobben, er bare å ha bra kunnskap om spill og kunne skrive bra.

7065289[/snapback]

7066456[/snapback]

Det er nok mulig det er noen som har det som heltidsjobb, men jeg tror nok du da vil finne ut at lønna ikke er mye å hoppe i taket for. Så hvis du er interessert i å tjene penger til mer enn bare livets opphold så er det nok smartere å gjøre det i tillegg til noe annet. Du trenger hvertfall ikke ta noe spesifikk utdanning for å få jobben, er bare å ha bra kunnskap om spill og kunne skrive bra.

7066489[/snapback]

Vg/dagbladet etc har jo faste anmeldere som er journalister, så tviler på at de tjener spesielt dårlig. Og de har jo drømmejobben.

Drømmelønn med andre ord? Uhm... Ok, greit, bare råd en unge til å planlegge livet sitt ut i fra et barnslig ønske om å bli spillanmelder. Smart. "Ååååh, det må jo bare være så gøy, så drømmejobb, bare sitte og spille hele dagen og få betalt for det." Du er klar over at trådstarter resonerte seg fram til at dette måtte være drømmejobben hans siden han liker å skrive og spille?

Endret av BTK
Nei, for all del, som jeg allerede har sagt, hvis du syns det er smart så stå på, bare fortsett med oppmuntringene.

7069322[/snapback]

Eg syns ikkje

Problemet i Norge er at dei viktigaste stillingane innan dette yrket er dekka.
gir eit rosenraudt bilete av temaet. Endret av fenris1911

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...