Solsviken Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Oki , jeg begynner rett på sak. Mitt nettverk ser slik ut : Inntak ----- NGT speed touch Modem ---- LINKSYS WRTX54GX trådløs router Begge desse to har jo firewaller med port restrictions eller hva det kallest. Jeg skal sette opp en liten server til CS/CSS (via steam / eller via srcds for dem som har peiling). Min ip på lokalnettverket er 192.168.1.102 , denne står som DMZ i Linksysen så her skulle det IKKE vere noe problemer(jeg har åpnet de respketive portene for dobbel hets skyld). I speedtouchen fra NGT har jeg også åpnet alle de nødvendige portene jeg trenger. Uansett hva jeg gjør så fungerer det ikke å få servern "synlig" fra utsiden. Det skal siest at jeg ikke er helt totalt idiot når det gjelder dette for jeg klarer å bruke DC i aktiv modus , samt bittorent uten problem. ( desse portene får jeg suksess på når jeg sjekker meg selv på www.canyouseeme.org ) MEN dersom jeg skriver inn noen av portene steam benytter (hvor jeg har benyttet samme prossedyre som på port åpningen for f.eks DC) så får jeg bare error hos www.canyouseeme.org og andre slike tjenester. Jeg vet at dette ikke er 100% sikkert, men i og med at mine venner ikke finner serveren min så taler jo dette for seg selv. Har noen en ide om hvor mitt problem kan ligge ? Endret 13. oktober 2006 av g0lden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå