LiamH Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Noen som har peiling på denne bilen? Den har 12 ventiler og en 1.3 liter forgasser motor. Forgasseren er av de siste som kom før innsprøytningen tok over og ser ut som en kreasjon fra en annen verden! Her er det vakuum-slanger i alle retninger og duppeditter som kun gudene vet hva gjør. Har skrudd en del forgasser, men denne her tar kaka! :!: Problemet er at den går på alt for høyt turtall når den er både kald og varm, men hvis jeg tar tak i gass-armen og dytter den bak (ca. 1 mm), så går turtallet ned på et normalt nivå. Det virker som om et eller annet hindrer gass-armen i å gå helt tilbake. Det er ikke noe treghet i mekanikken noe steder, så feilen ligger en annen plass. Skal gass-armen trekkes helt tilbake ved hjelp av vakuum på disse eller er det sannsynelig at noe annet er galt? Noen som har peiling på disse forgasser-kreasjonene? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Høres ut som det er treghet i wiren fra gasspedalen. Hekt av gasswiren og kjenn etter på både wire og gass armen på forgasser. Endret 14. oktober 2006 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Takker for svar! Har allerede sjekket dette og der var alt i orden! Lenke til kommentar
JEgil Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 På forgasseren går det inn to slanger med kjøle vann. Dette huset de går inn i er hurtigtomgangen. Når bilen er kald skal tomgangen være noe høyere, men når den er varm går den ned igjen. Dette fungerer sansynligvis ikke på din bil. Du må nok skifte denne hurtigtomgangs delen. Den er ikke så vanskelig å skifte hvis du er en handyman. Men hvis ikke bør du ikke gjøre det. Delene får du hos en Toyota forhandler. Lykke til. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 24. november 2006 Forfatter Del Skrevet 24. november 2006 Takker for svar! Det viste seg å være en justeringssak, men din løsning har også vært oppe til vurdering! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå