Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

En annen sexpartner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må de jo bestemme seg for mellom seg... Er det slik at den ene ALDRI vil, rett og slett ikke ønsker sex og ikke syns noe om det, vil gjerne slippe.. Så høres det bra ut at den andre da kan få ha sex med andre, så lenge det "ikke betyr noe."

Men jeg tror ikke det fungerer i praksis. For den andre parten vil kanskje bli sjalu og usikker, selv om h*n ikke ønsker sexen selv. Det er vel aldri noe særlig at ektefellen din ligger med andre..

Så jeg ser ikke for meg noen god løsning på et slikt problem. Fordi i lengden tror jeg det vil være svært ødeleggende for forholdet at den ene enten ikke får tilfredsstilt behovene sine, eller må ty til andre for å få hjelp.

Det er en vanskelig problemstilling.

Lenke til kommentar

En annen sexpartner vil definitivt ødelegge ekteskapet. Sjalusi vil ramme den som ikke har sex, og den som har sex vil bli for grådig og kanskje være "utro" (hvis det kan kalles det i en slik situasjon). Til slutt vil ekteskapet rakne. Det er vel bare et fåtall av par i verden som synes det er normalt med andre sexpartnere, så lenge det ikke betyr noe.

Lenke til kommentar
Det må de jo bestemme seg for mellom seg... Er det slik at den ene ALDRI vil, rett og slett ikke ønsker sex og ikke syns noe om det, vil gjerne slippe..  Så høres det bra ut at den andre da kan få ha sex med andre, så lenge det "ikke betyr noe."

Jeg tekte på situasjoner der den ene ektefellen har helseproblemer som gjør at sex er helt uaktuelt for all framtid, og den andre ektefellen ønsker å leve etter prisippet "i gode og onde dager" og ikke har noe ønske om å bryte opp forholdet eller skade/ såre den andre.

Da må jo den som ønsker sex belage seg på å leve resten av livet uten sex hvis h** ikke skal ty til andre, og det er vel heller ikke så bra?

Enig i at det er en vanskelig problemstilling

Lenke til kommentar
Det må de jo bestemme seg for mellom seg... Er det slik at den ene ALDRI vil, rett og slett ikke ønsker sex og ikke syns noe om det, vil gjerne slippe..  Så høres det bra ut at den andre da kan få ha sex med andre, så lenge det "ikke betyr noe."

Jeg tekte på situasjoner der den ene ektefellen har helseproblemer som gjør at sex er helt uaktuelt for all framtid, og den andre ektefellen ønsker å leve etter prisippet "i gode og onde dager" og ikke har noe ønske om å bryte opp forholdet eller skade/ såre den andre.

Da må jo den som ønsker sex belage seg på å leve resten av livet uten sex hvis h** ikke skal ty til andre, og det er vel heller ikke så bra?

Enig i at det er en vanskelig problemstilling

7066143[/snapback]

Altså.. det er vel ikke så veldig vanskelig å leve uten sex egentlig.. man kan tilfredstille seg selv anyway..

Lenke til kommentar

Handler vel om hvor mye man er villig til å ofre, hvor mye man vil la bli en vane, og hvor mye man kan tilpasse seg. Jeg ville ikke gitt det opp, men det er meg. Har heller aldri vært i en situasjon hvor kjæresten f.eks blir funksjonshemmet o.l., så..

Men om den andre parten rett og slett har null interesse, så hadde det ikke funket for meg. Da hadde vi vært for forskjellige.

Lenke til kommentar

Sex er et ganske omfattende tema og vil nok påstå, tenker spesielt på legninger og fetisher utenom ren heterosexuel legning, at det er veldig viktig viktig om man ønsker å finne seg en partner og kun forholde seg til h*n, om ikke kritisk.

Interresser er jo viktig, kanskje litt felles politiske meninger etc. og om man f.eks er vegeterianer eller ikke, men sex er noe man gjør sammen i et forhold og man må enten bøye seg for hverandres sexuelle behov om man ikke i utgangspunktet passer sammen seksuelt, hvis ikke har jeg liten tro på at et forhold vil være sunt til døden skiller dem ad. Å tilfredsstille seg selv funker sikkert for noen, og det finnes nok de som foretrekker en hånd eller et leketøy fremfor en sexualpartner også, men dette gjelder nok ikke for alle.

Jeg har et utrolig sært synspunkt, og ikke flink til å forklare... men:

Personlig mener jeg at mennesker aldri har vært skapt til å forholde seg så mye til et mennesket som mange gjør i dag, vi lever i et stort felleskap hvor forskjellige mennesker fyller hverandres behover. Det jeg synes er det desidert viktigste i et nært forhold er at man er åpne og 100% ærlig ovenfor hverandre. Om jeg hadde vært sammen med ei jeg hadde elsket over alt på jord og vi ikke over hodet kom overens seksuelt ville nok løsningen vært å finne seg hver vår sekspartner, men visse regler, jeg hadde ikke blitt sjalu.

Endret av takumi
Lenke til kommentar
Hmm... hvis man elsker hverandre er man tiltrukket av hverandre uansett..

7066280[/snapback]

Stemmer det, men hva man finner tiltrekkende og får en person til å forelske er vel varierende fra person til person.

Dilemma:

En gutt og en jente dater hveradre og alt av interresser og meninger klaffer, de har den mest fantastiske tiden sammen... helt til de bestemmer seg for å gå over til det neste stadiet, men her har begge forskjellige definisjoner på hva som er sex, den ene partneren er villig til å bøye seg for den enes behov selv om den partneren ikke får utfylt sine behov, men den andre ønsker ikke å bøye seg. De har det så bra sammen at de begge ønsker å fortsette forholdet, men den partneren som ikke får sine seksuelle behov vet at det ikke kommer til å vare evig om det skal fortsette slik. Hva kan de gjøre?

...men får å svare på skippervorse sitt sprøsmål:

Man kan jo prøve å piffe opp sexlivet med noe nytt, om man ikke finner på en løsning selv så kan nok en sexterapaut ha hjulpet. Det siste man bør gjøre er å gå bak ryggen til sin partner og være utro etter min mening...

Lenke til kommentar

7066280[/snapback]

Stemmer det, men hva man finner tiltrekkende og får en person til å forelske er vel varierende fra person til person.

Dilemma:

En gutt og en jente dater hveradre og alt av interresser og meninger klaffer, de har den mest fantastiske tiden sammen... helt til de bestemmer seg for å gå over til det neste stadiet, men her har begge forskjellige definisjoner på hva som er sex, den ene partneren er villig til å bøye seg for den enes behov selv om den partneren ikke får utfylt sine behov, men den andre ønsker ikke å bøye seg. De har det så bra sammen at de begge ønsker å fortsette forholdet, men den partneren som ikke får sine seksuelle behov vet at det ikke kommer til å vare evig om det skal fortsette slik. Hva kan de gjøre?

Man kan jo prøve å piffe opp sexlivet med noe nytt, om man ikke finner på en løsning selv så kan nok en sexterapaut ha hjulpet. Det siste man bør gjøre er å gå bak ryggen til sin partner og være utro etter min mening...

7066404[/snapback]

Hvis kjærligheten er der oppstår aldri det problemet... så..

Lenke til kommentar

7066280[/snapback]

Dilemma:

7066404[/snapback]

Hvis kjærligheten er der oppstår aldri det problemet... så..

7066426[/snapback]

Jeg håper du har rett i det :)

Lenke til kommentar
der oppstår aldri det problemet... så..

7066426[/snapback]

For en fin verden du lever i. Kan jeg få ta meg en tur dit også? Her i virkeligheten suger det litt mer.

7066683[/snapback]

True dat. Kjærlighet er kjærlighet, problemer oppstår likevel. Tror du noe annet er du enten særdeles ung, eller har lest litt for mange rosa kioskpockets med prinser og prinsesser på coveret.

Lenke til kommentar

Det der er et veldig vanskelig spørsmål. Personlig ville jeg aldri i verden gått med på noe lignende, men det er jo faktisk par som har avtaler om sånt. Hvordan de greier det må du ikke spørre meg om.

Jeg kunne aldri tenker meg å hatt meg med noen andre enn den jeg elsker, og jeg hadde heller ikke akseptert at den jeg elsker hadde hatt seg med andre. Punktum.

Lenke til kommentar

Som en annen sa her; dersom en virkelig elsker hverandre, vil en sannsyligvis være seksuelt tiltrukket av hverandre uansett.

Utenomekteskapelig sex har jeg ikke noe tro på, på generelt grunnlag. Der finnes helt sikkert unntak som går ut på at begge er enige om det, og dersom begge parter er oppriktig enige, kan kanskje det å ha sex med noen andre "sprite" opp forholdet. Man må imidlertid være klar over at dette allikvel kan medføre en god porsjon uventet sjalusi, og mistillit. Mistillit som beror på usikkerhet i forhold til hva partner kan finne på å gjøre av sex-relatert aktivitet med andre på tross av at man bestemmer i 'plenum' at det skal være slutt på utenomekteskapelig sex.

(Note to myself; husk å pust)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...