Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kommer ikke inn på speedtuch 510i

Anbefalte innlegg

jeg har bestilt bredåndstelefoni, og trenger å skru av bridge funksjon i mitt speedtoutch 510i modem. men problemet er at jeg ikke kommer inn, har mailet telenor,men når man ikke kommer inn på 192.168.0.1 så skjønner jo ikke de hva som kan være feil..

har prøvd "og pinge modemet uten hell og telenet 10.0.0.138. men da får jeg opp at den ikke kommer inn på port 21."

noen som har peiling ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om eg har forstått problemet ditt rett, så er din speedtouch satt i bridge-modus og då har den ikkje ip som du kan nå sånn heilt uten videre. Er det dette som er problemet, så sjå på guiden her:

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html

Du er intresert i "Sette i bridgemodus" (velg rett i forhold til din modell). Einaste du ikkje skal gjera identisk som guiden, er å setta routeren til "PPPoE" i staden for "Bridged"

Og ja, telenor sin kundeservice er IKKJE hjelpsome!

Lenke til kommentar
Om eg har forstått problemet ditt rett, så er din speedtouch satt i bridge-modus og då har den ikkje ip som du kan nå sånn heilt uten videre.  Er det dette som er problemet, så sjå på guiden her:

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html

Du er intresert i "Sette i bridgemodus" (velg rett i forhold til din modell).  Einaste du ikkje skal gjera identisk som guiden, er å setta routeren til "PPPoE" i staden for "Bridged"

Og ja, telenor sin kundeservice er IKKJE hjelpsome!

7065027[/snapback]

skjønner disse guidene, MEN problemet er at jeg ikke under noen omstendigheter kommer inn på min ruter! har gjennoprettet fabrikkinstillinger"

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det ikke er et rent modem?

7065167[/snapback]

kom inn på den for lenge siden,da skrudde jeg av brannmuren i ruteren.. men en dag så funka ikke alt som det skulle

ER ikke sikker på om det står i brigde eller ikke,men uansett så må jeg komme meg inn på modemet.

hvis dette sier noen noe: MBTN624PAB2

Endret av runeOo
Lenke til kommentar
skjønner disse guidene, MEN problemet er at jeg ikke under noen omstendigheter kommer inn på min ruter! har gjennoprettet fabrikkinstillinger"

7065071[/snapback]

Du har prøvd med cden som kom med? Står ruteren i bridge så kjem du ikkje inn med telnet.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det ikke er et rent modem?

7065167[/snapback]

kom inn på den for lenge siden,da skrudde jeg av brannmuren i ruteren.. men en dag så funka ikke alt som det skulle

ER ikke sikker på om det står i brigde eller ikke,men uansett så må jeg komme meg inn på modemet.

hvis dette sier noen noe: MBTN624PAB2

7065197[/snapback]

Ser ut som om at det er router, men at du kanskje må resette den en gang til.

Lenke til kommentar

7065071[/snapback]

Du har prøvd med cden som kom med? Står ruteren i bridge så kjem du ikkje inn med telnet.

7065469[/snapback]

av en eller annen merkelig grunn vil ikke telenor platen kjøre på pc'n =/

noen som vet en plass man kan laste ned install filen?

Lenke til kommentar
Kobler du med kabel direkte fra modem til pc?

IP

7065963[/snapback]

kobler direkte fra modem til pc nå. får opp meldingen " begrenset eller ingen tilkobling" får ikke opp gateway eller dns adresse.Når jeg kobler opp via ruteren får jeg ikke denne meldingen,da får jeg opp gateway og dns. men når jeg er koblet opp på internett kun via modemet så får jeg "begrenset eller ingen tilkobling"

er ganske frustrerende detta..!

Endret av runeOo
Lenke til kommentar
av en eller annen merkelig grunn vil ikke telenor platen kjøre på pc'n =/

noen som vet en plass man kan laste ned install filen?

7068197[/snapback]

Der har du problemet ditt. Så vidt eg veit treng ein den programvaren for å få kontakt med ruteren når den står i bridge :(

Kjenner du nokon andre som har online adsl som kan hjelpa deg med cden?

Kanskje nokon på forumet her som er snille nok til å rippa den så du kan lasta den ned?

(Eg kan gjer det for deg til jul, då skal eg til foreldra mine som har online adsl men det blir vel fort litt lenge å venta.)

Lenke til kommentar

For at du skal kunne bruke telnet inn på et bridget modem må du sette fast ip.

sett:

10.0.0.1

255.255.255.0

10.0.0.138

Kommandoer som skal kjøres:

telnet 10.0.0.138

username: admin

password:

system reset

no

yes

Da er det modemet resatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...