runeOo Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 jeg har bestilt bredåndstelefoni, og trenger å skru av bridge funksjon i mitt speedtoutch 510i modem. men problemet er at jeg ikke kommer inn, har mailet telenor,men når man ikke kommer inn på 192.168.0.1 så skjønner jo ikke de hva som kan være feil.. har prøvd "og pinge modemet uten hell og telenet 10.0.0.138. men da får jeg opp at den ikke kommer inn på port 21." noen som har peiling ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Gå i dosvindu og skriv IPCONFIG Se etter adressen til standard gateway, det er den du skal bruke. EDIT: Den står i bridge... da kan du sikkert glemme denne meldingen Endret 13. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Om eg har forstått problemet ditt rett, så er din speedtouch satt i bridge-modus og då har den ikkje ip som du kan nå sånn heilt uten videre. Er det dette som er problemet, så sjå på guiden her: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Du er intresert i "Sette i bridgemodus" (velg rett i forhold til din modell). Einaste du ikkje skal gjera identisk som guiden, er å setta routeren til "PPPoE" i staden for "Bridged" Og ja, telenor sin kundeservice er IKKJE hjelpsome! Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 nå har jeg koblet opp direkte til modemet,men da har jeg "begrenset eller ingen tilkobling" og telenet cmd gjennkjennes ikke Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Om eg har forstått problemet ditt rett, så er din speedtouch satt i bridge-modus og då har den ikkje ip som du kan nå sånn heilt uten videre. Er det dette som er problemet, så sjå på guiden her:http://www.online.no/kundeservice/veiledni...n-oversikt.html Du er intresert i "Sette i bridgemodus" (velg rett i forhold til din modell). Einaste du ikkje skal gjera identisk som guiden, er å setta routeren til "PPPoE" i staden for "Bridged" Og ja, telenor sin kundeservice er IKKJE hjelpsome! 7065027[/snapback] skjønner disse guidene, MEN problemet er at jeg ikke under noen omstendigheter kommer inn på min ruter! har gjennoprettet fabrikkinstillinger" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg så du skrev telenet, du må skrive telnet (ip) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Er du sikker på at det ikke er et rent modem, eller at det ikke står i bridge ennå? Endret 13. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Er du sikker på at det ikke er et rent modem? 7065167[/snapback] kom inn på den for lenge siden,da skrudde jeg av brannmuren i ruteren.. men en dag så funka ikke alt som det skulle ER ikke sikker på om det står i brigde eller ikke,men uansett så må jeg komme meg inn på modemet. hvis dette sier noen noe: MBTN624PAB2 Endret 13. oktober 2006 av runeOo Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 skjønner disse guidene, MEN problemet er at jeg ikke under noen omstendigheter kommer inn på min ruter! har gjennoprettet fabrikkinstillinger" 7065071[/snapback] Du har prøvd med cden som kom med? Står ruteren i bridge så kjem du ikkje inn med telnet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Er du sikker på at det ikke er et rent modem? 7065167[/snapback] kom inn på den for lenge siden,da skrudde jeg av brannmuren i ruteren.. men en dag så funka ikke alt som det skulle ER ikke sikker på om det står i brigde eller ikke,men uansett så må jeg komme meg inn på modemet. hvis dette sier noen noe: MBTN624PAB2 7065197[/snapback] Ser ut som om at det er router, men at du kanskje må resette den en gang til. Lenke til kommentar
IP Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kobler du med kabel direkte fra modem til pc? IP Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 skjønner disse guidene, MEN problemet er at jeg ikke under noen omstendigheter kommer inn på min ruter! har gjennoprettet fabrikkinstillinger" 7065071[/snapback] Du har prøvd med cden som kom med? Står ruteren i bridge så kjem du ikkje inn med telnet. 7065469[/snapback] av en eller annen merkelig grunn vil ikke telenor platen kjøre på pc'n =/ noen som vet en plass man kan laste ned install filen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 ras-pppoe filen finner du på online.no Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Kobler du med kabel direkte fra modem til pc? IP 7065963[/snapback] kobler direkte fra modem til pc nå. får opp meldingen " begrenset eller ingen tilkobling" får ikke opp gateway eller dns adresse.Når jeg kobler opp via ruteren får jeg ikke denne meldingen,da får jeg opp gateway og dns. men når jeg er koblet opp på internett kun via modemet så får jeg "begrenset eller ingen tilkobling" er ganske frustrerende detta..! Endret 14. oktober 2006 av runeOo Lenke til kommentar
runeOo Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 ras-pppoe filen finner du på online.no 7068202[/snapback] finner ikke filen. har du link ? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 av en eller annen merkelig grunn vil ikke telenor platen kjøre på pc'n =/noen som vet en plass man kan laste ned install filen? 7068197[/snapback] Der har du problemet ditt. Så vidt eg veit treng ein den programvaren for å få kontakt med ruteren når den står i bridge Kjenner du nokon andre som har online adsl som kan hjelpa deg med cden? Kanskje nokon på forumet her som er snille nok til å rippa den så du kan lasta den ned? (Eg kan gjer det for deg til jul, då skal eg til foreldra mine som har online adsl men det blir vel fort litt lenge å venta.) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 ras-pppoe filen finner du på online.no 7068202[/snapback] finner ikke filen. har du link ? 7068240[/snapback] http://www.online.no/kundeservice/veiledni...ogramvare2.html Lenke til kommentar
Exydos Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 For at du skal kunne bruke telnet inn på et bridget modem må du sette fast ip. sett: 10.0.0.1 255.255.255.0 10.0.0.138 Kommandoer som skal kjøres: telnet 10.0.0.138 username: admin password: system reset no yes Da er det modemet resatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå