Gå til innhold

Eksternt kabinett til HD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 250gig ide-hd som jeg vil ta ut av en gammel pc og sette inn i ett eksternt kabinett.

Noen som kan foreslå et billig og greit et.?

Kan jeg bare sette inn denne harddisken i kabinettet uten å gjøre noe spes?

Takk for forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og god kveld.

Jeg vil anbefale denne: RaidSonic IB-350U-B-BL 254 kr. De er veldig enkle i bruk. Bare skru opp og koble til disken. Det er gjort på veldig kort tid. Kabinettet er ganske solid også.

Hilsen,

efikkan.

7065030[/snapback]

Finnes ikke den med FireWire også?? Går jo litt fortere d da.. jeg ville vertfall valgt d + at du får en ekstra USB, som man nesten alltid har for lite av:p

-isaksn-

Lenke til kommentar

Denne:

Kabinett 1

eller denne kanskje:

Kabinett 2

den første er også av samme merket/modell som den som ble nevnt tidligere i teksten.

Jeg planla å å kjøpe den, men endte opp med en som hadde RJ45 plugg og gigabitLAN, etter som jeg har 2xgigabitLAN på pc'cen. går kjapt ;)

-isaksn-

EDIT: glemte noe

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Hei og god kveld.

Jeg vil anbefale denne: RaidSonic IB-350U-B-BL 254 kr. De er veldig enkle i bruk. Bare skru opp og koble til disken. Det er gjort på veldig kort tid. Kabinettet er ganske solid også.

Hilsen,

efikkan.

7065030[/snapback]

Finnes ikke den med FireWire også?? Går jo litt fortere d da.. jeg ville vertfall valgt d + at du får en ekstra USB, som man nesten alltid har for lite av:p

-isaksn-

7065467[/snapback]

De finnes i mange ulike utgaver, men det går strengt tatt ikke raskere med denne ved bruk av Firewire.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei og god kveld.

Hilsen,

efikkan.

7065030[/snapback]

-isaksn-

7065467[/snapback]

De finnes i mange ulike utgaver, men det går strengt tatt ikke raskere med denne ved bruk av Firewire.

Hilsen,

efikkan.

7065524[/snapback]

Hvorfor ikke? FireWire har en overføringshastighet på 800mbps men usb 2.0 overfører på 480mbps er ikke det ganske stor forskjell? eller mener du at harddisken begrenser?

Endret av isaksn
Lenke til kommentar
Hei og god kveld.

Hilsen,

efikkan.

7065030[/snapback]

-isaksn-

7065467[/snapback]

Hilsen,

efikkan.

7065524[/snapback]

Hvorfor ikke? FireWire har en overføringshastighet på 800mbps men usb 2.0 overfører på 480mbps er ikke det ganske stor forskjell? eller mener du at harddisken begrenser?

7065623[/snapback]

Jeg tenkte først og fremst på hardisken ja, som ligger vel opptil 60MBps, som regel en del tregere.
Lenke til kommentar

"Vanilla" firewire har maks overføringshastighet på 400 Mbps. Det er den nye versjonen (IEEE 1394b) som har dobbel (teoretisk) båndbredde. Den er ikke utbredt, hverken som kontrollere i pc eller som grensesnitt for eksterne harddiskkabinett.

IP

Lenke til kommentar
"Vanilla" firewire har maks overføringshastighet på 400 Mbps. Det er den nye versjonen (IEEE 1394b) som har dobbel (teoretisk) båndbredde. Den er ikke utbredt, hverken som kontrollere i pc eller som grensesnitt for eksterne harddiskkabinett.

IP

7065765[/snapback]

Det var det jeg også trodde, men var ikke sikker. Likevel vet jeg at noen absolutt skal bruke Firewire, og jeg lurer på om der var en liten fordel. :hmm:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...