Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken?

LadyKatie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn mest for penge i forhold til ytelse, så er vel din D 915 et ypperlig valg. Bygde selv en ny maskin til en kompis, skal ikke spille, men for budsjettet var D 820 best.

My kraft for en liten penge.

7064683[/snapback]

Så dere mener at det var ett bra kjøp?

Lenke til kommentar
Vel, om du opplyser hva du gav for det er jo det avgjørende..

7064788[/snapback]

Kjøpte

PROSESSOR Intel® Pentium® D 915 Dual Core Processor (2.80GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 redigere

KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 1 års service redigere

MINNE 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB) Minne redigere

HARDDISK 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) 16X DVD+/-RW Drive redigere

GRAFIKKORT 256MB ATI Radeon X1300 Pro graphics card

Og den Logitech LX 700 for 5400 kr.

Synes det høres ut som ett godt kjøp, men jeg har da heller ikke så mye peiling på data heller :!:

Lenke til kommentar

ati radeon x1300pro krotene skal ligge rundt nvidia geforce 6600/6600gt da igjen rundt radeon x700/x800gt...

Viss jeg ikke er helt på bærtur...

Så jeg kjørte vertfall grafikken på x800gt på fult med 1024x768 i oppløsning...

*skrivefeil* :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Core 2 Duo, som du kanskje egentlig mente å kjøpe, er jo alt i alt en vesentlig bedre CPU.

Den dårligste Core 2 Duo (1,86 ghz) f. eks. kjører Battlefield 2 eller Oblivion 55-65% raskere i høye oppløsninger med de beste skjermkortløsningene. Hvor mye bedre det er i ditt tilfelle med et middelslavt skjermkort vet jeg ikke, men potensielt sett er altså Core 2 Duo mye bedre til spill. Men forskjellen er ikke like stor i alle spill da. Quake 4 er f. eks. bare 25% raskere på den dårligste core 2 duo (som koster ~1500).

Katta i sekken? Får du avgjøre selv :p

Avveide selv nylig om jeg skulle kjøpe den CPU-en du har, eller en core 2 duo... sitter på en sistnevnte nå :dribble::thumbup:

Lenke til kommentar
Så lange du ikke har kjøpt dataen til dataspill så var jo ikke det der så dumt valg. Hadde du kjøpt den til dataspill hadde jeg valgt anderledes:)

7064870[/snapback]

Men funker denne bra på BF2

7064878[/snapback]

bf21280.gif

http://firingsquad.com/hardware/ati_radeon...0_xt_x1300_pro/

Her ser man litt hvor bra grafikkortet er på en normal oppløsning. Nå vet jeg ikke hvor mye detaljer de hadde satt spillet til i "options" desverre. Men det ser jo ut som den kommer til å klare bf2 greit nok. Selv om mange (som gjerne er vant til bedre) ville irritert seg over så lite fps. Edit: Du har jo forresten en del pedre cpu enn denne testen ble utført med, så du må huske på å legge på litt fps pga det :)

Edit 2: fant en side der de har testet med minimum av detaljer og

forskjellige oppløsninger. Her har de brukt en AMD4000 som igjen er en noe dårligere cpu enn du har. Som du ser kjører den det helt greit i underkant av 50 bilder i sekundet i den laveste oppløsningen. (så det var nok det de hadde kjørt med i bildet ovenfor også) Så du bør nok skru ned det meste av detaljer og ha lav oppløsing for å bli fornøyd med FPS`en. Men gjør ikke det deg noe så kommer det fil å gli glatt :)

Bfield_pure.gif

DENNE siden får man et bedre overblikk over hvor bra skjermortet er i horhold til noen andre skjermkort som var på markedet for nesten et år siden. I dag er det enda større forskjeller :)

44fear1024softshadowsaa2cx9.png

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

En kamerat av meg har x1300 med 128-512MB Hypermemory og P-D 820 1GB ram og den må man ned på medium for at jeg orker å spille BF2, han selv merker ikke lagg i det hele tatt når han har det på full grafikk, utenom masse lagg de første 20sek, så roer det seg til 15-20FPS :sick:

på medium og 1024x768 er det 50-80FPS og da kan jeg fint spille det.

Lenke til kommentar

Det har vel lit an på kva du er vande med. F.eks. så e reg blitt så lat at eg ikkje orka å spele om eg merka forskjell :p Men f.eks. broren min og andre eg kjenner klarar det fint sjølv om eg ikkje fornøgde.

PS. Hadde eit X1800XT som tok kvelden den 07.10.06. så har eit dårlegare nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...