leifeinar Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 etter og ha reist litt med maskina satte jeg den sammen , dreiv og lekte med undervolting av opty 146, primet noen timer @ 1,2V. tok noen runder 3dmark. allt uten feil. men da jeg restarta ble det ikke bilde. no-signal står det var rødt lys i led lampa på kabb mens den var igang, nå blinker det rødt lys.mener og huske at det var grønt før har sjekka koblinger, resatt Cmos... msi k8n neo4-f opty 146 kingston hyper X 1 gig og et par disker. noen forslag? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 nei jjeg vet ikke, men jeg må ha denne på mine innlegg sia det kan hende at det samme sjer til meg en gang Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg vet ikke om det hjelper, men sjekk alt sitter ordentlig, og muligens prøv med én minnebrikke om gangen. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hører ofte at MSI kort går i en slags "deadlock" fra tid til annen . Mistenker at det er noe stored data i den corecell chippen som gjør det. Eneste som ser ut til å hjelpe for å få de igang igjen hvis dette oppstår er clear cmos (m/jumper) uten strøm på PSU og batteriet tatt ut over flere timer (gjerne over natta) . Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 driver og flytter så sen respons her.... har en reset cMOS knapp men den funka ikke. pløyde 150 sider manual i dag siden jeg hadde hørt rykter om jumper men fant ikke en drit om det noen som vet hvor de ligger? og hvordan?. skal nappe ut batteriet i natt. har prøvd ny psu, triksa med minnebrikkene og satt den sammen 3 ganger til ting jeg lurer på. hvorfor blinker led lampa på kabb rødt sto ingenting om det i manualen....... det rare er at dette skjedde under standar start maskina på nytt prosedyre Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 funka ikke og ha batteriet ute over natta hvordan resetter jeg cMOS med jumper? står ingenting i manual Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 fremdeles problemer her..... vært hos broderen og testa skjermkort og begge HDD allt funka fint. Eneste som ser ut til å hjelpe for å få de igang igjen hvis dette oppstårer clear cmos (m/jumper) uten strøm på PSU og batteriet tatt ut over flere timer (gjerne over natta) . syar2003: hvordan gjør jeg dette.... finner ikke den jumper hatt batt ute over natta men funka ikke. mener du reset cMOS knappen? andre bidrag er self hjertelig velkommen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 fremdeles problemer her..... vært hos broderen og testa skjermkort og begge HDD allt funka fint. Eneste som ser ut til å hjelpe for å få de igang igjen hvis dette oppstårer clear cmos (m/jumper) uten strøm på PSU og batteriet tatt ut over flere timer (gjerne over natta) . syar2003: hvordan gjør jeg dette.... finner ikke den jumper hatt batt ute over natta men funka ikke. mener du reset cMOS knappen? andre bidrag er self hjertelig velkommen 7092682[/snapback] ja, du har ikke jumper siden du har en knapp. De fleste hk i dag begynner å få en knapp, som du har, istedet for en jumper. så du har resetta cmos. sjekka skjermkortet? siden skjermen ikke får signal. bare så den faktoren er eliminert. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 skjermkort sjekka ja funka fint. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det samme skjer med mitt hovedkort av og til etter at pcen har blitt flyttet. Den slår seg på og så av igjen etter et par sekunder og så blinker power-lyset. Etter dette skjer det ingen ting når jeg trykker på på-knappen. Det jeg gjør er å ta ut strømmen og passer på at pcen får tømt seg for strøm før jeg setter den inn igjen. Jeg presser også litt på pci og ram brikkene for å forsikre meg at de sitter på plass. Etter dette starter som regel pcen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 vet ikke helt nå. satt den sammen på nytt, stådd uten strøm og batt hele natta. nytt hk kanskje? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=30463 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 det jeg virkelig stusser max over er at maskina slutta og virke etter en re-start, standar fra windows...."start maskinen på nytt" Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Fant du ut noe eller? Har et neo4 som plutselig ikke kommer lenger enn msilogoen. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 nei gidde opp er sikkert hk som er gåent. men klarte og bøye et par pins på cpu da jeg tok den ut så lurer på om den og har sett sine beste dager. har bøyd tilbake men ikke testa. har enkt litt på ting fremover.så hvis hk og cpu er gåent er det vel bare og kjøpe noe nytt. i tillegg skulle jeg hatt 2 gig ram. så det er litt utgifter i vente. så det blir vel conroe eller AM2 tenker jeg. har jo kommet et åar gode spill. gothic 3 og NWN2 skulle gjærne hatt ei mkaskin og spillt på Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 jeg fikk akkurat samme problemet men hos meg etter en svak klokking noen forslag? har ikke peil på hvor jumper knapp og dette såkalte batteriet fungerer Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hva mener du med lampa bliker rød? Mener du de fire led lampene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå