Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pipelyd før maskina henger

Anbefalte innlegg

Maskina henger iblant mens jeg gjør ting i XP, ingen sammenheng mellom programmene jeg kjører når den fryser.

Kommer en kjapp pipelyd (ca. halvparten så lang som et "oppstartspip"), umiddelbart før maskina fryser. Nylig oppdatert en haug med drivere, dessuten er dette en helt ny XP-installasjon.

Viktigste hardware står i siggen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig at maskinen din er for varm. Kan du sjekke temperatur?

7064540[/snapback]

Det er nok ikke tempen, nei. Gpe er på 36 grader, cpu på ca. samme. Chipset er på drøye 45.

Derimot kan det vel tenkes at PSUen ikke er helt god, noen som fortalte med at RaidMax ikke er det beste merket... Får vel se meg rundt etter en ny.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide å hente opp denne tråden igjen. Kjøpte en Fortron Source Epsilon 700w, men problemet forsvant ikke.

Maskina stopper fortsatt, avogtil skjerdette uten noen lyd, avogtil kommer det en slags skurring i høyttalerne og en ytterst sjelden gang restarter den bare.

Kjørte Prime95 i halvannen time i går, det var null problem. Kan spille spill en stund før den stopper opp. Det KAN virke som om den henger når det er mye leseaktivitet på windows-disken, det er det nærmeste jeg kommer en sammenheng. Maskina stopper sjelden når jeg ikke sitter og driver med noe a la surfing/spilling/filoverføring.

Er en sak som heter "Standard Dual PCI Channel IDE-Kontroller" som deler irq med lydkortet, integrert Realtek AC'97 ALC850.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...