Gå til innhold

Ny Halo killer?

bjelleklang

Anbefalte innlegg

Jeg merket at det var absolutt NULL info om det nye Killzone spillet til PS3 ikke en ang på TGS. Kan det hende Sony skal prøve å møte Halo 3 med Killzone? Det er jo nesten åpenbart at Halo 3 kommer i Mars og vi har jo ikke fått noe info angående Killzone siden forrige E3. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Killzone har bare vist seg en gang, og det var CGI-traileren fra E3 2005. Er spillet i det hele tatt i produksjon? Guerilla har vel nettopp sluppet Killzone:Liberation til PSP, om de i det hele tatt har begynt på et nytt Killzone, kan jeg i hvert fall love deg at det ikke er klart til mars!

Og fprøvrig: hvorfor er det åpenbart at Halo 3 kommer i mars? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Mest sannsynølig vil Guerrilla ha arbeidsro. Det er ikke alle som føler seg komfortabel med så mye fokus som Gears og War får. Det første spillet fikk jo mer hype enn det strengt tatt fortjente.

Elles kan man jo se i det mere negative perspektivet. Kanskje utviklingen av spillet gikk i feil reting, og de startet forfra, det kan forklare stillheten. Eller kanskje de er redd å havne i skyggen av Halo 3... Kanske spillet er kanselert. Alt er jo høyst spekulativt og ikke vits å ofre en tanke spør du meg. Jeg personlig holder en knapp på arbeidsro.

Btw, hvorfor er det så åpenbart at halo 3 kommer i mars, høsten 07 er mere sannsynlig spør du meg. Er det for øvrig nødvendig å nevne halo 3 i det hele tatt når det er killzone man vil diskutere?

Lenke til kommentar

På hvilken måte kan Killzone være en Halo killer? Siden den som kjøper Halo 3 har spillt enten Halo eller Halo 2, for den saks skyld begge. Så jeg vil tro den som kjøper Halo 3 kjøper det pga. at de venter i spenning. Uansett om Killzone 2 blir bra eller ikke. Venter ihvertfall i angst på Halo 3..

Lenke til kommentar
Det skal ikke så mye til for å slå Halo da.

7066566[/snapback]

Ikke mye til for å slå HALO? :dontgetit: Er det noe som slår HALO da?

Hvis du tenker på Half Life 2 med lite dynamiske hendelser, udugelig AI, liten gjennspillbarhet osv... skjønner jeg ikke hvordan folk kan mne at det spillet der kan sammenlignes med HALO i det hele tatt. Og når det gjelder andre FPS så ligger de vele nda dårligere ann... nei, HALO er selve definisjonen på FPS etter min mening, og tydeligvis etter mange sine meninger etter salgstall og omtaler å dømme som Fohound sier

Lenke til kommentar
Sikkert ikke hvis du tenker på egne prefranser, men ser man på mer objektive data som gjennomsnittskarakter fra anmeldelser og antall solgte spill, får plutselig den pipen en annen lyd ;)

"Objektive data" og omtaler? Fint paradoks.

Og alt handler om egne preferanser.

Tøffli, jeg har ikke nevnt Half-Life 2, men når du først tar det opp, så syns jeg ikke Halo har bedre AI, mer dynamiske hendelser eller bedre gjenspillbarhet. Jeg har spilt FPS siden Wolfenstein og det er den type spill jeg har spilt desidert mest, og Halo er langt fra noen definisjon på FPS for min del.

Jeg syns det virker som det stort sett er konsollfolk som hauser opp Halo/Halo 2 (som forresten begge var omtrent prikk like), antakeligvis fordi det er omtrent første FPS de har spilt og det de har best forhold til.

Halo/Halo 2 er noe av det mest oppskrytte du kan finne av spill.

Lenke til kommentar

Spilte faktisk gjennom hele Halo 1, og det var jo forsåvidt helt greit til tider. Ingenting innovativt, nytt, eller overraskende bra i det hele tatt.

Lillebroren min kjøpte Halo 2, og eg satt meg ned for å prøve.

Men herregud, det så helt likt ut. Det oppførte seg helt likt. Ingenting var forbedret. AI'en er hvertfall ingenting og skryte over.

Nei, må nok også påstå at Halo er en av de mest oppskrytte spill-seriene noensinne.

Lenke til kommentar

Nei altså Halo var jo ganske digg å spille Coo-op og splitscreen med venner. Faktisk herjet vi så villmann at man til slutt gjikk til fysisk angrep på hverandre. Men vi var jo så engasjert at det halve hadde vert for mye. SP-delen syns ihvertfall eg var langtråkig. Halo2 kjøpte eg når eg fikk min 360. Eg følte bare eg skyllte serien det å spille igjennom dette før Halo3 ramlet over stokk og stein inn dørene. Men SP-delen blir jaggu langtråkig her også. Måtte faktisk ta ein pasue for å fortsett etter ett par. mnd eg.

Fallt egentlig aldri for Halo2 over live heller,men akkurat det trur eg er ein samenheng med at eg blei drittlei SP-delen etter å ha fullført det. Skal ta det fram ein dag og gi det noen timer online igjen.

Håper inderlig Halo3 kvitter seg med noen av pew-pew våpnene som skyter rosa prosjektiler etc. Gi meg kuler og krutt og menneskelige våpen så kommer det seg straks.

Men flotte spill er det, for all del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Jeg merket at det var absolutt NULL info om det nye Killzone spillet til PS3 ikke en ang på TGS. Kan det hende Sony skal prøve å møte Halo 3 med Killzone? Det er jo nesten åpenbart at Halo 3 kommer i Mars og vi har jo ikke fått noe info angående Killzone siden forrige E3. Noen tanker?

7063755[/snapback]

Etter at E3-bløffen ble avslørt i fjor har vel ingen engang klart å få folka fra Guerilla til engang å si "Killzone" og "PLAYSTATION 3" i samme setning, så jeg vil tro at de ligger lavt til de har et spill ute som er så tett opp mot CGI-traileren vi ble vist på E3 05 som overhode mulig. Ingen av partene ville vel si at det var prerendra cgi, så da ville det vært desto mer pinlig om de leverer noe som er langt under hva vi så i traileren.
Lenke til kommentar
"Objektive data" og omtaler? Fint paradoks.

Og alt handler om egne preferanser.

Tøffli, jeg har ikke nevnt Half-Life 2, men når du først tar det opp, så syns jeg ikke Halo har bedre AI, mer dynamiske hendelser eller bedre gjenspillbarhet. Jeg har spilt FPS siden Wolfenstein og det er den type spill jeg har spilt desidert mest, og Halo er langt fra  noen definisjon på FPS for min del.

Jeg syns det virker som det stort sett er konsollfolk som hauser opp Halo/Halo 2 (som forresten begge var omtrent prikk like), antakeligvis fordi det er omtrent første FPS de har spilt og det de har best forhold til.

Halo/Halo 2 er noe av det mest oppskrytte du kan finne av spill.

7066801[/snapback]

Ja, hadde man bare tatt én anmeldelse og kalt den objektiv, hadde vi stått ovenfor et fint, lite paradoks. Tar man derimot anmeldelser fra en samlet spillpresse (også kjent som "profesjonelle"), regner ut gjennomsnittet på disse, burde det være trygt å si at vi snakker om objektivitet. Det blir omtrent som når norsk Gallup samler inn partimeninger - om FrP får rundt halvparten av stemmene på denne meningsmålingen, er det bare å innse at de er landets største part, om man så måtte hate dem aldri så mye :)

Skal ikke nekte deg å ikke like Halo (er ikke kjempefan selv heller), men å påstå at spillet er dårlig sett fra et litt nøytralt standpunkt blir feil - selv om det ikke falt helt i smak.

Lenke til kommentar

Tok kanskje i når jeg sa at det var åpenbart at Halo3 kommer i mars :p Men det hadde vært en veldig passende dato med tanke på at Bill Gates sa på pressekonferanse før Halo 3 var annonsert at spillet skulle komme ut dagen PS3 kommer ut og det er i Europa i marsj om jeg ikke tar feil. I tillegg er Halo3 langt ut i utviklingen, de er kommet langt i beta testing i multiplayer, for mer info se Bungie weekly update. Jeg tror nok at Halo3 hypen kommer til å starte rett etter Gears of War er ute, det er alderede annonser at bladet EGM? i november har masse Halo 3 info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...