rønning Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nettopp lagt inn ny server på en pc (apache 2.2 med php5) har også installert mysql server 5.0 For å administrere mysql server bruker jeg Navicat, og dette fungerer fint. Når jeg kjører vanlige php-script på serveren fungerer alt fint, men når jeg beveger meg borti mysql skjærer det seg. Scriptet stopper opp, uten at jeg får feilmelding i det hele tatt.. error_reporting er satt til E_ALL hjelp?? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 phpinfo(); Sjekk att du faktisk har mysql-funksjonene i php (Du skal egentlig få feilmelding om at funksjonene ikke finnes, hvis du ikke har det). Står ikke mysql der kan du prøve å instalere php5-mysql pakken, og restarte apache. mysql_error() er også en fin funksjon. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Kjører win, just for the notice hva skal jeg lete etter i phpinfo? mysql klassen min skal returnere mysql_error, men får ikke opp noe.. EDIT: under SERVER_SOFTWARE står bare apache og php, men selv om jeg installerer MySQL på nytt skjer det ingen ting Endret 13. oktober 2006 av rønning Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 http://no.php.net/mysql Litt ned på siden står det PHP5+ under windows. Sjekk php.ini Lenke til kommentar
rønning Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 takk for hjelpen, måtte bare kommentere bort linjen med extension=php_mysql (eller noe sånt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Kort kommentar (selv om du har løst problemet): Får du feilmeldinger på andre ting enn med mysql? Altså fatal/parse error osv.? Hvis du ikke gjør det, så er nok display_errors i php.ini satt til 0, og da hjelper det ikke med E_ALL på error_reporting. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) Var det som var det rare....display errors var satt til 1, og når jeg satta E_ALL viste den andre feil, men ikke angående mysql.. Med en gang jeg fikk mysql til å virke viste den mysql_errors også Endret 14. oktober 2006 av rønning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå