akarno Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei. Driver og putler med en hjemmeside, og har fått et lite problem... Jeg har en link på min index.html side som går til en annen html. Jeg vil at denne linken skal åpne min side i iframen jeg har på index.html . denne siden skal fungere så man alltid er på index.html og linkene tar deg inn på andre "sider" via en iframe. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få linkene åpnet i iframen min, men de blir heller åpnet i nye vinduer eller liknende. (noe som kommer an på taget: _blank, _self, _top osv...) Hva og hvor skriver jeg for å få dette til? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det lurer jeg også på Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 du må gi frame'n/iframe'n et navn og i linken skriver du target="navn" Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men for all del: Husk at frames er UT! Lenke til kommentar
akarno Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 du må gi frame'n/iframe'n et navn og i linken skriver du target="navn" 7063955[/snapback] "navn" som i filnavn, title eller...? Jeg får det fremdeles ikke til. kan du skrive et eksempel? min er nå: ... href="main.html" target="main.html" /> Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men for all del: Husk at frames er UT! 7064030[/snapback] Nyeste er PHP, eh? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nei, det nyeste er xml og gjerne kombinert med javascript, som jeg gleder meg til å bruke fremover! Men PHP vil jo alltid ha sin plass Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) <iframe name="innhold"> Dette skal stå i index.html filen din der du har iframen. Linkene bllir da slik: <a href="galleri.html" target="innhold"> Men som sagt, unngå iframes eller frames. Folk kan ikke linke til sidene dine, google og andre søkemotore vi linke til kun dokumentet med innholdet. Det er en rekke andre ulemper, unngå alt av frames. EDIT: NAME, ikke NAVN i <iframe> taggen. ^^ Endret 15. oktober 2006 av -Teddy- Lenke til kommentar
akarno Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Får hive inn et takk ^^ Takk Ser ut til å fungere nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå