Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp billig trådløs ruter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelper en bekjent med  å sette opp en ruter, en Edimax BR6204-Wg.

Det er Telenor ADSL det er snakk om. Hvilket av alternativene på jeg krysse av?

7063368[/snapback]

Siden det er telenor det er snakk om må du sansyneligvis velge PPPoE xDSL og skrive inn riktig brukernavn og passord. Husk du må bruke @online.no etter brukernavnet.

Det kan også hende at han allerede har en router som tar seg av PPPoE oppkoblingen. Isåfall burde du heller bare kjøpt et accesspunkt, men som en krise løsning kan du velge Cable modem om jeg ikke tar helt feil, er ingen andre alternativ som passer bedre i allefall.

Lenke til kommentar

Forbaska dritt av en billigsak. Ok, jeg er nå på internett, men kommer ikke inn på ruteren. Isted var det omvendt, jeg kom inn på ruteren, men ikke på nett. Noen som har hørt om noe lignende?

Edit: Glemte å si at grunnen for at jeg installerer denne saken, er at hun vil dele trådløst rundt i huset, så må nok ha denne og ikke et vanlig aksesspunkt.

Edit2: Ser på denne siden at det er en egen oppskrift for å logge på, men jeg får fremdeles ingen kontakt. :s

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Det var merkelig. Prøv å resett den (Hold inn en pennespiss i en reset-knapp (vanligvis bak på routeren) i 10-20 sek, og den skal resette alt).

Så tar du å oppgraderer firmware på den (Om det finnes).

Det går fint an å bruke et trådløst aksesspunkt til dette, da det gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...