aksfred Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! I har nett fått ny PC, kjøpte eit HK som var SATA2. Men hardisken min er SATA1, vil dette fungere? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! I har nett fått ny PC, kjøpte eit HK som var SATA2. Men hardisken min er SATA1, vil dette fungere? 7063300[/snapback] Ja, det vil det nok. SATA1 og SATA2 er egentlig det samme, bare at noen har funnet på å legge til et totall for at det skal se litt tøffere ut... Det er i alle fall slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Oppklaring: Standardene heter ikke SATA1 og SATA2. Gruppen som har satt standarden heter derimot SATAII. Standardene heter SATA 1,5Gp/s og SATA 3,0Gbps. SATA 3,0Gbps støtter da selvfølgelig dobbel overføringshastighet i forhold til den første og NCQ. Den er bakoverkompatibel, så du kan bruke SATA 1,5Gbps-disker på den. Endret 13. oktober 2006 av Blib Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ja, den er bakoverkompatibel. Sjekket det nå, står i denne tråden. -Sata-300 (SATA2) er bakoverkompatibel med SATA-150 (SATA1), men det kan hende at jumpere på disken må flyttes for å redusere hastigheten dersom hovedkortet bare takler SATA 150. Lenke til kommentar
aksfred Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Ok, nei fordi når eg skal instalere Windows XP så står det " setup did not find any hard disk drive installed on your computer! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det kan være du må installere SATA-drivere. Disse må installeres fra diskett og du trykker da F2 elns under setup-oppstarten. Sjekk hovedkortprodusentens webside. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 det er sata driverene du trenger! Du trykker f6 helt i begynnelsen av inst. det står press f6 visst du trenger drivere. Disse driverene må da legges inn på en diskett! driverene finner du på hk sin hjemme side :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå