Gå til innhold

Gainward GF4 Ti4200 650 DVI/TV - dårlig aksellerasjon?

Rayline TWB

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Lurer på om dere kan dele litt viten ang. følgende problem:

På min ene PC har jeg et Hercules 3D Prophet GF2MX 32Mb kort.

På min nye PC har jeg et Gainward GF4 Ti4200 650 TV/DVI 64Mb kort.

Av en eller annen grunn virker det som Herculeskortet mitt takler spill bedre enn mitt nye kort. Virker nesten som om aksellerasjonen er dårlig i spill. Jeg har testet det på spillet DeltaForce2 online - og dette har gått så sjøsprøyten har stått når jeg brukte Herculeskortet.

Kan det være noen settings jeg burde tune litt...? Kjører det for øvrig i default mode (dvs. 513/250) - og har ønske om å fortsette med det.

Kortet er montert i følgende system:

W2000Pro

Intel P4 1,8GHz Northwood (ikke klokket)

512 Mb DDR

MSI 845D Ultra ARU Mobo

ADSL

360W PSU

...og har plenty kjøling....:smile:

Bruker DX8.1 og nVidia drivere 28.32.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Morph, men jeg har prøvd alt det der....:smile:

Har prøvd 6 - 7 forskjellige nVidia- drivere, og har siste DirectX også.

Jeg sammenligner mine readings på min nye PC med readingene på min "gamle" (PIII, 1,2 GHz, 384Mb - MSI- hovedkort det også m/W98SE) - og det som forundrer meg litt er at readingene på min gamle PC er helt dønn statiske når det gjelder VCore = 1,50V, og PSU- readingene er også dønn stabile.

Men på min nye PC, som også skal ha VCore = 1,50V - der varierer VCore fra 1,41V - 1,48V, samt at PSU- readingene også er varierende (tenker da på vifteomdreiningene). Mens de ligger stabilt på 3300 rpm på min gamle, så varierer de på min nye mellom 2500 og 4400 (altså plutselige dropp).

Systemtemperaturene er helt like (32 grader på begge PC'ene). Mens CPU tempen på min gamle PC er dønn lik alltid (34 grader), så flagrer CPU- tempen på min nye hele tiden mellom 46 og 50 grader - aldri samme temp i mer enn 2 sec ad gangen. Jeg lurer på om hovedkortet mitt har et lite problem (lite trolig for da skulle jeg ha fått andre problemer også), eller om PSU'en min er problemet (den er for øvrig helt flunkende ny på 360 W) - eller om det rett og slett er kontaktproblemer mellom CPU og kjøleribben.

Jeg har prøvd å sette på ny kjøleribbe/vifte - og da sank tempen en par-tre grader, men grafikkproblemet er der fremdeles.

Selve grafikken er overvelmende bra, men det liksom "lagger"/rykker når jeg spiller - og jeg ser ingen grunn til at det skal gjøre det med et oppsett som jeg har....

[ Denne Melding var redigert av: Rayline TWB på 2002-11-11 11:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...