Emancipate Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Ingen skoler ber elevene gå med mopp 7144293[/snapback] Jo. Vi må være igjen en del i tillegg, siden mange skipper det. 7148191[/snapback] Det er vel strengt tatt deres egen skyld da... 7148317[/snapback] Strengt tatt er det vel ikke hans skyld at andre ikke rydder etter seg? Endret 25. oktober 2006 av tsg1zzn Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vi må være igjen en del i tillegg, siden mange skipper det. 7148191[/snapback] Det er vel strengt tatt deres egen skyld da... 7148317[/snapback] Strengt tatt er det vel ikke hans skyld at andre ikke rydder etter seg? 7148928[/snapback] Men det er deres kollektive skyld at mange skipper det (se øverste quote) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Vi må være igjen en del i tillegg, siden mange skipper det. 7148191[/snapback] Det er vel strengt tatt deres egen skyld da... 7148317[/snapback] Strengt tatt er det vel ikke hans skyld at andre ikke rydder etter seg? 7148928[/snapback] Men det er deres kollektive skyld at mange skipper det (se øverste quote) 7148962[/snapback] Mener du helt seriøst at det er Pers skyld at Pål er en latsekk? Endret 25. oktober 2006 av tsg1zzn Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mener du helt seriøst at det er Pers skyld at Pål er en latsekk? 7149045[/snapback] Nei, men fortell meg hvordan skolen skal kunne vite at det er pål som ikke har ryddet og ikke Per. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mener du helt seriøst at det er Pers skyld at Pål er en latsekk? 7149045[/snapback] Nei, men fortell meg hvordan skolen skal kunne vite at det er pål som ikke har ryddet og ikke Per. 7149086[/snapback] Det kan de ikke, men å straffe Per for noe de er helt sikre på at enten Per eller Pål, men ikke nødvendigvis begge, har gjort (kollektiv straff) er forbudt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Det du/dere i klassen skal være sure på, er personene som ikke gjør det de skal, ikke skolen. Det er takket være de som ikke gjør noe at dere får gjensitting... Hvis dere lar de som ikke rydder skjønne det at klassen er sur på dem pga de ikke gjør noe snur de nok fort! Endret 25. oktober 2006 av Lakus Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jepp. skill ut dem som ikke rydder etter seg så gir dere dem grisebank Lenke til kommentar
ptta Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det som i allefall ikke er lov er gjensitting, blir omtrent som å kidnappe unger det for å sette det litt på spissen, du er pålagt å gå på skolen i så så mange timer i året, prøver skolen å få deg til å være der noe lengre, kan du be dem kysse seg et vist sted. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det som i allefall ikke er lov er gjensitting, blir omtrent som å kidnappe unger det for å sette det litt på spissen, du er pålagt å gå på skolen i så så mange timer i året, prøver skolen å få deg til å være der noe lengre, kan du be dem kysse seg et vist sted. 7151910[/snapback] Jeg vil gjerne se en kilde for at det er ulovlig med gjensitting Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For at skolen skal kunne gi gjennsitting må de ha et godt grunnlag, at de har trasha hele skolen er et godt grunnlag/gyldig grunnlag, men at de skal bli igjen hver dag hver uke i et år for å rydde hele skolen? Det kan umuligvære lov, det går ut over fritiden, og å gi dem gjennsitting i et år? Oo Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 For at skolen skal kunne gi gjennsitting må de ha et godt grunnlag, at de har trasha hele skolen er et godt grunnlag/gyldig grunnlag, men at de skal bli igjen hver dag hver uke i et år for å rydde hele skolen?Det kan umuligvære lov, det går ut over fritiden, og å gi dem gjennsitting i et år? Oo 7153986[/snapback] som sagt: kilde? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) For at skolen skal kunne gi gjennsitting må de ha et godt grunnlag, at de har trasha hele skolen er et godt grunnlag/gyldig grunnlag, men at de skal bli igjen hver dag hver uke i et år for å rydde hele skolen?Det kan umuligvære lov, det går ut over fritiden, og å gi dem gjennsitting i et år? Oo 7153986[/snapback] som sagt: kilde? 7154257[/snapback] Jeg stilte det som et spørsmål i håp om at andre skulle vite mer om saken. Jeg er som sagt ikke kjent med skolelovgivningen, men når det gjelder gjensitting så er det jo en straffemetode, eller hva? Og på gamle skolen min så kunne vi klage om vi fikk det, evnt. søke om andre straffemetoder. Om de ikke har noen mulighet til det så holder de seg jo ikke innenfor vanlige strafferegler? Edit: Merk at jeg fortsatt setter spørsmålstegn. Endret 26. oktober 2006 av Eplefe Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg stilte det som et spørsmål i håp om at andre skulle vite mer om saken. Jeg er som sagt ikke kjent med skolelovgivningen, men når det gjelder gjensitting så er det jo en straffemetode, eller hva? Og på gamle skolen min så kunne vi klage om vi fikk det, evnt. søke om andre straffemetoder. Om de ikke har noen mulighet til det så holder de seg jo ikke innenfor vanlige strafferegler?Edit: Merk at jeg fortsatt setter spørsmålstegn. 7154750[/snapback] Nei, gjensitting er ikke ulovlig. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det sa jeg ikke heller. Men gjennsitting er en straffemetode og å gi en straff til hel klasse over et helt år (eller til noen få i en klasse i et helt år) skulle da kunne kreve en ordentlig grunn? Og elevene burde ha retten til å klage på det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det sa jeg ikke heller. Men gjennsitting er en straffemetode og å gi en straff til hel klasse over et helt år (eller til noen få i en klasse i et helt år) skulle da kunne kreve en ordentlig grunn? Og elevene burde ha retten til å klage på det. 7154944[/snapback] Er det noen som har fått en slik straff? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er jo det det er snakk om her. Ubegrunnet gjennsitting med rydding av skolen. Ganske ofte og, om man skal ta trådstarter hundre prosent alvorlig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Det er jo det det er snakk om her. Ubegrunnet gjennsitting med rydding av skolen. Ganske ofte og, om man skal ta trådstarter hundre prosent alvorlig. 7155090[/snapback] Det står "en del" et sted, det er eneste jeg har sett av mengdebetegnelse. Kanskje trådstarter kan komme med litt mer info? Av avataren hans, så burde han forresten vært sjeleglad for å få være med å bidra til "fellesskapet". Edit: Det er jo ikke ubegrunnet, grunnen er rydding. At elevene bytter på å rydde etter skoledagen er neppe ulovlig. Endret 26. oktober 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Det er en slags ordning som jeg har fått ansvaret for å gjennomføre. Min klasse. (13 stykker), må rydde og sørge for at alt ser greit ut. Vi har 3 uker, så er det neste klasse. Problemet er ikke at jeg må rydde, det kan jeg godt gjøre, men synes det er drøyt å måtte plukke opp dritten til til over 150 skoleelver to ganger daglig. Det er jo også et problem at ikke alle i klassen gidder å rydde, slik at jeg ofte må være igjen å ta ganske mye selv. Det som gjør at denne ordningen er litt kjip er jo at de andre elevene da "kan rote så mye de vil" uten at de må rydde igjen, bortsett fra når det er deres uke... Men det er vel (dessverre?) ikke ulovlig da. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Problemet er ikke at jeg må rydde, det kan jeg godt gjøre, men synes det er drøyt å måtte plukke opp dritten til til over 150 skoleelver to ganger daglig. Det er jo også et problem at ikke alle i klassen gidder å rydde, slik at jeg ofte må være igjen å ta ganske mye selv. At noen sniker seg unna undergraver ordningen og holdningen til de som gjør en innsats. Der bør noe gjøres. Det som gjør at denne ordningen er litt kjip er jo at de andre elevene da "kan rote så mye de vil" uten at de må rydde igjen, bortsett fra når det er deres uke... 7155931[/snapback] Nei, så lenge man ikke innser at jo mindre man roter totalt sett, jo mindre blir det å rydde totalt sett, og folk gir faen i hverandre, så blir det neppe forbedringer. Dårlig oppdragelse? Lenke til kommentar
Teodorull Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er en slags ordning som jeg har fått ansvaret for å gjennomføre. Min klasse. (13 stykker), må rydde og sørge for at alt ser greit ut. Vi har 3 uker, så er det neste klasse. Problemet er ikke at jeg må rydde, det kan jeg godt gjøre, men synes det er drøyt å måtte plukke opp dritten til til over 150 skoleelver to ganger daglig. Det er jo også et problem at ikke alle i klassen gidder å rydde, slik at jeg ofte må være igjen å ta ganske mye selv. Det som gjør at denne ordningen er litt kjip er jo at de andre elevene da "kan rote så mye de vil" uten at de må rydde igjen, bortsett fra når det er deres uke... Men det er vel (dessverre?) ikke ulovlig da. 7155931[/snapback] ingenting er som lukten av nybarbert elg. Btw: jeg er enig med dimanche. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå