molland Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei Hvis noen kommer seg inn på mitt nettverk, linksys wrt54g med dd-wrt på, hvis det er noen som har eller prøver å koble seg til, vil de da få en ip adr i mitt nettverk eller har de sin ip fra sitt nettverk? ps, det er kryptert med wep, ja vet det er enkelt å hacke det.. mvh Molland Lenke til kommentar
dioX Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 de vil jo da få en ip gjennom ditt netverk. men bruk heller MAC-filtrering (stenger fler ute) Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 de vil jo da få en ip gjennom ditt netverk.men bruk heller MAC-filtrering (stenger fler ute) 7063161[/snapback] MAC filtrering er enda enklere å komme seg rundt enn WEP kryptering, men litt sikkerhet er det jo. Å knekke wep key kan ta en del tid, og være en del jobb, så det er ganske tvilsomt at folk gidder å prøve å bryte den om du ikke har ett nettverk med mye spennende på som folk vil ha. For privatfolk holder WEP bra nok. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hvis de kommer seg inn får de IP fra din DHCP-server, og de kan se dine maskiner i arbeidsgruppen din, endre sin arbeidsgruppe til det samme som din, og dermed få tilgang til alle dine delte disker/mapper hvis du har noen. har du satt les/skriv-tilgang på noen disker/mapper, kan de slette dine filer som du vil. En ganske god grunn til å ha sikret trådløst nettverk, og å kunne sjekke hvor mange/hvilke maskiner som er på ditt trådløse nettverk. Edit: En kombinasjon av MAC-filtrering, WPA-kryptering og skult SSID, samt at du nå og da sjekker hvem/hvor mange som er koblet på din trådløse ruter/AP, er god nok hindring for alle, med unntak av de virkelige iherdige haxxorne. Endret 13. oktober 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvis de kommer seg inn får de IP fra din DHCP-server, og de kan se dine maskiner i arbeidsgruppen din, endre sin arbeidsgruppe til det samme som din, og dermed få tilgang til alle dine delte disker/mapper hvis du har noen. har du satt les/skriv-tilgang på noen disker/mapper, kan de slette dine filer som du vil. Såpass sikkerhet bør alle ha. Bør ikke dele disker med tilgang for alle på nettverket uansett om det er åpent trådløst, sikret trådløst eller kablet nettverk. Mitt råd er å IKKE aktivere gjestekontoen, heller opprette en bruker for hver av de som skal ha tilgang til filene dine. Lenke til kommentar
molland Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei Takker for gode råd men har ett annet problem med nettet nå, får 90% av dagen tidsavbrudd / timeout altså mister nettet uansett om jeg er koblet via kabel eller trådløs. Har 4 mb linje fra tele2, men det virker som analog linje fra gode gamle dager. Har sagt i fra til tele2, men svaret er jadda jadda, altså nada skjer. Er på akkurat nå fordi jeg boota ruteren for 'nte gang i dag mvh Molland Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) WEP er så usikkert at det ikke burde ha vært lov. Å knekke WEP er gjort på få minutter, eller mange, mange dager, avhengig av aktiviteten på nettverket. Mitt råd: Bruk WPA (med en god passpase) uansett! Endret 13. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
persistent Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Mister du forbindelsen bare i lokalnettet eller er det modemet som ramler ut ? Lenke til kommentar
molland Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Tja.. Det blir vel modemet på ett vis, alle nettsider får timeout eller tidsavbrudd, men har sannsynligvis funnet grunnen nå, det er pga dd-wrt og utorrent, de liker visst ikke hverandre så godt. Det blir anbefalt hyperwrt og utorrent. Ellers har jeg nå startet bit tornado og den laster nå mens alle nettsider funker helt topp. Men likte jo ikke særlig designet (jaja er kresen:) men den funker jo. Men hvis noen vet en måte å få utorrent til å virke med dd-wrt mini så er jeg evig takknemlig mvh Molland Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Logg inn på webinterface (192.168.1.1) Gå til 'Administration' Gå til 'Management' Skriv inn følgene på 'IP Filter Settings': Maximum Ports: 4096 TCP Timeout (s): 300 UDP Timeout (s): 300 Ok - Så restarter du routeren Da burde BitTorrent funke bra! Det blir anbefalt HyperWRT fordi de har disse innstillingene som standard når du flasher, men det er jo fiksa på 1-2-3 med DD-WRT så. Edit: Om det fungerer dårlig, så kan du ta å sette Timeout'ene litt ned, til f.eks. 180 eller 120. (Dette er ikke så lurt om du bruker ICQ, for da blir du bare disconnecta). Endret 13. oktober 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
molland Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei Nå har jeg forandret der du sa til 300, så da får jeg teste igjen, likte jo godt utorrent som sagt, så jeg håper å få brukt det igjen Takker for god info igjen alle mvh Molland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå