Snorre Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Det er ingen hemmelighet at jeg har vært veldig aktiv i Konsoll-kategorien og spill-delen av forumet i sin helhet. Jeg er en ekte spillfantast, eller var. Men det har ikke så mye å si for dette innlegget da poenget her ikke er hvor vidt jeg er spillfantast eller ikke. Det siste året har jeg lagt merke til en minkende respekt blant brukerene i spill-forumet. Dette er såklart ingen positiv utvikling, og noe må opplagt gjøres. Så hva skyldes egentlig denne manglende respekten? Hvorfor er brukerene så intolerante? Det er såklart grunner til dette, selv om jeg ikke alltid forstår hvorfor disse egentlig skal være grunner. "Konsoll-krigen" som så mange kaller konnkuransen mellom de tre gigantenes tre konsoller, Xbox 360, Wii og Playstation 3. Nå har jo kun en av konsollene, Xbox 360, kommet ut. Så denne konkurransen ikke startet enda. Men det hindrer altså ikke forumbrukere i å diskutere rundt disse konsollene. Det store problemet er nok desverre at disse diskusjonene ikke alltid ligner diskusjoner, men mer det kjente fenomenet kranling som finner sted mellom ektefeller som har gått lei av hverandre og andre steder i samfunnet. Så hva skyldes all denne kranglingen? mange forumbrukere har vist fått det for seg at de er nødt til å "forsvare" sin favoriserte konsoll. Vel, jeg kan forsåvidt forstå hvorfor de gjør dette. En normal reaksjon hos mennesker som ønsker å kunne forsvare sine fremtidige kjøp. Er tross alt snakk om alt mellom 2000 og 6000 kroner her investert i en konsoll. Å forsvare en konsoll er såklart ganske tullete ettersom hverken Microsoft, Sony eller Nintendo bryr seg særlig om du står opp for dem. Det er alikevel ikke det at de "forsvarer" sin favoriserte konsoll som er galt. Det er hvordan de gjør det. For hvem har ikke vært vitne til en krangel mellom forumbrukere som "forsvarer" sin "Gud". Det er ikke rent sjelden at kranglingen ofte går over på person, noe jeg aldeles ikke forstår. Det er vel konsollene man ønsker å snakke om? Vel, av en eller annen grunn har enkelte brukere en tendens til å gå til personangrep på brukere som ikke er enige med dem. Kanskje der det på grunn av at de sitter trygt gjemt bak en dataskjerm? Men jeg ahr en følelse av at de ikke ville oppført seg likeledes på jobb eller skole. Isåfall ville de fort blitt upopulære. Nå har det seg desverre slik at på dette forumet sitter man trygt plassert bak sine dataskjermer så da er det ikke så mye å gjøre med akkurat det. Selv skjønner jeg ikke hvordan man gå til personagnrep på andre forumbrukere på grunn av at de ikke deler samme formeningen om din favoritt-konsoll som seg selv. Om det skyldes manglende intelligens eller rett og slett dårlig oppdragelse skal jeg ikke si for sikkert. Men noe er det nå! Så hva kan man gjøre med dette problemet? Er det et problem i det hele tatt? Vel, jeg synes såklart det er et problem. Ellers hadde jo ikke dette innlegget eksistert. Så hva mener jeg vi skal gjøre med det da? Vel for det første er jo en ide å skrive dette innlegget, noe som jo nå er gjort. Et effektivt middel har jeg funnet ut er å skrive svært overbevisende innlegg proppet full av logiske, gode og konsise argumenter. Det du oppnår da er at en eventuell konsoll-fanatiker vil dumme seg selv ut ved å skrive et svært dårlig innlegg. Eventuelt vil denne konsoll-fanatiker holde seg borte fra innlegget og problemet har løst seg selv. Et annet tips er å bruke ignore-knappen på disse konsoll-fanatikerne. Du finner innstillinger for å ignorere brukere i ditt kontrollpanel. Dette vil effektivt skjule alt innhold i de ingorerte brukerenes innlegg. Dersom du skulle ønske å se innholdet i et bestemt innlegg til tross for at det med stor sannsynlighet er tullete kan du trykke se post. Man kan veldig lett fjerne ignoreringen av de ignorerte brukerne. Jeg håper dere oppfattet meningen med dette innlegget, det skulle være ganske klart. Dere som ikke oppfattet poenget får prøve å lese en gang til før de kommenterer innlegget. Takk for deres oppmerksomhet. Snorre Endret 14. oktober 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Synes det er artig å diskutere om konsollene så lenge det holder seg på diskusjonsnivået og ikke går over til krangling og personangrep. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Synes det er artig å diskutere om konsollene så lenge det holder seg på diskusjonsnivået og ikke går over til krangling og personangrep. 7063085[/snapback] Kan jeg være enig i. Desverre så er det en del brukere som ser ut til p ikke kunne holde seg for god til persondiskusjoner. : \ Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Nå orker ikke jeg å komme med et langt innlegg (ikke ta det som manglende respekt), men jeg synes dette forumet er pretty much fritt for sånt. Det har helt sikkert alt med at jeg kommer fra og er vant til Nintendo.no-forumet, som er forferdelig. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan meget godt ha forbedret seg fra sist gang jeg var skikkelig aktiv her. Da var det nemlig ganske gale her. Hvordan det er nå fortiden vet jeg ikke da jeg rett og slett ikke har orket å være aktiv her lengre etter all kranglingen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hehe, begynner å bli temmelig lei det å vandre rundt i denne delen av forumet. Og faktiskt komme med noen av de mest nøytrale meningen. Allikevel bli kalt en fanboy. Mangler seriøst et nivå hvor alle kan ferdes trygt.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Eg må nesten si meg enig i at det har blitt betydelig mye meir skittkasting bare det siste året altså. Det har vert mange ertige utspill og diskusjoner her,men majoriteten av disse har jo fått påstemplet den herlige hengelåsen etter hvert. Eg lever egentlig i troen om at dett blir bedre når alle konsollene er ute eg altså,og vi virkelig får se ka vi sitter med alle mann. EDIT: Ang. ordet "Fanboy" så må eg nesten spy hver gang eg ser det svart på kvitt her inne, dett order har jaggu med fått gjennomgå. Endret 13. oktober 2006 av Mala Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Jeg kan si at dette ikke bare gjelder spill-delen av forumet. Jeg synes at kranglingen er over alt. Da jeg registrerte meg for 7 måneder siden(eller noe sånt) var det mye mer vennlige instillinger enn det er nå. Jeg synes dette er en utvikling som noen må stanse før det går for langt. Edit: Det er bare min mening Endret 13. oktober 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Bitchingen har ihvertfall økt de siste 10-12 månedene. Kan ikke huske at det var slikt i starten jeg var medlem her. Spesielt konsoll og Politikk, religion og Samfunn delene. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Satt denne som "sticky" jeg Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 It's easier to talk the talk, then to walk the walk (eller noe slikt) Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 egentlig er det: "You can talk the talk, but can you walk the walk" Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Mange av kranglene brygger på misforståelser og dårlig kildekritikk. Mange som går fem på når de leser noe som en eller annen har skrevet. Dette skaper heftige debatter som ender med kaos og drittkasting. Hvis respekt for hverandre, og ikke post vært eneste rykte man finner som kanskje kan skade omdømme for den konsollen du ikke har! Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 egentlig er det: "You can talk the talk, but can you walk the walk" 7064355[/snapback] Tomato.....cucumber Lenke til kommentar
TCi Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 I dag var grensen nådd hos meg. Ignorfunksjonen ble tatt i bruk. Heretter orker jeg ikke dette mer. Kommer ikke til å prøve å rette folk mye mer lengre, for det går oftest inn det ene øret og ut det andre. Håper for all del at framtidige diskusjoner går saklig for seg. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 I dag var grensen nådd hos meg. Ignorfunksjonen ble tatt i bruk. Heretter orker jeg ikke dette mer. Kommer ikke til å prøve å rette folk mye mer lengre, for det går oftest inn det ene øret og ut det andre. Håper for all del at framtidige diskusjoner går saklig for seg. 7065462[/snapback] Velkommen til klubben! Er jo synd at denne kategorien mister oppegående folk som vet å poste kvalitetsposter. Snart sitter man vel igjen med kun kranglete brukere som slenger drit til hverandre. *Satt på spissen*. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har faktisk lest her på forumet ganske lenge, men har ikke deltatt før nå. Og jeg kan si jeg har lest mange tråder - spesielt i denne kategorien - som har vært for rene bilulykker å regne. Det er fælt å være vitne til, men du klarer allikevel ikke å se bort. Altså: det er helt utrolig hvordan folk kan krangle, og det gjør meg veldig frustrert. Samtidig er det også ganske underholdende å se hvor utrolig mye bråk en kan lage over noen spillkonsoller f.eks. Jeg tenker av og til at selv om mange her er frustrerte over dette er man kanskje også litt glad i å krangle? Mange liker å bevisst provosere og legge opp til krig kan det virke som? Og det kan være morsomt når stemningen er høy og temperaturen stiger, men det hele ender som oftest bare opp i en dårlig parodi av seg selv. Debatten forsvinner i en haug med møkk som har blitt slengt veggimellom av deltagerne. Sakligheten forsvinner. Det er ingen diskusjon lenger. Can't we just.. all get along? :!: Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan virker egentlig denne ignore funksjonen? Fjerner den tråder, PMer, poster ifra den brukeren? Kan bli stygt hvis noen siterer den brukeren da. Lenke til kommentar
bluejudas Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Men det hjelper vel lite med en ignore funksjon når du vet at han du ignorerer slenger dritt om deg...? De fleste ønsker vel ikke å bli kaldt idioter, fanboy, drittsekk osv... og da ønkser de å forsvare seg.... Jeg kan se for meg 2 løsninger.... 1. Folk ignorerer de som slenger dritt, enten med ignorknappen eller eventuelt lar vere å svare på slike usakelige innlegg... 2. Noen gir personen som slenger dritt en advarsel. Denne advarselen bør være klar. Feks du kan ikke kalle andre en idiot. Hvis personen fortsetter å slenge dritt så blir han utestengt i feks en mnd.... Jeg trur at nr 1 vil funke for enkelte, men mange vil ikke klare å ignorere drittslengingen... Det er ikke alltid enkelt å ignorere dritt, spesielt når du føler at du har rett.... NB han som svarer på dritt med dritt er like ille! Nr 2 vil nok funke på enkelte, men en del brukere vil nok registrere seg på nytt... Hva som er best vet jeg ikke, men jeg vet en ting... drittslengere vil alltid være på forum av en hvis størrelse. Og da spesielt på forum hvor det ikke er så viktig å miste respekt for andre. Hvis det feks er et fanforum for et spesielt spill så er det nok vanskeligere å slenge dritt for da kan man bli uglesett og utstøtt av resten av miljøet. Og i slike forum kjenner somregel folk hverandre.... det gjør det ikke i samme grad på gamer.no.... Lykke til alle ~b Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Er en del kranglig her inne ja, men selv så leser jeg for det meste her. Så syns det var ganske så moro å lese diskusjonene som Staal starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå