Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Skal vi ha reklame? Trodde vi ikke skulle ha reklame jeg 7064476[/snapback] Det må vi nesten avgjøre etterhvert. Jeg er iallefall ikke interessert i å betale for å drive en slik side. Som tidligere nevnt, Google-reklamer kan være et alternativ. Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er for å ha reklame nok til å dekke driftskostnader. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Et lite estimat på hvor mye hosting for en slik side kan komme til å koste? Det blir da ikke mye på hver, om mange er med? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Skal vi absolutt ha reklame, skal det være tekst-reklame.. Ikke noen nasty flash-bannere her i går'n ass! Synes jeg.. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Alle sammen! Se så mange poster på så kort tid! Over 80 poster på under 5 timer Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Støtter Arve sitt synspunkt på xhtml, men hvis alt skal være skrevet i xhtml så må vi sende med application/xml+xhtml mimetype, hvilket betyr null syntax feil, noe som fort kan bli litt vanskelig om alle skal formatere artikklene sine med xhtml. Dette kan også skape litt trøbbel med reklame 'n shit. 7064452[/snapback] Skal det vere, så skal det vere. Alt skal bli gjort riktig frå botnen av, ingen tvil om det. Eventuell reklame må vi jo tilpasse sjølv. Typiske iframes med reklame frå eksterne plassar er for min del uaktuelt. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 MC2: På hvilken måte blir det verre for noen av oss å skrive XHTML? 7064482[/snapback] Skal ikke så mye til før en skrive/syntax feil sniker seg inn, dermed vil opera of ff vise "Syntax error: line xxx etc. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 MC2: På hvilken måte blir det verre for noen av oss å skrive XHTML? 7064482[/snapback] Skal ikke så mye til før en skrive/syntax feil sniker seg inn, dermed vil opera of ff vise "Syntax error: line xxx etc. 7064536[/snapback] Derfor må vi ha ein form for forhåndsvisning av nye innlegg som kan avsløre slikt, pluss at vi må vere flinke med markupen når vi skriv sjølv. Enkelt og greit Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Derfor må vi ha ein form for forhåndsvisning av nye innlegg som kan avsløre slikt, pluss at vi må vere flinke med markupen når vi skriv sjølv. Enkelt og greit 7064547[/snapback] Tenkte nettopp på det, og det er nok en løsning... Eventuell reklame må vi jo tilpasse sjølv. Typiske iframes med reklame frå eksterne plassar er for min del uaktuelt. 7064495[/snapback] Tør jeg spørre hvorfor? edit: quote feil... Endret 13. oktober 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Eventuell reklame må vi jo tilpasse sjølv. Typiske iframes med reklame frå eksterne plassar er for min del uaktuelt. 7064495[/snapback] Tør jeg spørre hvorfor? 7064565[/snapback] Fordi iFrames ol. er noe ordentlig dritt vi ikke skal ha. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Eventuell reklame må vi jo tilpasse sjølv. Typiske iframes med reklame frå eksterne plassar er for min del uaktuelt. 7064495[/snapback] Tør jeg spørre hvorfor? 7064565[/snapback] Fordi iFrames ol. er noe ordentlig dritt vi ikke skal ha. 7064576[/snapback] Det finnes jo mange fordeler med å bruke iframes til reklame. bla at den lastes etter selve sida og hvis adservern gjør en feil påvirkes ikke resten. Jeg antar at du tenkte på en javascript løsning? Uansett er dette ganske så irrelevant. Altfor tidlig for sånt snakk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Eventuell reklame må vi jo tilpasse sjølv. Typiske iframes med reklame frå eksterne plassar er for min del uaktuelt. 7064495[/snapback] Tør jeg spørre hvorfor? edit: quote feil... 7064565[/snapback] Fordi typisk "ekstern reklame" for det første ser forferdelig ut, og for det andre vil bryte fullstendig med XHTML sendt som application/xml+html. Endret 13. oktober 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det her var litt rart. Holder faktisk på med et lignende prosjekt, men det er tydelig at dette kommer til å gi bedre resultater Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Dette prosjektet virket spennende.. lykke til! Endret 13. oktober 2006 av webby1 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fordi typisk "ekstern reklame" for det første ser forferdelig ut, og for det andre vil bryte fullstendig med XHTML sendt som application/xml+html. 7064596[/snapback] Mimetypen for hovedsida påvirker vel inget annet enn hovedsida. Altså at sidene inni må sende sine egne mimetypes. btw, bare for at reklamen er i en iframe betyr det ikke at det må være fra en annen server eller stygge bilder/flash. Jeg synes bare at iframe gir en fordel for at det blir lastet etter hovedsiden og man slipper å bruke javascript. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Legg merke til bruken av ordet "typisk". Men no tek eg kvelden. Ser fram til litt meir lesestoff i tråden her i morgon Endret 13. oktober 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvis noen kan gi meg noen gode grunner til å bruke xhtml, mtp at vi må kunne vise html også mtp IE så er jeg åpen Lenke til kommentar
Canute Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Høres veldig intressant ut. Jeg kan en del php, og kunne sikkert ha skrevet litt om det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men no tek eg kvelden. 7064644[/snapback] Legge seg halv 10 en fredag. Syns noen sa militæret var manndig. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fordi typisk "ekstern reklame" for det første ser forferdelig ut, og for det andre vil bryte fullstendig med XHTML sendt som application/xml+html. 7064596[/snapback] Mimetypen for hovedsida påvirker vel inget annet enn hovedsida. Altså at sidene inni må sende sine egne mimetypes. 7064622[/snapback] Elementet IFRAME er vel ikkje ein del av XHTML 1.0 Strict? Der kjem i såfall problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå