Kiman™ Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 De fleste aspekter med web er godt dokumentert, hvis man skal se sånn på det trenger man ikke webkafeen.no. Men dere skal levere gode norske artikler, derfor trenger man f.eks en god guide til Wordpress. En ting er å sette opp Wordpress, en annen er å implementere designet. Hvis dere hadde fått til en god beginners guide på dette tror jeg veldig mange ville satt pris på det. Regner med det kommer noe heavy shit også, er en del folk her på forumet som sitter med enorme mengder med kunnskap innenfor web som veldig mange (inkludert meg) ville satt pris på om ble delt med allmenheten. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Hihi, er klar over det med dokumentasjon - var mest for å vere ekkel eg linka til Codexen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Eg lurer på å ta ein artikkelserie om div. algoritmer (sortering, rangering, prioritering osv..) -- "Is that something you might be interested in?" (Bob Evans) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Eg lurer på å ta ein artikkelserie om div. algoritmer (sortering, rangering, prioritering osv..) -- "Is that something you might be interested in?" (Bob Evans) Supert. Tenkt et språk eller psudo? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Usikker, lurer på om pseudo kanskje er best -- kva trur dykk? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Gjerne pseudo, med konkrete eksempel i eit språk eller to - alt etter som. men i og med at det er i hovedsak måten å tenke på som er viktig for denslags så er konkret kode mindre viktig i mine auge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Helt enig med deg der, Arve. Men skal vi ta noen skippertak fremover og kanskje få lannsert siden før jul ? Eller er jeg veldig optimist nå ? Endret 13. november 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Helt enig med deg der, Arve. Men skal vi ta noen skippertak fremover og kanskje få lannsert siden før jul ? Eller er jeg veldig optimist nå ? Det er jo egentlig ferdig.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er det egentlig det? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er det egentlig det? Hva er det som mangler da? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg vet ikke, jeg bare spør Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg vet ikke, jeg bare spør Finn ut hva som mangler da tøs, jeg finner ikke noe mer.. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hihi, er klar over det med dokumentasjon - var mest for å vere ekkel eg linka til Codexen Derfor ikke jeg takket for linken. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg vet ikke, jeg bare spør Finn ut hva som mangler da tøs, jeg finner ikke noe mer.. Det virker obvious, men... "Informasjon", "Bidra?" og "Redaksjonen" funker ikke, "Kontakt" ser ikke helt ferdig ut. Hvordan endrer jeg profilinformasjon og -bilde? Blir ikke opplyst om at brukernavn er fornavnetternavn. ..eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er vel mer snakk om funksjoner enn innhold og templates akkurat nå, Mikael. Men tanken var god Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Hva er det som mangler da? Man får fortsatt ikke tilbakemeldinger hvis man gjør noe feil i registreringsskjemaet (f.eks. skriver inn allerede eksisterende epostadresse). Tror jeg har kommentert dette før. Mulig det har med at variablene i template ikke er riktige. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Ok, by Tor sin request vil eg samle opp alt som er av ferdig støff av innhold her. Alle som har ting som er påbegynt, påtenkt eller ferdig send meg en PM med det, så får vi alt i en post. Ferdig HTML-guide del 1 - Arve Systad Tekstjustering via CSS - Tor Løvskogen Antikvatiske skrifttyper - Tor Løvskogen Påtenkt/påbegynt CSS-guide del 1 - Arve Systad CSS-guide del 2 - Arve Systad (planlagt) CSS-guide del 3 - Arve Systad (planlagt) HTML-guide del 2 - Arve Systad (planlagt) HTML-guide del 3 - Arve Systad (planlagt) Diverse fra herlig.net, rewritten - Arve Systad (planlagt/ferdig) "Stilskifter" vha. PHP(?) - Kim Andrè Silkebækken Effektiv filorganisering på server - Kim Andrè Silkebækken Introduksjon til jQuery - Kim Andrè Silkebækken Effektiv klientsidescript-caching med PHP og memcached - Kim Andrè Silkebækken Endret 18. november 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har et dokument med 2500 ord skrevet om typografi. Omhandler CSS-egenskaper for typografi og typografi generelt med sjanger-artikler for skrifttyper og typografiske regler - det meste er in the making. Jeg har ikke satt av noe tid til dette etter Hellas-ferien min i høst, vet ikke hvor mange som fortsatt er keene på Webkafé-prosjektet, for det virker som om det har dabbet av. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Påtenkte guider av Kim: - "Stilskifter" vha. PHP(?) - Effektiv filorganisering på server - Introduksjon til jQuery - Effektiv klientsidescript-caching med PHP og memcached Bedre artikkeltitler er under planlegging. Hvordan høres disse guidene ut? Endret 18. november 2007 av Lokaltog Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har lyst til å skrive en liten sak om open source webutvikling i praksis, en slags case study av tre år med Vikingboard, om du vil. Nyttige verktøy for open source prosjekter, viktige ting du vanligvis bare lærer på den vanskelige måten osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå