Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer

Anbefalte innlegg

Magnus: Det har vi, etter hva jeg har skjønt, diskutert ganske mye. Vi har vel kommet fram til at vi ikke skal snevre inn så veldig ennå, eller..?

7062953[/snapback]

Vil tro det er en fordel å konkretisere enda mer, før design og back-end kan utvikles. :)

(Edit: Akkurat som neitakk foreslår ovenfor.)

Tror forresten ikke jeg har sett slik aktivitet i WDS-delen siden Pixelstreet.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her og prøver å tenke på hva jeg savner mest på nett.

(x)html, php, css, ajax, javascript og alt annet som egentlig har med kode å gjøre har jeg mange linker til.

Misforstå meg rett, jeg mener ikke at det ikke skal være med, hele siden bygger jo på dette, men et tema jeg virkelig merker at jeg savner mer om er design, arbeidsmetoder brukt for å utvikle designet, hvor inspirasjonen kan hentes og komme fra (ikke bare på web, men f.eks. natur, omgivelser etc. etc., verktøy brukt. Tips og råd for folk som ikke er så gode med farger.

Derfor føler jeg at dette burde fokuseres mye på. Vi vil ha pene sider fra Norge, og da er det vår oppgave å spre kunnskapen til vevsutviklerene i landet.

Lenke til kommentar

Vitaminsiden er rotete. De dytter altfor mye inn på liten plass. Det er derfor tags og meny er viktig. Gjør det enkelt å nå alle hjørner uten å forvirre.

@neitakk:

Det er ikke vits i å tegne i UML før man vet hva man skal tegne.

brainstorming først, finn ut hva som skal være der fra starten av, så begynner man å tegne det inn.

(min mening)

Lenke til kommentar
Bush nevner noen gode funksjoner her, synes jeg. Tenkte litt på Vitaminsiden med en gang, regner med det kanskje er flere som har tenkt litt i den retningen?

7063001[/snapback]

Ja, men Vitaminsiden er altfor rotete. Leste der før, men ble lei av alt rotet.

7063013[/snapback]

En litt ryddigere utgave av vitaminsiden kanskje da? Jeg håper vi ikke går i den fellen at vi setter inn inline-scroll.

Lenke til kommentar

Er gjerne med og bidrar litt til backend programmering (samt ideer) om php blir valgt.

Så.. Dahl. Får man lov å være med eller? (føler meg litt... utstengt) :p

Personer som har meldt interesse:

Dahl

rødøye

rønning

George Bush (?)

Jesper Karsrud

dan1el

Mr.Berg

neitakk - økonomisk og brainstorming

orsus

Nazgul

Lenke til kommentar
Så.. Dahl. Får man lov å være med eller? (føler meg litt... utstengt) :p

7063061[/snapback]

Whine, whine, whine. Dere gjør ikke annet enn å whine. :p Sorry, oppdatert nå.

Virker som vi har liten eller null fremgang her. Skal vi ta brainstorming på ett og ett spesifikt emne, så vi får litt oversikt og fremgang?

Lenke til kommentar
Har vi ikke en mer egnet plass til brainstorming en et forum?

7063090[/snapback]

Noen har klart å komme seg på irc.

Brainstorming.

Forslår vi diskuterer grunnleggende funksjonalitet.

Hva vil folk ha på plass fra starten av. Ikke tenk design eller slikt, tenk funksjoner

Jeg ser for meg muligheten til å legge inn kommentarer á la slik hw.no har gjort.

Dvs. at det opprettes en tråd i forumet for hver artikkel.

Dette impliserer da at vi har et forum fra starten av, og der synes VB burde få sjansen til å vise hva de duger til, med mindre dette er for underutviklet (ennå)

I starten synes jeg IKKE brukere skal kunne komme med artikkelforslag, ihvertfall ikke lage inn noen støtte for det ennå. Dette ser jeg på som ting som kan komme senere.

Mulighet til å legge inn og slette artikler er selvskreven, men også her kan man klare seg med et enkelt grensesnitt ettersom alle skribenter antas å kunne html(eller?). Tags er derimot viktig at kommer på plass med en gang, så alle artiklene blir tilgjengelig fra starten av.

Nå må jeg dessverre løpe, men gleder meg til å lese senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...