Jesper Karsrud Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Joda, vi brukte SVN, men den er ikke helt oppdatert lenger, i forhold til det som ligger på server. Hvis noen hadde hatt lyst til å ta seg bryet, kunne noen kanskje lastet ned alle filer fra /wds på server, og oppdatert SVN? Jeg har ikke fått SVN til å fungere på Macen, og med tanke på at det ikke er min Mac jeg sitter på nå engang, er jeg litt skeptisk til å ha for mange filer liggende som er mine. Edit: Det er forresten ikke siste versjon av Django vi kjører på server, jeg husker ikke hvilken repo det var, men Henrik vet det Endret 27. august 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Arve vil ha automatish-generering av code ordered lists, berre så dykk vet. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Svært så kravstor han skulle bli da! Jaja, får vel se på det da, kanskje... Husker ikke koden bak en gang, jeg :/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Et par ting som må ordnast på: - Kodeblokker bør vere markert som OL med CODE i kver LI, slik som i testartikkelen til Tor. Er det en måte å få gjort dette på automatisk i markdown-sytanxen, eller må eg på et vis hardkode alt sånt? (Kan bli kjedelig med lengre kode-eksempel though). Om mulig, kan teh djangobois mekke en slags funksjon for å automatisere det? - Tor må fikse bittelitt på plassering av list-bullets. - Bildet eg lasta opp og valte til artikkelen blei ikkje tatt i bruk. - Korleis gjer vi det med testsider i forbindelse med artiklar? Er iallefall eit skrikande behov for det. - Funker ikkje å legge til kommentarer - Korleis kjem eg til flatpages frå hovedsida? Endret 27. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Ang. den derre bildetingen vet jeg selv at jeg har hardkodet bildene inn i templaten foreløpig, fordi bilde-saken ikke fungerte da jeg satte opp templaten. Kan vel sikkert se om det funker nå *fikse template* Edit: Ser ikke ut til at den tingen som skal hente ut bildene fra artiklene fungerer ordentlig enda. Kodesaken tror jeg kanskje må kodes inn ett eller annet sted, og bruke en trigger lignende en i markdown, for eksempel {kodeeksempel} med {/kodeeksempel} på slutten eller noe sånt. Ikke at jeg vet hvordan vi skal gjøre det, men.. Endret 27. august 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Held på med oppretting av eit subversion-repo no. Ikkje rediger noko på ei lita stund. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Det er heller ikkje planen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Sånn: http://svn.fourmargins.com/wds/ Brukernavn/passord er samme som webkafeen-brukeren til django-admin. Endret 28. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Allright, strålende! Ser forresten at lagring av extendeduser-profilen forårsaker enn 500-error på serverenn, men hvorfor vet jeg ikke... Ligger en 500.html-template som sikkert kan endres, for dere som skal debugge Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 CSS-gutter! Fiks: http://betatesting.webkafeen.no/arkiv/2007...g-i-html-del-1/ Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Tja, nå har jo noen ødelagt koden for hvordan sourcen skal se ut da, men... Skal jo være OL med code i li, men om vi får til det på en god måte fra backend-siden hadde det vært sweet Endret 28. august 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Prøvde hardt å få til OL/LI, men pygments ville absolutt ha den der HTML-formatteringa. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Hmm, da får Tor komme opp med en fin måte å style det på. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Henrik: Er du sikker på at det som er på SVN er helt likt Webkafeen BETA? Kjørte det lokalt på maskinen min er og fikk feil i linje 91 /wds/views.py: 'UserRegistration' object has no attribute 'clean_data' Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor class UserRegistration(newforms.Form): username = UserField(max_length=30, required=False) email = newforms.EmailField() first_name = newforms.CharField(max_length=20) last_name = newforms.CharField(max_length=30) pass1 = newforms.CharField(widget=newforms.PasswordInput) pass2 = newforms.CharField(widget=newforms.PasswordInput) def clean(self): import re alnum_re = re.compile(r'^\w+$') # sjekker at passordene er like if self.clean_data.get('pass1') and self.clean_data.get('pass2') and \ self.clean_data['pass1'] != self.clean_data['pass2']: raise newforms.ValidationError(u'Pass på at passordene dine er like.') # sjekker at passordet har minimum 5 tegn try: if len(self.clean_data.get('pass1')) < 4: raise newforms.ValidationError(u'Passordet ditt er for kort. Minimum 5 tegn.') except TypeError: pass if not self.clean_data.get('first_name'): raise newforms.ValidationError(u'Du må skrive inn fornavnet ditt') if not self.clean_data.get('last_name'): raise newforms.ValidationError(u'Du må skrive inn etternavnet ditt') # sjekker at brukernavnet er "ok" if self.clean_data.get('username'): if not alnum_re.search(self.clean_data.get('username')): raise newforms.ValidationError(u'Brukernavnet kan kun bestå av bokstaver, tall, -, _ og /') return self.clean_data Kan selvfølgelig være at jeg kjører en nyere versjon av Django. (Kjører 0.97 pre) Henrik + dere andre, har dere noe imot at Digitalmagasinet.no (HW-forum-prosjekt) tar i bruk CMS-et? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, det har vi. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) JonT: I det siste har newforms endra seg litt. Det heiter ikkje 'clean_data' lenger, men 'cleaned_data'. Vi køyrer revisjonen før unicode-branch. Endret 29. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg har også noe imot at de tar ibruk vårt cms Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ja, det får vi holde for oss selv. Jeg ser heller ikke noe stort potensiell i Digitalmagasinet - no offence Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Nei det er vel fordi du ikke er interessert i det. Hadde du hatt interesse for det så hadde du sett det. Kim... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå