Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer

Anbefalte innlegg

Mulig bug: Kategorier ("Lokalnytt") på høyre side bruker relative filbaner og gir feilmelding.

9199960[/snapback]

Stemmer, må fikses.

Fåkke regga meg :(

9200095[/snapback]

Rart, fungerer fint her (sjå vedlegg)

En annen ting som må fikses er menyen.. Den hvite "tingen" under menyvalgene flytter seg ikke etter gjeldende side

9200151[/snapback]

Jepp, det må ordnast.

Hva er den feilen egentlig? For det er samme warning som igår?

9199744[/snapback]

Ingen anelse. Data truncated at row 1 crap. Skal sjå på det. Den forsvann når eg satt DEBUG = False.

post-26509-1186142953_thumb.png

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det har noe med æ, ø, å å gjøre??

Jeg fikk ikke registrert Rønning, men oleronning gikk fint..

edit: jeg fikk ikke til å logge meg inn selv om jeg fikk beskjed om at registreringen gikk fint

Endret av rønning
Lenke til kommentar
Jeg har problemer med det samme med django hos subsys. Selvom jeg bruker unicode får jeg warning når jeg skriver inn f.eks æ, ø eller å inn i et django felt. En fix er å bruke f.eks. TinyMCE som wysiwyg, men det funker kun på textfield.

9200235[/snapback]

Ok, takk for infoen. Dei warning-beskjedane vi har fått hittil ser ikkje ut til å være så kritiske, og dei dukker jo ikkje opp uansett når man har DEBUG satt til False. Likevel, det hadde vore fint å fått ordna opp i det.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sende tittel feltet gjennom unicode med koden:

def __unicode__(self):
       return u"%s" % (self.tittel)

Men jeg får samme warning. Men ja, når debug står på false får man ikke denne waringen.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
edit: jeg fikk ikke til å logge meg inn selv om jeg fikk beskjed om at registreringen gikk fint

9200212[/snapback]

Dette problemet har ikkje eg. Er du sikker på at du trykte på aktiveringslinken?

9200267[/snapback]

Jepp.trykte der vettu.. Fikk opp den beskjeden "blablabla...håper du liker siden vår"

Hvis det er problemer med tegn andre plasser kan det ha noe med dette å gjøre da, jeg skriv inn et passord med diverse tegn og greier..

Endret av rønning
Lenke til kommentar

Brukernavn blir automatisk i lowercase, og mellomrom blir fjerna. Så at du ikkje kom deg inn som "Kiman" kan eg godt forstå - prøv igjen med "kiman".

I ditt tilfelle, Kim: Eg må gjere nokre justeringar i kodebasa. Vi vil ikkje ha æøå i username-kolonna. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Brukernavn blir automatisk i lowercase, og mellomrom blir fjerna. Så at du ikkje kom deg inn som "Kiman" kan eg godt forstå - prøv igjen med "kiman".

I ditt tilfelle, Kim: Eg må gjere nokre justeringar i kodebasa. Vi vil ikkje ha æøå i username-kolonna. :)

9201441[/snapback]

Bruker dere ikke ID-nummere for å identifisere brukere og artikler?

Lenke til kommentar
Nei, det går etter SlugFields (altså ein meir human gjenkjenneleg metode).

Føler forresten for å ekspandere det noverande systemet om ei lita stund. Vi må ha meir community inn i dette, etter kvart.

9202002[/snapback]

Hvordan fungerer det i praksis? Er det en PgSQL-greie, eller er det en Python-greie? Nysgjerrig, alltid gøy å lære nye teknikker for sånt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...