Lovskogen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Bare vi ikke ender opp med brukere som "1337 webhaxxr2.0", så. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Neida. Har forresten fiksa mange bugs no. Vurderer sterkt å berre kaste dette ut på webkafeen.no, også tek vi debugging live. Vi må sjølvsagt legge til ein middleware som gjer at brukarar som ikkje har konto (altså alle som ikkje er involvert i prosjektet) får den gode gamle splashen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg er veldig for det. Do it baby! Nå skal jeg prøve å forklare en serber at han ikke kan legge en div inn i en ul selv om han driver med JS Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Den som har FTP/SSH-info: Ta kontakt med meg asap på MSN! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Angåande namn som brukarnamn: Snakka akkurat med min onkel i Lånekassen, og han sat tilfeldigvis saman med ein kompis frå Datatilsynet. Denne karen sa at brukaren skal kunne velje å ikkje vise sitt reelle navn. Dette gjeld for alle offentleg tilgjengelege sider. 9192677[/snapback] Pfft. Hvis du har med i betingelsene for websiden at navnet til en person alltid vil være tilgjengelig for medlemmene eller noe sånt, så har datatilsynet ingenting å si på det - så lenge personen har gått med på det frivillig. Det er ingen tvang å være med på Webkafeen, og det gir et mer seriøst preg når forfatterne heter "Ole Pettersen" og ikke "php1337". Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Neida. Har forresten fiksa mange bugs no. Vurderer sterkt å berre kaste dette ut på webkafeen.no, også tek vi debugging live. Vi må sjølvsagt legge til ein middleware som gjer at brukarar som ikkje har konto (altså alle som ikkje er involvert i prosjektet) får den gode gamle splashen. 9193488[/snapback] Kva med å hive alt ut på et subdomene som kun utvalgte får vete om? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Pfft. Hvis du har med i betingelsene for websiden at navnet til en person alltid vil være tilgjengelig for medlemmene eller noe sånt, så har datatilsynet ingenting å si på det - så lenge personen har gått med på det frivillig. Det er ingen tvang å være med på Webkafeen, og det gir et mer seriøst preg når forfatterne heter "Ole Pettersen" og ikke "php1337". 9193828[/snapback] Dobbelsjekka det du sa no, og ja, du har rett Da må nokon skrive ein liten "Terms of Use", da. Subdomene er flott. Men eg har berre SSH/FTP, og ingen av dei som har pass til adminpanelet svarer meg på MSN. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Enig med Kim der. "Tvungen frivillighet", akkurat slik som vekterane på flyplassar og sånt driv med. Sida det er vår side så er det vi som set reglane for den, enkelt og greit. Endret 2. august 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Sida det er vår side så er det vi som set reglane for den, enkelt og greit. 9194096[/snapback] Det fins nok dessverre offentlege regelverk for sånt (Personopplysningsloven kap.2). Så det er veldig viktig at desse reglane er nedskrive på registreringssida. Kven vil ta seg av det? Endret 2. august 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Problem solved: De som vil ha sitt virkelige navn som brukernavn, skriver dette som sitt brukernavn. Dere gjør ting så jævla komplisert Endret 2. august 2007 av dan1el Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Sida det er vår side så er det vi som set reglane for den, enkelt og greit. 9194096[/snapback] Det fins nok dessverre offentlege regelverk for sånt (Personopplysningsloven kap.2). Så det er veldig viktig at desse reglane er nedskrive på registreringssida. 9194287[/snapback] Derfor det med tvungen frivillighet; "Du kan få lov å delta på sida vår om du vil, men då må du gi oss navnet ditt og la oss vise det på Internett." Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er alt for mange som kommer til å skrive inn php1337 i brukernavnet. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er alt for mange som kommer til å skrive inn php1337 i brukernavnet. 9194801[/snapback] Jeg vet jeg kommer til å gjøre det Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Du må jo ikke ha en konto for å kunne lese eller skrive kommentarer (right?). Men hvis du har tenkt til å skrive en artikkel så må du registrere deg (og ut med fullt navn). Er det ikke greit slik? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er alt for mange som kommer til å skrive inn php1337 i brukernavnet. 9194801[/snapback] Jeg vet jeg kommer til å gjøre det 9194831[/snapback] Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Don't bring fourth your fantasies on a public forum, Thor! Lenke til kommentar
rønning Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ble det så vi fikk opp en fungerende demo på et subdomene eller? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tror Mr. Lied holder på med det... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Var llettere sagt enn gjort ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå