Lovskogen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Trenger ikke lese blogger for å finne fem random idioter da, kjenner jo til flere titalls her på forumet. Kanskje hva man driver med utenfor vev'en. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Kanskje andre prosjekter man har vært med på, eller andre web jobber man har gjort/ driver med. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jess, noen ting man kan vise fram, kanskje med små thumbbilder :o Men det er nok lurt det Hein sier, om ting utenfor vev'en. Hva er din favorittkaffe? Endret 26. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Jeg synes det er viktigere hva som vises på artikkelsidene. Dette som dere preiker om nå er ikke implementert, og føler ikke det er noe som trengs før vi starter opp siden. På artikkelsiden ser jeg for meg ting som: Relaterte artikler, andre artikler av skribenten, nye artikler i kategorien osv. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Dette som dere preiker om nå er ikke implementert, og føler ikke det er noe som trengs før vi starter opp siden. 9152109[/snapback] Om vi drit i å bruke newforms/forms til akkurat dette blir det sjåande slik ut: modellen: class UserProfile(models.Model): ... ... ... stuff = models.ManyToManyField(Stuff) class Stuff(models.Model): title = models.CharField(maxlength=150) content = models.TextField() view: def add_stuff(request): if request.POST: r = request.POST stuff = Stuff() stuff.title = r['title'] stuff.content = r['content'] stuff.save() profile = UserProfile.objects.get(user=request.user) profile.stuff.add(stuff) profile.save() return ... template: {% for thing in profilevariabelen.stuff.all %} <h3>{{ thing.title }}</h3> {{ thing.content|markdown:"safe" }} {% endfor %} No kan brukarane legge inn så mange infobokser som dei vil. Endret 27. juli 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Da må de legge inn html da? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Da må de legge inn html da? 9152779[/snapback] Neida, enten bruke Markdown/Textile/whatever, eller berre konvertere linebreaks til newlines. HTML input skal ikkje være påkrevd. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Tenkte på markdøwn ja, det hadde vært bra Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 @Jesper: Kva feil gir wds.views.update_profile? 9127737[/snapback] AttributeError at /profil/ 'User' object has no attribute 'userprofile' Request Method: GET Request URL: http://127.0.0.1:8000/profil/ Exception Type: AttributeError Exception Value: 'User' object has no attribute 'userprofile' :/ Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) SyntaxError at / invalid syntax (models.py, line 58) Edit: Hadde sneket seg inn noen templatesaker i models.py, så jeg har fått fiksa det Endret 27. juli 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 em, strong, q, blockquote, cite, a, hN (til og med 6), code, table, ins, del, pre, sub, sup, ol, ul, li 9148958[/snapback] Det er i grove trekk jeg har lagt på styles, her det jeg tenker trengs: em - standard italic strong - standard bold, kanskje "unicolor"? q - standard italic, inline blockquote - Pastell bakgrunnsfarge, sitattegn i grafikk bak cite - italic, ligger nederst til høyre i quote'n a - bold med underline (?, eller bare underline.) hN - Litt forskjellige størrelser og whitespace table - samme som på brukersiden, brunt generelt, men godt en "tredje farge" i toppen av tabellen, elns. Zebra-tabell kanskje en idé? Dette er det jeg har gjort nå, ligger her. Får vel forsette med listene og kode-view'en. Skal vi gjøre som ALA når det gjelder line breaks? Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Du tenker tegn for delte kodelinjer? Sykt irriterende om koden skal copy&pastes. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Hey, ALA bruker det - da er det vel bra nok? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Er back end-klare eller? Hvordan ser admin-panelet ut forresten? Når er bruker.html og single.html omtrent ferdig. Implementer! Arkivsiden IRC / TIRSDAG / 18:00 Endret 29. juli 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 GJENSTÅENDE ARBEID – front end og design. Forsiden Ikke mye her, bare en footer - og avklare hvor mange saker vi skal strekke nedover siden. Arkiv Har bare kopiert inn det gamle, kunne trengt en rejustering, men ikke akkurat så veldig viktig for øyeblikket. Informasjon Omhandle hele historien til webkafee-prosjektet, med info og slikt i sidebarene, dette har jeg skrevet fra før, så trenger bare å putte det inn, lett. Bidra? Her må vi komme til enighet rundt regler for innsendte artikler, hva man må ha med av kildehenvisninger og grafikk, slike ting. Også et skjema for å sende inn materiale. Redaksjonen Trengs å tenke ut hvordan hvert 'medlem' av redaksjonen skal fremstilles, tenker bare et bilde og navn jeg, som linker videre til brukersiden til medlemet. På tirsdag burde vi få finnet ut hvem som skal være på denne siden. Kontakt Et enkelt kontaktskjema, kanskje med litt alternative kontaktmetoder, epost til forskjellige folk o.l. Informasjonskanaler (feed-linken) Her burde vi fikse endel forskjellige RSS/Atom-linker så folk kan få akkurat det de har lyst på, burde ikke være så stress tror jeg. Brukersider Bare grunnskissa opp disse, trengs bare å gjøre litt 'penere' også tenke på litt alternative innholdstyper. En viktig ting er hva vi skal ha i sidebaren på brukersidene, helst noe som har med alle da andre brukerene å gjøre. Annet Vi trenger et "registrer deg"-skjema som er ganske rett fra. Det eneste vi trenger er vel navnet på personen, som da blir brukernavnet - også eposten. Resten av informasjonen kan man fylle inn når man logger seg inn. Og, skal vi gjøre noe spesielt ut av guidene våres? Annen layout eller noe annet? Vi får diskutere det. En footer til alle sidene trengs å lages, burde ikke være så vansklig. Er ikke så mye som mangler nå, er igrunn småting. Nå vet jeg ikke hvordan back end ligger ann, men etter all hypen rundt Django, så burde de greie å implementere ferdig siden på null-komma-niks. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 I'll be a no show der, skal i et annet møte klokken 17:00, dessverre. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Jeg er i kragerø for å skaffe Arve et par telefonnummer fra jenter i aldersgruppen 12-14. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Skal vi prøve en annen dag da? Jespern er jo mr template så kjekt at han er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå