Svinat Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Regner med at folk kan registrere seg og velge hvor i Norge de bor. Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Da synes jeg det ville vært mer naturlig å ramse opp de 19 fylkene. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Akershus, Aust-Agder, Buskerud, Finnmark, Hedmark, Hordaland, Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag, Nordland, Oppland, Oslo, Rogaland, Sogn og Fjordane, Sør-Trøndelag, Telemark, Troms, Vest-Agder, Vestfold, Østfold Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Eventuelt kan folk få skrive det inn selv, slik som Facebook har løst det, syns ikke dette er noe must for å lage seg en bruker, dette er optional fields. Det jeg ser for meg som påkrevde felt er; Fornavn Etternavn Epost Alternative felt: Brukerbilde URI Bosted Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Da var jeg tilbake i denne verden! Holder på å sette opp et django tree på serveren min som har lagt inn diverse patcher slik at trunk av wds virker fint. Om dere har bazaar installert så kan dere hente ned min versjon av django trunk slik: bzr get http://espeng.net/django-wds-src/ , men siden datamaskinen min er så sinnsykt treg så tar det litt tid før det er ferdig. Espen Edit: Er ikke ferdig enda, så ikke prøv å last ned enda. Edit2: Nå virker det tror jeg Endret 24. juni 2007 av Slettet-8fx0y6VV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Har ikke det. Trenger vi den? Espen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Har ikke det. Trenger vi den? Espen 8935603[/snapback] Tja, om vi ein gong i framtida skal ekspandere til video også - da er den grei å ha. :-) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Screencasts Trenger ikke navnet ditt i enden av hver post, Espen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Screencasts Trenger ikke navnet ditt i enden av hver post, Espen. 8935908[/snapback] Da gidder jeg ikke å legge den inn enda. Jeg trenger å ha navnet mitt i hver post. Espen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Hva blir det av det designet som ligger på gamma.webkafeen.no/code da? Om vi skal bruke det i stede for så må noen skrive om templatene.. Espen Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvor er logoen? Kaffekoppen? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Hvor er logoen? Kaffekoppen? 8939904[/snapback] Kaffepause Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Ja, selvfølgelig. Hvilken kaffebar kan jeg finne den på? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Mener å huske at Daniel har egen kaffebar i villaen sin.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Eventuelt kan folk få skrive det inn selv, slik som Facebook har løst det, syns ikke dette er noe must for å lage seg en bruker, dette er optional fields. Det jeg ser for meg som påkrevde felt er.... 8933892[/snapback] Enig, og til stedsnavn kan vi faktisk bruke den fantastiske ressursa Geonames. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 (endret) Her er funksjonaliteten: from geopy import geocoders from prosjekt.models import Place gn = geocoders.GeoNames() def add_place_names(placename): global gn plc = [] for [place, (lat, lng)] in gn.geocode(placename, exactly_one=False): pc = place.split() pc_len = len(pc)-1 the_place = place.split(',')[0] try: qq = Place.objects.get(name=the_place, postalcode=pc[pc_len]) except Place.DoesNotExist: places = Place.objects.new_place(name=the_place, latitude=lat, longitude=lng, postalcode=pc[pc_len]) if plc: return True else: return False def find_place_names(placename): global gn db_search = Place.objects.filter(name=placename) if not len(db_search) == 0: return db_search else: places = [] for [place, (lat, lng)] in gn.geocode(placename, exactly_one=False): pc = place.split() pc_len = len(pc)-1 the_place = place.split(',')[0] places.append([the_place, pc[pc_len], lat, lng]) if places: return places else: return False Dette funker fett med denne modellen: class PlaceManager(models.Manager): def new_place(self, name, latitude='', longitude='', postalcode=''): place = self.model( name = name, latitude = latitude, longitude = longitude, postalcode = postalcode, ) place.save() return place class Place(models.Model): name = models.CharField(maxlength=200) latitude = models.FloatField(max_digits=11, decimal_places=6, blank=True, null=True) longitude = models.FloatField(max_digits=11, decimal_places=6, blank=True, null=True) codename = models.CharField(maxlength=200, editable=False, blank=True, null=True) postalcode = models.IntegerField(maxlength=8, blank=True, null=True) objects = PlaceManager() def save(self): if not self.id: if self.longitude: self.codename = str(self.longitude)+str(self.latitude) self.codename = self.codename.replace('.', '') super(Place, self).save() def __str__(self): return "%s - %s" % (self.name, self.postalcode) class Admin: list_display = ('name', 'postalcode', 'latitude', 'longitude') Da har vi moglegheita til å vise personer på kartet også (viss det er ønskeleg). Endret 26. juni 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Snart ferdig med webkafeen, Henkis? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Er vel egentlig implementasjon av designet som står igjen i grove trekk? Eller om dere kan komme på noe mer er det bare å si ifra så vi får en liste! Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Begynner det å nærme seg en alpha? Ser virkelig frem til dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå