Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det blir unødvendig å ha både "informasjon" og "redaksjonen" i menyen. Dette er sider folk flest er lite interissert i og som enkelt kan slås sammen til én side.

 

Istedenfor "informasjon" (som kan bli flyttet til der redaksjonen står i menyen) syns jeg at vi bør ha en egen knapp/link for "Guider". Selv om det sikkert kunne blitt plassert i sidebaren på forsiden og/eller i arkivet tror jeg det vil bli mye lettere for folk å finne fram vis de hadde hatt en egen knapp/link i menyen.

Lenke til kommentar

En del ting som bør rettes på:

  • Logoen bør linke til forsiden.
  • Epostene på "kontakt oss" bør byttes ut med et bilde istedenfor "kontakt alfakrøll webkafeen dott no" både for å øke lesbarheten og gjøre det vanskeligere å finne epostadressen. (Blinde og folk som har skrudd av visning av bilder kan bruke kontaktskjemaet)
  • Forsiden bør få en "Editor’s Choice" seksjon hvor det hentes en god artikkel fra arkivet en gang hver annen uke.

Lenke til kommentar
En del ting som bør rettes på:

  •  
  • Logoen bør linke til forsiden.
     
  • Epostene på "kontakt oss" bør byttes ut med et bilde istedenfor "kontakt alfakrøll webkafeen dott no" både for å øke lesbarheten og gjøre det vanskeligere å finne epostadressen. (Blinde og folk som har skrudd av visning av bilder kan bruke kontaktskjemaet)
     
  • Forsiden bør få en "Editor’s Choice" seksjon hvor det hentes en god artikkel fra arkivet en gang hver annen uke.
     

8249865[/snapback]

Editors choice har vi tenkt på, men er nå ikke implementert..

 

Hva synes folket? Blir sært å implementere, må gjøres manuelt.

Lenke til kommentar
Hva synes folket? Blir sært å implementere, må gjøres manuelt.

8249976[/snapback]

class FrontPage(models.Model):
   entry = models.ForeignKey(Artikkel, raw_id_admin=True)
   pubdate = models.DateTimeField(auto_now_add=True)
   title = models.CharField(maxlength=150, blank=True, null=True)
   description = models.TextField(blank=True, null=True)

 

funker vel :)

 

 

------

 

På eit prosjekt eg held på med no er dette ein ganske automatisk prosess. Det innlegget med mest stemmer innanfor eit visst tidsperspektiv blir automatisk toppsaka. Kanskje det er noko som kunne fungert?

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
På eit prosjekt eg held på med no er dette ein ganske automatisk prosess. Det innlegget med mest stemmer innanfor eit visst tidsperspektiv blir automatisk toppsaka. Kanskje det er noko som kunne fungert?

8250712[/snapback]

Blir litt vanskelig vis vi skal finne en gammel, god artikkel vi vil at folk skal lese. De fleste kommer nok ikke til å stemme på gamle artikkler.

Lenke til kommentar
Siden jeg var nevnt først i posten din får jeg vel ta meg 5 minutter!

 

Generelt sett er siden behagelig og fargene er nydelige, oser kafé-følelse lang vei. Siden flyter litt dårlig til tider, er mulig litt pga de nye "Ikke ferdig"-boksene. Syntes at skyggene på hver side kunne vært tydeligere og gått litt lenger ned, da de virker mer forstyrrende enn.. ja, tror rett og slett det ville vært greit med en mer tydelig markering da sånn det er nå er det veldig "halveis".

 

 

Forside:


  •  
  • Level 3
     
  • Her stusser jeg litt over den plutselige sortfargen på header, og mener at hvis det skal være en kaffekopp, eller et bilde der overhodet bør det gis mer luft og teksten generelt bør dyttes et par hakk ut til høyre.
     
  • Forsideoppsett, nyheter
     
  • Om det skal være slik at etter 2x level 2 og 3x level 3 så skal det begynne på nytt bør det vurderes om layout skal forandres litt. Sitter på en 15,4" MacBook Pro nå og  hadde jeg ikke hatt spesiell interesse for siden hadde jeg trodd at det ikke fantes flere nyheter nedover. Det skal være innbydende og selvforklarende at det fortsetter med flere nyheter nedover.
     

Arkiv:

Syntes Arkiv-siden er fin, dog litt merkelig med grønn! Siden trenger dog flere farger og syntes ikke grønnfargen er fæl i seg selv, bare rart å se den først nå?

 

Informasjon:

Trenger ikke å være så sinnsykt spesiell, men må gjøres litt mer spennende. Legge ting i litt pent designede lister. Et illustrasjonsbilde? Usikker på hva mer jeg skal si, men trenger litt spice.

 

Da var det gått 5 minutter og nå starter timen.. Gjennomgang av ProTools.. Kommer med mer seinare, pis ut.

8246729[/snapback]

 

 

Nå er det 5 minutter til timen begynner. Legg til tiden det tar før læreren går forbi vinduet, og jeg må springe til klasserommet og du har tiden jeg nå skal bruke.

 

Siden har en lei tendens til å deles opp i to deler - en under den andre i IE. Dessuten ser gradienten i headeren mildt sagt stygg ut på denne skjermen her. Compaq TFT5015m, skolemaskin. Kanskje ikke så mye å gjøre noe med, men det er nå slik det er.

 

Bilder i artiklene

Er det veldig tilfelgig at bildeteksten til ett av sjokoladebildene er mye lengre enn bildet selv? Det bør passe til bildestørrelsen.

 

Grønnt?

Fint med ekstra farger, men kanskje vi skulle hatt noen ekstra. Blått, rødt og oransj - og kanskje en dæsj gult.

 

Inndeling på framsiden

De forskjellige viktighetsgradene har liten sammenheng, og oppleves som stykkvise. Lite kontinuitet og forvirring. Kanskje samle til ett litt mer helhetlig oppsett?

 

nå må jeg springe!

8247267[/snapback]

 

 

Syns det blir unødvendig å ha både "informasjon" og "redaksjonen" i menyen. Dette er sider folk flest er lite interissert i og som enkelt kan slås sammen til én side.

 

Istedenfor "informasjon" (som kan bli flyttet til der redaksjonen står i menyen) syns jeg at vi bør ha en egen knapp/link for "Guider". Selv om det sikkert kunne blitt plassert i sidebaren på forsiden og/eller i arkivet tror jeg det vil bli mye lettere for folk å finne fram vis de hadde hatt en egen knapp/link i menyen.

8249808[/snapback]

 

 

En del ting som bør rettes på:

  •  
  • Logoen bør linke til forsiden.
     
  • Epostene på "kontakt oss" bør byttes ut med et bilde istedenfor "kontakt alfakrøll webkafeen dott no" både for å øke lesbarheten og gjøre det vanskeligere å finne epostadressen. (Blinde og folk som har skrudd av visning av bilder kan bruke kontaktskjemaet)
     
  • Forsiden bør få en "Editor’s Choice" seksjon hvor det hentes en god artikkel fra arkivet en gang hver annen uke.
     

8249865[/snapback]

 

TAKK! Jeg kan kjapt kommentere grønnfargen på arkivet: Den må gjøres noe med! Jeg tar meg bedre tid i morgen.

Lenke til kommentar

Har et forslag til en funksjon (kanskje litt seint, men likevel...). Det kommer vel sikkert være noen artikkler som bare tipser som andre nyheter uten annet innhold enn det som står i den andre artikklen (eks. 1, 2, 3). Derfor foreslår jeg at vi, istedet for å ha masse korte artikler, at man legger til en "nyhets rull" som tipser som interessant, relatert lesestoff på andre sider. Trenger ikke å være vanskeligere enn en liste med 10-20 lenker.

eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...