Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir nesten fornøyd når jeg leser denne threaden om ståpåvilje som eksisterer blant dere. Artig å se at folk virkelig tør å bare rett og slett starte noe og det virker som dere har tingene ganske så på stell. Så absolutt noe som dere burde få litt oppmerksomhet for. Dette er noe av de bedre tingene jeg har sett på forumet egentlig på lenge og har ventet å se et slikt prosjekt stable seg opp på føttene.

 

Og logoen er bare utrolig bra. Utrolig bra jobb sparks!

 

Skal stikke innom denne threaden å se hvordan dere har det for dette er virkelig bra jobbet folkens! :)

Lenke til kommentar
Slang en siste finish på arkivet før jeg tok kvelden:

http://danielforsbakk.com/div/webkafeen2/arkiv.html

8216925[/snapback]

Synes ikke linkene dine har god nok hover, men liker h2 mye bedre, selve inndelingen.

 

Jeg blir nesten fornøyd når jeg leser denne threaden om ståpåvilje som eksisterer blant dere. Artig å se at folk virkelig tør å bare rett og slett starte noe og det virker som dere har tingene ganske så på stell. Så absolutt noe som dere burde få litt oppmerksomhet for. Dette er noe av de bedre tingene jeg har sett på forumet egentlig på lenge og har ventet å se et slikt prosjekt stable seg opp på føttene.

 

Og logoen er bare utrolig bra. Utrolig bra jobb sparks!

 

Skal stikke innom denne threaden å se hvordan dere har det for dette er virkelig bra jobbet folkens! :)

8217093[/snapback]

Godt å høre arbeidet faller i smak, får håpe vi får gjennomført dette også.

Nå skal det sies at det er Kim Sillkebækken(Lokaltog) som har laget logen :)

Lenke til kommentar

OPPDATERING

 

Nå har Espen kommet fram til en liste over ting som trengs å gjøre:

 

1. Søk må fikses

2. Frontend må bli ferdig før det kan integreres med backend

3. Testing

4. Optimalisering

5. Ajax-stuff

 

Jeg og Daniel kommer sikkert til å jobbe med front end dagene framover, forhåpentligvis (murr murr). Så, snart er ting på plass, vi har litt innhold òg - men nå kan folk gjerne så smått begynne å skrive artikler.

Lenke til kommentar
OPPDATERING

 

Nå har Espen kommet fram til en liste over ting som trengs å gjøre:

 

1. Søk må fikses

2. Frontend må bli ferdig før det kan integreres med backend

3. Testing

4. Optimalisering

5. Ajax-stuff

 

Jeg og Daniel kommer sikkert til å jobbe med front end dagene framover, forhåpentligvis (murr murr). Så, snart er ting på plass, vi har litt innhold òg - men nå kan folk gjerne så smått begynne å skrive artikler.

8237822[/snapback]

Murr, du stjeler uttrykket mitt. Men jeg er tatt inn i varmen og bistår vår kjære prosjektleder på det som skal bli Webkafeens vakre ytre! Sammen skal vi lage gull og grønne løvskoger (ingen undertoner).

 

http://beta.webkafeen.no har jeg slengt ut små firkanter som forteller om fremgangen på de enkelte undersidene, sammen med en liten kommentar. Det er for å holde en viss oversikt over hva som trenger arbeid, og hva som er mer eller mindre ferdig. Det hadde vært meget flott om vi kunne fått noen tilbakemeldinger fra dere. F.eks. så trenger "Redasjonen" en fullstendig makeover.

 

(Usual crap information:) Jeg må presisere igjen at det er viktig at dere også kommer med innspill! Dere ser, observerer, river dere i håret, snøfter, sukker, men dere lukker vinduet og stikker av. Alle kommentarer, all ris, all ros, all kjefting og utskjelling, alt er like viktig. For at dette ikke skal bli et to-manns-show, må dere lempe på med synspunkter.

 

Det tar ikke lang tid å skrive et kort innlegg... kanskje bare en settning. Bruk fem min til å skrive hva du syntes er bra og dårlig med den nåværende sida, for eksempel.

 

Sparks, Steinmann, Henrik Lied, Jorgis, Systad, Loomy, PT, JonT, Dahl, Marvil, Mr.Berg, Espen, MC2, (og alle dere jeg har glemt) say something for gods sake! :---)

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Siden jeg var nevnt først i posten din får jeg vel ta meg 5 minutter!

 

Generelt sett er siden behagelig og fargene er nydelige, oser kafé-følelse lang vei. Siden flyter litt dårlig til tider, er mulig litt pga de nye "Ikke ferdig"-boksene. Syntes at skyggene på hver side kunne vært tydeligere og gått litt lenger ned, da de virker mer forstyrrende enn.. ja, tror rett og slett det ville vært greit med en mer tydelig markering da sånn det er nå er det veldig "halveis".

 

 

Forside:

  • Level 3
  • Her stusser jeg litt over den plutselige sortfargen på header, og mener at hvis det skal være en kaffekopp, eller et bilde der overhodet bør det gis mer luft og teksten generelt bør dyttes et par hakk ut til høyre.
  • Forsideoppsett, nyheter
  • Om det skal være slik at etter 2x level 2 og 3x level 3 så skal det begynne på nytt bør det vurderes om layout skal forandres litt. Sitter på en 15,4" MacBook Pro nå og hadde jeg ikke hatt spesiell interesse for siden hadde jeg trodd at det ikke fantes flere nyheter nedover. Det skal være innbydende og selvforklarende at det fortsetter med flere nyheter nedover.

Arkiv:

Syntes Arkiv-siden er fin, dog litt merkelig med grønn! Siden trenger dog flere farger og syntes ikke grønnfargen er fæl i seg selv, bare rart å se den først nå?

 

Informasjon:

Trenger ikke å være så sinnsykt spesiell, men må gjøres litt mer spennende. Legge ting i litt pent designede lister. Et illustrasjonsbilde? Usikker på hva mer jeg skal si, men trenger litt spice.

 

Da var det gått 5 minutter og nå starter timen.. Gjennomgang av ProTools.. Kommer med mer seinare, pis ut.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Nå er det 5 minutter til timen begynner. Legg til tiden det tar før læreren går forbi vinduet, og jeg må springe til klasserommet og du har tiden jeg nå skal bruke.

 

Siden har en lei tendens til å deles opp i to deler - en under den andre i IE. Dessuten ser gradienten i headeren mildt sagt stygg ut på denne skjermen her. Compaq TFT5015m, skolemaskin. Kanskje ikke så mye å gjøre noe med, men det er nå slik det er.

 

Bilder i artiklene

Er det veldig tilfelgig at bildeteksten til ett av sjokoladebildene er mye lengre enn bildet selv? Det bør passe til bildestørrelsen.

 

Grønnt?

Fint med ekstra farger, men kanskje vi skulle hatt noen ekstra. Blått, rødt og oransj - og kanskje en dæsj gult.

 

Inndeling på framsiden

De forskjellige viktighetsgradene har liten sammenheng, og oppleves som stykkvise. Lite kontinuitet og forvirring. Kanskje samle til ett litt mer helhetlig oppsett?

 

nå må jeg springe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...