Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ble snakket om å lage en deal med Alistapart om oversettelse og republisering av noen av deres artikler...

8163127[/snapback]

Til informasjon. Alle kan oversette A List Apart artikkler så lenge de på ingen måte skjuler hvor artikklene egentlig stammer fra.

(Se A List Apart sine sider for mer info)

Endret av JonT
Lenke til kommentar

For de late:

You may translate our articles into languages other than English, free of charge, without prior notice, and without soliciting our written permission, under the following conditions:


  1.  
     
  2. Your publication must be freely available. You may not sell ALA content that you have translated.
     
  3. You must faithfully translate the article as written. Except for minor issues of vernacular, you may not alter the author’s meaning.
     
  4. You must link to the original web page at A List Apart in which the article appeared, and must credit the magazine and the original author. You may not claim to have written the material yourself. (But you know that.)
     

Please include the following text on the same page as your translation:

 

“Translated with the permission of A List Apart Magazine and the author.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Har dessverre litt for mange prosjekt gåande til å kunne ta på meg kodinga av Webkafeen, men eg tenkte eg skulle skrive ein artikkel om kva vi kan sjå fram til i (X)HTML 5. Trua?

8197900[/snapback]

 

Det er ihvertfall interessant lesing, så ja - det høres ut som en bra idè :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Vet ikke om det er forsent eller ikke, men bare så dere vet det så synes jeg dette ser interisant ut og jeg kunne tenkt meg å delte. :)

 

Nan nana. :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er en stund siden jeg har besøkt forumet, så er litt utdatert på hva som foregår her.

 

Herlig å se at det er liv i dette prosjektet ennå. Støtter dere fullt ut. Dette trengs virkelig - per dags dato finnes ingen god, norsk nettside om webutvikling.

 

Vet ikke om dere har kjørt noen kritikkrunde på designet før, men siden det er litt mitt felt, tar jeg en liten runde her og nå. :)

 

- Herlig og hensiktsmessig layout-valg. Bra med luft, oversiktlig og fint.

- Elsker menyen. Herlig, smakfull gradient. Kanskje litt mer markert border?

- Jeg klarer ikke helt se noen gjennomgående grid. Dette gjelder spesielt for elementene i headeren som er litt malplasserte. Jeg ser også at teksten har ulike marginer.

- Dønn kjedelig fargevalg. Pen farge, men veldig ensformig. Tenk litt symbolsk her. Webutvikling er mer variert enn hva en farge kan dekke?

- Merkelig, rotete typografi. Sammenlign h2 og h3 i venstre og høyre kolonne, og du vil fort se at du har litt mange forskjellige stiler. =)

 

Hadde flere punkter, men nettleseren min flippa litt ...

 

Som sagt, støtter prosjektet deres fullt ut. Har gjerne lyst å skrive en artikkel for dere når dere kommer i havn med prosjektet. :)

Lenke til kommentar

Grid ja, prøvde å plassere kaffekoppen mellom de to første meny-elementene, for enten eller blir den for nærme kanten eller for nærme midten. Har du en løsning på det?

 

Tenker du på en markert border under eller over menyen? Når det gjelder typografien, så er den ikke ferdig, er endel CSS som mangler, selv om siden ser "ferdig ut".

 

Angående fargevalg, så har jeg tenkte kaffefarger, kanskje litt kjedelig, men hadde ikke lyst på så mange forskjellige farger, fordi det ikke skulle ta fokus vekk fra innholdet, men om du har noe forslag, så kom med de :)

 

Takk for kritkken, veldig bra. Så skal jeg få kodet mer på CSSen - har eksamen i prosjektfag på skolen nå, men det er vel ingen gyldig unnskyldning (Sebba :p) - ellers får dere donere litt penger til en kniv, så Jesper kan true meg på TG.

Lenke til kommentar
Grid ja, prøvde å plassere kaffekoppen mellom de to første meny-elementene, for enten eller blir den for nærme kanten eller for nærme midten. Har du en løsning på det?

 

Tenker du på en markert border under eller over menyen? Når det gjelder typografien, så er den ikke ferdig, er endel CSS som mangler, selv om siden ser "ferdig ut".

 

Angående fargevalg, så har jeg tenkte kaffefarger, kanskje litt kjedelig, men hadde ikke lyst på så mange forskjellige farger, fordi det ikke skulle ta fokus vekk fra innholdet, men om du har noe forslag, så kom med de :)

 

Takk for kritkken, veldig bra. Så skal jeg få kodet mer på CSSen - har eksamen i prosjektfag på skolen nå, men det er vel ingen gyldig unnskyldning (Sebba :p) - ellers får dere donere litt penger til en kniv, så Jesper kan true meg på TG.

8199702[/snapback]

Plasser venstresiden av kaffekoppen på linje med venstresiden av teksten i hovedruta. :) Da skal det se mer riktig ut. Et alternativ for å få det til å se "riktigere" ut er å venstrestille teksten i menypunktene.

 

Tenker på border mellom menyelementene. :) Den som er nå blir litt lys - du ser den går i ett med bakgrunnen lengst oppe? Den bør være en del mørkere.

 

Vanskelig å jobbe med de typiske kafe-fargene. Prøv å søk på noen bilder på google.com og se hvilke farger som går igjen. Her knyttes det brune mot gule, røde og hvite toner. Legg også merke til det spennende mønsteret i brødkurven. Stilig? :)Her brukes gule og røde toner. Sjekk også den lilla tonen til venstre - ganske frekt? Ser du at det samme mønsteret som på det første bildet går igjen i gulvet? Ellers tror jeg pastellgrønn og pastellblå funker bra. .)

Lenke til kommentar

Skal fikse griden, ser det nå. Borderen i menyelementene er en gradient, så den er egentlig tenkt så - likte ikke hvordan det så ut med så faste linjer. Når det gjelder andre farger, så har jeg jo mintgrønn på quoten i undersiden (single.html). Så kan jo se om jeg kan legge den fargen inn andre steder..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...