Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn, fjernet meg fra backend-listen og la meg til på innhold-listen. Hva synes folk om en artikkel om "start av web-relatert freelance/firma - anbefalinger, erfaringer, etc"? Har akkurat startet firma selv, og har endel erfaringer som sikkert kan være interessant for lesere :)

Lenke til kommentar
Jaja, såklart. Dette er jo berre ein liten del av utkastet. Kven som helst kan jo gå inn og endre på det eg har skrevet. :)

7673266[/snapback]

Done

Vis noen har forslag til endringer eller kommentarer ikke nøl med å poste dem.

 

Ser du har skrevet webkafeen med liten forbokstav. Jeg går ut fra at vi følger norsk rettskrivningspolitikk og skriver "Webkafeen"?

Evt. "Webkaféen".

Lenke til kommentar

snek meg inn på linken som lå på wikien. å ble positivt overasket.

mest av designet og de "bra" artiklene:P

 

har funnet noe som må skrives om, om det blir meg eller noen andre vet jeg ikke men: divs, litt misforstått? altså folk som lager sider putter alt inn i divs og styler diven i css i steden for å bruke tagsene som h3(h2, h1 osv...), hr... dere tar poenget

Lenke til kommentar

Jeg mener at selv om adressen er webkafeen.no bør vi omtale kafeen som "Webkaféen".

 

Og angående retningslinjene så mener jeg at disse paragrafene fra Vær Varsom-plakaten er de som omhandler vårt arbeid i størst mulig grad:

 

2.2.Den enkelte redaksjon og den enkelte medarbeider må verne om sin integritet og troverdighet for å kunne opptre fritt og uavhengig i forhold til personer eller grupper som av ideologiske, økonomiske eller andre grunner vil øve innflytelse på det redaksjonelle innhold.

 

2.6.Avvis alle forsøk på å bryte ned det klare skillet mellom reklame og redaksjonelt innhold. Avvis også reklame som tar sikte på å etterligne eller utnytte et redaksjonelt produkt, og som bidrar til å svekke tilliten til den redaksjonelle troverdighet og pressens uavhengighet.

 

3.2. Vær kritisk i valg av kilder, og kontroller at opplysninger som gis er korrekte. Det er god presseskikk å tilstrebe bredde og relevans i valg av kilder. Dersom anonyme kilder tas i bruk, eller redaksjonen tilbys eksklusivitet, må det stilles særlig strenge krav til kildekritikk.

 

4.1.Legg vekt på saklighet og omtanke i innhold og presentasjon.

 

4.2.Gjør klart hva som er faktiske opplysninger og hva som er kommentarer.

 

4.11.Vern om det journalistiske fotografiets troverdighet. Bilder som brukes som dokumentasjon må ikke endres slik at de skaper et falsk inntrykk. Manipulerte bilder kan bare aksepteres som illustrasjon når det tydelig fremgår at det dreier seg om en montasje.

 

4.13.Feilaktige opplysninger skal rettes og eventuelt beklages snarest mulig.

 

Og derfor kanskje burde stått under retningslinjene.

Lenke til kommentar

Det vi iallefall trenger, nå som domenet er oppe, er et designmøte. På dette møtet vil jeg gjerne at flere enn jeg og Sebastian møter opp - lite givende (og motiverende) når det bare er to stykker. Så når har folk tid? For å ikke lage noe hast, så kan vi ta det neste søndag for min del. Jeg har forresten Java-eksamen på fredag, så burde lese endel på det, så da tror jeg HTML/CSS blir litt nedprioritert.

 

Når vil dere møtes?

Lenke til kommentar

Foresten, dere må bytte splash. Jeg satt bare å ventet på at noe skulle loade jeg nå, og ble overrasket over at dere valgte å bruke flash. Men så kjønte jeg at det var en fancy måte å skrive at siden er under utvikling. Samme gjorde flere i klassa mi. Men jeg har blitt forelsket i logoen :love:

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Passer best for meg på Søndag. Ellers er i morgen også en mulighet.

 

Kagee: Syns måten din å skrive på blir litt for juridisk, meningen med siden er å veilede skribentene sånn at de kan skrive best mulig artikkler, og ikke og ha masse lover som absolutt må bli fulgt.

Men noe av det du kommer med er veldig bra og bør absolutt flettes inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Foresten, dere må bytte splash. Jeg satt bare å ventet på at noe skulle loade jeg nå, og ble overrasket over at dere valgte å bruke flash.

7675972[/snapback]

 

Hvor finner du denne flashen, du prater om ?

Jeg har hverket sett eller tror at webkafeen.no kommer til å inneholde så veldig mye flash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...