Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

1. Ang. liseneser - selv om dette antagelig ikke blir et stort problem, oversettelse av artikler fra f.eks ALA (A List Apart) medfølger jo kanskje at artikkelen må publiseres under en passende lisens.

---

2. En annen ting jeg merket hos ALA, er at de faktisk skiller mellom artikkelen, koden i artikkelen og grafikken i artikkelen.

 

Førstnevnte kan oversettes med henvisninger, mens en direkte publikasjon (av den engelske orginalen) krev innhentig av tillatelse.

 

Koden kan brukes helt fritt, uten spørsmål.

 

Grafikken kan ikke bli brukt utenfor ALA, untatt av den som opprinnelig lagde den.

 

Passer dette for Webkaféen? Det løser jo på en enkel måte Judofyr's problematikk med komersiell bruk av KODEN, selv om ARTIKKELEN bruker ShareAlike.

---

3. Denne hostingplassen - støtter den noen serverside-språk? Jeg skriver en AJAX-guide, men den blir ubrukelig ut minst 1 dynamisk side som eksempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Hosten - Subsys.no - har støtte for serversidespråk, ja! PHP og Perl. Python kommer vel snart, da også Django.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Når det gjelder lisens: La forfatter velge lisens selv. Forfatter er copyright-innehaver, og skal selv få velge hvorvidt han/hun ønsker å ha sin artikkel postet på andre sider uten noen referanser tilbake til han/henne. Alternativt kan en ha en standardlisens som alle forfattere skal følge, men da kan en få problemer med kresne skribenter.

 

I alle fall: Spesifisér tydelig lisensen på hver artikkel, da en gjerne har flere forskjellige artikler med forskjellige lisenser. :)

 

Og ang. forum: Vi fra Vikingboard donerer en premium-lisens om dere ønsker å fyre opp et forum på webkafeen. Premium-lisenser inneholder lifetime-support og custom-modding for å matche hva webkafeen trenger. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Angaaende host: hvilke spesifikasjoner er det paa hotellet? (vil vite litt mere enn hva som staar paa subsys sin side, siden det ikke er mulig aa kjore django paa det som staar der). Hva med memcached?

 

Btw. Jeg kommer hjem paa sondag, saa vi maa ha et backend mote neste uke en gang.

 

Edit..

Nordoelum: Det trengs nok ikke annet enn et nytt design for aa bruke backendet, men om vi gir det ut til andre vet jeg ikke noe om :p

 

Espen

Endret av Slettet-8fx0y6VV
Lenke til kommentar
Og ang. forum: Vi fra Vikingboard donerer en premium-lisens om dere ønsker å fyre opp et forum på webkafeen. Premium-lisenser inneholder lifetime-support og custom-modding for å matche hva webkafeen trenger.

7653179[/snapback]

Høres bra ut :)

 

Ang. forum hadde jeg faktisk Vanilla i tankene, men dette er bare fordi jeg syns det ser fint ut. Jeg går ut fra at Vikingboard er mye raskere og sikrer - men, som du vet så godt jorgis - så er det utseendet jeg tenker på ;) Men da blir nok Vikingboard benyttet, når vi trenger det, takk for støtten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Angaaende host: hvilke spesifikasjoner er det paa hotellet? (vil vite litt mere enn hva som staar paa subsys sin side, siden det ikke er mulig aa kjore django paa det som staar der). Hva med memcached?

7653427[/snapback]

 

Jeg kan ta en prat med Subsys på mandagen, så skal jeg gi deg tilbakemelding etter det.

Lenke til kommentar
jorgis: Du som er PHP-Guru. Kunne du tenke deg å bidre med noen artikkler om PHP.

F.eks. "Hvordan booste opp PHP-programvaren din" og gjerne en artikkel hvor dere røper triksene deres får å få Vikingboard til å være så rask.

7653522[/snapback]

 

Får se hva jeg får inspirasjon og tid til. Skal ikke se bort fra at en artikkel for speed-junkies kan komme etterhvert. Kanskje en innføring i prosjektstyring av opensource-prosjekter vha. Sourceforge?

 

Og ang. forum: Vi fra Vikingboard donerer en premium-lisens om dere ønsker å fyre opp et forum på webkafeen. Premium-lisenser inneholder lifetime-support og custom-modding for å matche hva webkafeen trenger.

7653179[/snapback]

Høres bra ut :)

 

Ang. forum hadde jeg faktisk Vanilla i tankene, men dette er bare fordi jeg syns det ser fint ut. Jeg går ut fra at Vikingboard er mye raskere og sikrer - men, som du vet så godt jorgis - så er det utseendet jeg tenker på ;) Men da blir nok Vikingboard benyttet, når vi trenger det, takk for støtten.

7653613[/snapback]

 

Sett hvordan siste SVN av Vikingboard 0.2 ser ut? PT har gjort uhyre mye sweet lovin' på designet, og det ser veldig lovende ut. :)

 

Uferdig, 0.2 pre-alpha pre-preview. :cool:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Sett hvordan siste SVN av Vikingboard 0.2 ser ut? PT har gjort uhyre mye sweet lovin' på designet, og det ser veldig lovende ut. :)

Selv om en aldri så liten shitload av arbeid gjenstår før jeg blir fornøyd.

Hvem vet, kanskje jeg får en dose inspirasjon fra The Doors og den herlige Porteren fra Nøgne Ø som nytes atm?

Lenke til kommentar
Angaaende host: hvilke spesifikasjoner er det paa hotellet? (vil vite litt mere enn hva som staar paa subsys sin side, siden det ikke er mulig aa kjore django paa det som staar der). Hva med memcached?

7653427[/snapback]

 

Jeg kan ta en prat med Subsys på mandagen, så skal jeg gi deg tilbakemelding etter det.

7653789[/snapback]

Kan du fortelle meg og, om du får som svar av han? Lurer også på dette, men det er ikke poeng i sende han masse mailer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Nytt møte - Søndag 7. Januar 2007 20:00 @ #wds.desgin og #wds.backend

 

@Garreth: Skal si ifra til deg også jeg vet du :)

 

EDIT: Glemte klokkeslett..

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Angaaende host: hvilke spesifikasjoner er det paa hotellet? (vil vite litt mere enn hva som staar paa subsys sin side, siden det ikke er mulig aa kjore django paa det som staar der). Hva med memcached?

7653427[/snapback]

 

Jeg kan ta en prat med Subsys på mandagen, så skal jeg gi deg tilbakemelding etter det.

7653789[/snapback]

Kan du fortelle meg og, om du får som svar av han? Lurer også på dette, men det er ikke poeng i sende han masse mailer.

7654020[/snapback]

Eg kan godt svare på forhånd: Av moduler har eg forespurt følgande:

  • docutils
  • PIL
  • psyco
  • pycrypto
  • memcached

Så vidt som eg forstod det skulle han legge inn alle dei modulane nemnd ovanfor. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...