Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Fikk litt lyst til å leke meg med logoen før jeg køyer. Har brukt forslaget ovenfor som inspirasjon, stort sett har jeg bare lagt på noen graderinger og former som er bedre tilpasset hverandre. Hva synes folket? (Jeg fikk ikke til noen ordentlig hank på koppen) :p

 

Edit: La til variant med alternativ røyk.

7638698[/snapback]

Ser jo ut som en suppeskål uten hank den kaffekoppen da.

Ellers likte jeg det.

 

(Jeg har ikke noe med noe å gjøre, nei)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig med Kristian, det ser ut som en suppe på en asiatisk resturang. (Hvorfor asiatisk vet jeg ikke helt). Men det kan man jo også spille litt på. En kaffe drikker man på 5 minutter, lunch på en kafe bruker man gjerne en halvtime på?

 

Samtidig får jeg veldig følelse av Ubuntu av både logoen og fargene. Brunt med forløpninger og hvite vector elementer er veldig Ubuntu, i alle fall for meg. Ellers var vel også designutkastet litt vel tomt, og kan også være greit å se hvordan den blir med 10 artikler på forsiden.

 

EDIT: Foresten kan man jo tenkte på å enten bruke sidemneyn til mer, og la den gå nedover, som foreksempel å lenke til andre gode resursjer, eller reklame?

 

EDIT2: Ble litt negativt, og ble usikker på om det i det hele tatt var velkommen med feedback :)

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar
Heh, tenkte ikke over det før Robbie sa det i webkafeen (tråden), men det er faktisk feil å bruke aksent i «kaféen». Det er however riktig i «kafé».

 

Absolutt korrekt stavemåte er altså «webkafeen», uten aksent.

 

http://www.sprakrad.no/Raad/Skriveregler_o...kk/Aksentteikn/

7637188[/snapback]

Hentet fra siden du linker til:

 

Dersom vi bruker akutt aksent i grunnforma av slike ord, kan vi sløyfe han i bøyingsformene av ordet.

Legg merke til at det står kan. Det er altså valgfritt i følge denne siden.

 

Ellers vil jeg si at dette er et bra initiativ. Stå på!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke unngå å legge merke til at webkafeen.no fortsatt er fritt bytte....

 

Siden det virkelig ser ut som om dere kommer til å realisere denne ide'en, burde det ikke registreres snart?

 

 

 

 

 

 

\/\/\/\/\/

 

I tilfelle Lemen har lyst til å registrere det (webcafeen.com er tatt) er jeg villlig til å bidre med currency på en paypalkonto. En epostserver er jo nesten et must (200,- hos domeneshop)

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Jeg har org. nr. så tar gjerne på meg jobben å registrere domene, dersom ingen andre har muligheten for det. Har nevnt det tidligere også, men virker ikke som om folket bryr seg så veldig om å få fingra i webkafeen.no - litt kjedelig dersom en morsom fyr registrerer det for "moroskyld".

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke unngå å legge merke til at webkafeen.no fortsatt er fritt bytte....

7639751[/snapback]

Så fint at du utpeker det her, så flere hundre kan lese det. Akkurat pga. dette så har vi nå bestilt domene og serverplass, ble litt hasting, men vi hadde avtalt hostingpartner fra før av, om folk vi være med får de komme seg inn på #webkafeen @ EFNET :)
Lenke til kommentar

Beklager akkurat den posten :blush: - men det var da bedre at dere fikk registrert det, enn at noen plutselig bestemte seg for å registrere det før dere?

 

--

 

Jeg regner med at det ikke er noe problem å oversette gode, utenlandske artikler, etter å ha fått tillatelse fra den orginale jounalisten/bloggeren?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at det ikke er noe problem å oversette gode, utenlandske artikler, etter å ha fått tillatelse fra den orginale jounalisten/bloggeren?

7641836[/snapback]

Det bør ikke være noe problem nei. A List Apart har bl.a. en praksis på at det er lov å oversette artikkler vis man legger inn link til den orginale artikkelen og gjør innholdet gratis tilgjenelig (ikke selger det). (Se mer på A List Apart: Copyright)

 

Men i hovedsak har vi egentlig tenkt å bruke tid på å lage vårt eget stoff og linke til gode artikkler som andre lager. De fleste i målgruppen av artikklene (ikke guidene) kan jo engelsk ganske godt, sånn det er egentlig ikke så mye vits i å oversette andres artikkler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...