haugsand Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 btw, hva skjedde med unrealized.org?Gikk i dass når Kim (aka Lokaltog) begynte på russ.no og ikke fikk tid til prosjektet lengre. 7062299[/snapback] Men det var da tross alt ingen som hindret oss i å bidra med mer innhold? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan stiller folk seg til mer generelle artikler om design, typografi og slike ting? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan stiller folk seg til mer generelle artikler om design, typografi og slike ting? 7062315[/snapback] Jeg støtter heller en sånn ide. Finnes altfor mange nettsider med tutorials om hvordan man gjør ditten og datten, mens litt mer "avanserte" artikler om webdev er det lite av. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Mitt tips er å begrense kategoriene i første omgamg, for å unngå mange tomme seksjoner på siden. Og med det mener jeg at en for eksempel kun kan fokusere på generell webutvikling inkludert HTML og CSS, og utelate serverside-språk. Endret 13. oktober 2006 av haugsand Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan stiller folk seg til mer generelle artikler om design, typografi og slike ting? 7062315[/snapback] Jeg støtter heller en sånn ide. Finnes altfor mange nettsider med tutorials om hvordan man gjør ditten og datten, mens litt mer "avanserte" artikler om webdev er det lite av. 7062332[/snapback] Jeg er enig, men tanken jeg hadde var at nettstedet skulle være den definitive informasjonskanalen for alt når det gjelder vevsutvikling. Altså både innføringer i ditten og datten, men også mer avanserte artikler. På den måten øker vi brukergruppen, slik at alle som driver med vevsutvikling, på et hvilket som helst nivå, vil få utnytte av siden. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan stiller folk seg til mer generelle artikler om design, typografi og slike ting? 7062315[/snapback] Jeg støtter heller en sånn ide. Finnes altfor mange nettsider med tutorials om hvordan man gjør ditten og datten, mens litt mer "avanserte" artikler om webdev er det lite av. 7062332[/snapback] Som Dahl sier skal jo alle kunnskapsnivåer bli dekket, inklusive det på bånn (aka mitt ) og det på topp. Ser egentlig for meg to sider - to domener jeg. Den ene siden: vevdesign, HTML, XHTML, CSS og CSS2, alt det statiske(?) altså. Mens en annen side tar seg av det dynamiske: AJAX, PHP, ASP, Javascript, VBscript, MYSQL og MSSQL. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det bryter ikke noe særlig med den tanken, Dahl. Virker bare som det er så mange som er opptatt av teknologier at de glemmer "trivielle" ting som utseende. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Artikler om design hadde ikke vært dumt. Forresten, er det noen ideer om backend til prosjektet? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Ser egentlig for meg to sider - to domener jeg. Den ene siden: vevdesign, HTML, XHTML, CSS og CSS2, alt det statiske(?) altså. Mens en annen side tar seg av det dynamiske: AJAX, PHP, ASP, Javascript, VBscript, MYSQL og MSSQL. 7062384[/snapback] Jeg er uenig. Jeg mener heller at leseren enkelt skal kunne se artikler om akkurat det han/hun er på jakt etter. For eksempel kan lesere få mulighet til å kun vise artikler fra visse emner på forsiden (ved hjelp av en infromasjonskapsel, slik at valget huskes). Å ha to nettsteder vil bare forvirre leserne. Dahl is the god 7062408[/snapback] Hva? Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Dahl is the god Greit nok at du har 666 innlegg, men hva med å ikke spamme slik? To domener er jeg for øvrig i mot. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Artikler om design hadde ikke vært dumt. Forresten, er det noen ideer om backend til prosjektet? 7062396[/snapback] Artikler om design er definitivt en mangelvare, iallefall på norsk. Så det hadde vært flott hvis vi kunne fått til det. Når det gjelder backend: Jeg tenkte at vi skulle skrive det selv, så vi får det akkurat som vi vil. Eventuelt kan vi kanskje bruke deler av koden til VikingBoard, PT og Ueland? Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Men ja, back end? Jeg vil gjerne se/lage artikler angående utseendet når det gjelder vevssider. Endret 13. oktober 2006 av George Bush Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Et stort problem blir vel å skille prosjektet ut fra mengden. Dette må løses både designmessig og innholdmessig. Innholdsmessig er vel nettsida, mer eller mindre skilt ut pga. norsk, design osv. men hva med design? Jeg foreslår at vi ikke faller i samme gruva og kommer opp med kjedelig opplisting av artikkler som dagbladet.no, alistapart.com, hardware.no etc. Noe mer spesielt må oppnås! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hvis det skal skrives selv, håper jeg det blir en artikkelserie om hvordan det ble utviklet! Edit: Et stort problem blir vel å skille prosjektet ut fra mengden. Dette må løses både designmessig og innholdmessig. Innholdsmessig er vel nettsida, mer eller mindre skilt ut pga. norsk, design osv. men hva med design? Jeg foreslår at vi ikke faller i samme gruva og kommer opp med kjedelig opplisting av artikkler som dagbladet.no, alistapart.com, hardware.no etc. Noe mer spesielt må oppnås! 7062476[/snapback] uxmag er et fint eksempel på utradisjonell opplisting Endret 13. oktober 2006 av Garreth Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Ser egentlig for meg to sider - to domener jeg. Den ene siden: vevdesign, HTML, XHTML, CSS og CSS2, alt det statiske(?) altså. Mens en annen side tar seg av det dynamiske: AJAX, PHP, ASP, Javascript, VBscript, MYSQL og MSSQL. 7062384[/snapback] Jeg er uenig. Jeg mener heller at leseren enkelt skal kunne se artikler om akkurat det han/hun er på jakt etter. For eksempel kan lesere få mulighet til å kun vise artikler fra visse emner på forsiden (ved hjelp av en infromasjonskapsel, slik at valget huskes). Å ha to nettsteder vil bare forvirre leserne. Jo, ja, du har et poeng Men det har jo ikke stoppet hardware.no... Ok, men to hovedinndelinger ville vel likevel ikke vært så dumt? Hvertfall at muligheten til å filtre ut artikler om det omhandlet "statiske" ting og "dynamiske" ting burde være en mulighet. Selvfølgelig burde det også være mulig å filtrere ut alt om HTML, CSS, xhtml og slikt hver for seg og, inklusive mulighet for å ha både html og css etc. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Skal siden være en community, en portal, eller en side med bare artikler? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Burde kanskje være noe á la at hovedartikler, dyptgående saker får litt større plass på forsiden, i forhold til vanlige artikler. På en måte feature-artikler, da. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hvis det skal skrives selv, håper jeg det blir en artikkelserie om hvordan det ble utviklet! 7062487[/snapback] En svært god idé. MC2: At innholdet har kvalitet er selvsagt viktig, men det tviler jeg på at blir et problem for oss. Design er minst like viktig, skal vi lage en nettside om vevsutvikling må den ha et godt design som skiller seg ut i mengden. Her må nok noen andre enn meg stå for hovedoppgaven. Jeg mener også at brukervennlighet er svært essensielt. Blant annet ønsker jeg meg at det vil være mulig for brukerne selv å filtrere hvilke emner det ønskes artikler om, som huskes ved hvert besøk. Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Må vel være et community, er da ikke vits med en side med kun masse artikler om man ikke får noe særlig tilbakemeldinger fra brukere gjennom for eksempel et forum? Misforsto kanskje litt hva du la i community, har lest Dahl sitt innlegg og er hvertfall enig i det han sier. Endret 13. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå