Gå til innhold

Ny 19" LCD-skjerm til spilling

stian-hg

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en LCD-skjerm som i utgangspunktet skal brukes til spilling og trenger derfor råd og hjelp i jungelen av 19" LCD-skjermer. Prisen må ikke overstige 3000 kr. og kan godt ligge på rundt 2000-2500.

Mens jeg poster dette må jeg innrømme at jeg er veldig utrygg på spesifikasjoner på LCD-skjermer. Jeg regner med at kontrast og lysstyrke sier en del om hvor bra skjermen er - har noen en kort forklaring på dette?

Over til hva jeg har kommet frem til. Jeg har sett på Acer AL1951Cs som en aktuell skjerm, men finner ingen erfaringer eller tester av denne. Ellers har jeg et generelt godt inntrykk av Samsung uten at jeg helt vet hvorfor.

Så nå håper jeg bare på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du roter litt rundt på forumet så finner du en del diskusjoner som dreier seg om lcd-skjermer. Skal du spandere maks 3000,- på en skjerm så er vel LG L204WT en meget god kandidat. Dette er en 20,1" widescreen og koster rundt 2900,-

Samsung 205BW er samme str og pris og verdt å se på. Selv valgte jeg LG L204WT(kjøpte for 2 dager siden) etter mye frem og tilbake. Denne har fått mye god omtale både i tester på nettet og av brukere. Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har rotet litt rundt på forumet etter info og ser det begynner å bli mer pop med 20" skjerm. Men hvordan fungerer spill på en 20" med tanke på oppløsning? Jeg vet at en del skjermer ikke liker mindre oppløsninger enn standarden som vel er 1680x1200 på en 20"? Og hvordan fungerer spill på en widescreen 1680x1050?

Jeg er dessuten mye mer opptatt av kvalitet enn størrelse. Jeg betaler gladelig 1000 kr. eksta for en 19" i forhold til en 20" - for å illustrere hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Vel, både 20" Wide og 19" Wide er bra størrelser, og etter en del research fant jeg bare én verdig skjerm i hver av de kategoriene, Samsung 940BW og LG 204WT som nevnt over.

Jeg kjøpte Samsungen siden LG var så treg å levere skjermen sin, pluss at den var litt rimeligere. Jeg gav opp 2000:1 kontrastforhold for 500:1, men syns denne skjermen er flott likevel.

LG's skjerm har 5MS respons, som er veldig bra for en 20.1 skjerm. Min har 4ms, og det er ganske bra det og, du trenger ikke noe raskere enn det.

Prisene er henholdsvis 2250 / 3000 ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...