Mads-b Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Problemstilling: <td> har klassen rød. Teksten i tabellcelle rød skal være, ja, rød. .rod { color:#f00; } fungerer selvfølgelig ikke, siden klassen sitter på cellen, og ikke teksten i seg selv. Ikke gidder jeg å stappe inn span tagger heller. Noen tips? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) color gjelder jo for skrift, og background-color for bakgrunnsfarge, så color burde jo funke for teksten? Link til eksempelet? Endret 13. oktober 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) tabellnavn rod { (...) } ? Lenke eller kodeeksempel, please. Endret 13. oktober 2006 av Dahl Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Ingen link for øyeblikket, sitter og utvikler på lokal server. Men haha, glem det. Problemet lå ikke der, men i at jeg hadde spesifisert først fargen på alle cellene, og så prøvde å spesifisere en egen farge på de røde. Det funker så snart jeg kladdet på en !important. Forslag til andre måter å løse det på? EDIT: hvis dere er interresserte i fenomenet, sjekk: <style type="text/css"> .blaa td { color:#00f; } .rod { color:#f00; } </style> <table> <tr class="blaa"><td class="rod">rød</td><td>blå</td></tr> </table> Så slenger dere på en !important inn under .rod sin color, og vips! så funker det.. Endret 13. oktober 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fikk noen pene lenker av George Bush på MSN, som kan bidra til at du forstår litt mer om hvorfor dette skjer; http://www.stuffandnonsense.co.uk/archives...icity_wars.html http://www.stuffandnonsense.co.uk/archives...tywars-05v2.jpg Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Aha! så jo mer spesifikt noe er satt i CSSen jo mer prioritet får det? Altså: html body .rod {color:blue;} vil bli prioritert foran .rod { color:red; } siden det rett og slett er flere tagger notert ned? Da har vi lært noe i dag også. Takk skal dere ha. EDIT: Concatenating the three numbers a-b-c (in a number system with a large base) gives the specificity. Tenkte på base 10 jeg.. Endret 13. oktober 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Sånn omtrent slik, ja. Er ganske avansert og knotete, syns jeg, så memoriserer ikke det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå