Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ungdomsbil m/ bakhjulstrekk

adg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg ny bil nå...

Har en 740 stv fra før av som jeg er veldig fornøyd med, men jeg vil gjerne ha litt mere krefter...

Dette er kriteriene:

-Må ha gått maks ca 200 000

-Må ha turbo / kompressor

-Må ha en del hester (rundt 200 eller mer)

-Må ha bakhjulstrekk

-Maks 30 000 kr

Har sett litt rundt og kommet fra til at 740 tic er et bra valg, men disse er gamle og har ofte gått veldig langt..

Kan dere hjelpe meg med noen alternativer?

-adg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, er egentlig forelska i 740 tic, men har fått streng beskjed av fetter som er bilmekaniker at jeg ikke skal kjøpe noe som har gått noe særlig lenger enn 200 siden det er han som 'må' ta jobben...

Edit: Har søkt en del etter mercedes turbo / kompressor, men finner ingen.. Har disse egne navn?

Endret av adg
Lenke til kommentar
Om du ser bort ifra 200 000 grensa kan du få både 740tic og 940T for ca. 30k.

Veit at 940T /m chip sparker ifra greit. Men du vil merke det i lommeboka også.

7061824[/snapback]

En 940turbo til 30k? Vis meg en 940 Turbo til 30k, takk. :) Virker litt for billig synes jeg.

Til trådstarter: En bil med slike kriterier for 30 000? Du alt for kravstor er jeg redd.

Lenke til kommentar
tja,jo.. Ca. 30k sa jeg :p

Sett de ligger ifra 35, og med litt pruting og man slenger i en tusenlapp til så får man en 940 som har gått litt langt.

7062153[/snapback]

Jeg har leite lenge nå men finner ikke en 940 Turbo til under 50k "engang". En vanlig 940 gl får du så lavt som du nevner, men ikke turbo. Den billigste 940 turbobilen jeg fant var en delebil til 55k.

adg: Du har ikke tenkt på bytte til FT/FK motor i 740-en? Da har du 220+(chip) sterke hk Jeg har planer om å bytte ut min slitne b230a til en FK-motor i løp av våren. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke kjøpt en 940 Turbo til 30k, for da hadde den nok mangla både motor og hjul :p

Du burde ikke kjøpe deg 740 TIC med ET motor eller gamle typen FT motor hvis du har tenkt deg over 210-220 hk. Den tåler lite i motsetning til FK eller nyere type FT.

Edit: Hvis du vil ha en morsom bil til under 30.000,- så hadde jeg gått for en BMW E30 325i. Det er spreke biler som tåler en god del. 171 sugehester drar GODT!!

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Kan ingenting om bil egentlig, så blir litt vanskelig å bytte motor.

Eller kan verksteder gjøre dette for meg? Noen som vet ca pris?

240b230ft: skal sjekke ut disse!

7066063[/snapback]

Hvis du ikke kan gjøre det selv eller har kompiser som kan hjelpe deg så kan du kjøpe en ORIGINAL 740 TIC med B230ET. Den har 182 hk originalt og går veldig bra. Vi hadde for noen år siden en 1987 modell 740 TIC stv. Veldig gode å kjøre og en fryd ved forbikjøringer o.l.

Men E30 325i tåler mer herjing enn en 740 TIC pga litt sterkere drivverk (da snakker jeg om originalt, sånn de ble levert fra fabrikk).

Edit: Hvis du er litt ivrig og følger med på 240 og 740 på www.autodb.no så dukker det nå og da opp biler som har fått ettermontert B230FT/FK. Begge motorene er lavtrykksturbo motorer (FT=165 hk, FK=135hk). Begge de motorene tåler LETT 220 hk. Du får kjøpt "Viking Chip" type "ECOMAX" til 1500,- som gir i overkant av 200 hk.

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar
Hvis du ikke kan gjøre det selv eller har kompiser som kan hjelpe deg så kan du kjøpe en ORIGINAL 740 TIC med B230ET. Den har 182 hk originalt og går veldig bra. Vi hadde for noen år siden en 1987 modell 740 TIC stv. Veldig gode å kjøre og en fryd ved forbikjøringer o.l.

Men E30 325i tåler mer herjing enn en 740 TIC pga litt sterkere drivverk (da snakker jeg om originalt, sånn de ble levert fra fabrikk).

Edit: Hvis du er litt ivrig og følger med på 240 og 740 på www.autodb.no så dukker det nå og da opp biler som har fått ettermontert B230FT/FK. Begge motorene er lavtrykksturbo motorer (FT=165 hk, FK=135hk). Begge de motorene tåler LETT 220 hk. Du får kjøpt "Viking Chip" type "ECOMAX" til 1500,- som gir i overkant av 200 hk.

7066194[/snapback]

Bare et lite spørsmål siden det virker som om du har greie på dette.. : Går det an å chippe en 760 (B280E) ? :ph34r:

Lenke til kommentar

trodde B230FT hadde 182hk å jeg, men ser nå på tolerancedata att den har 165.. hva er forskjellen på B230ET og FT da? hva er vanligst i 740 turbo?

Endret av Nish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...