Breivik. Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei. Skal kjøre over fjellet fra bergen til oslo i slutten av oktober. Lurte derfor på om jeg burde skifte til vinterdekk? Eller vil sommerdekk funke helt supert? Vet ikke helt hvor kaldt det er der oppe i slutten av oktober. Lenke til kommentar
otis Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvor lang er en fisk? 100% umulig å svare på dette spm. helt korrekt. Du må nesten bare se det ann, og se værmelding for den aktuelle plassen. Lenke til kommentar
heismann-h Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Du kan jo kjøre oppover på sommerdekk så har du med vinterdekkene i tilfelle det blir for glatt. Så finner du vel en rasteplass du kan legge om på. Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 De færreste kjører bil med nok plass til folk bagasje og 4 ekstra hjul Men har du piggfritt ville jeg lagt om uansett. Bedre å kjøre med piggfritt og kanskje ikke støte på snø enn å kjøre med sommerdekk og bli overraska av snøstorm Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Husk at det er helt utrolig hvor fort været kan snu når man er oppe på fjellet. Det er ikke uvanlig at det kan gå så lite som 1 time fra strålende solskinn til totalt snøinferno, fullstendig umulig å forutse. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hvilken rute har du tenkt deg..? Oslo - Bergen er vel to ruter som er ca like lange..? Jeg kjørte Filefjell forrige helg, da var det ikke langt opp til snøen, og nattestid var det vissnok glatt.. Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Kjører over Haukeli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå