ziggerdigg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt meg ny pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32785. Når jeg spiller spill, f.eks css, skjer det noen ganger at spillet henger seg og jeg får en feilmelding. Andre ganger kan jeg få blå skjerm der det står at den må dumpe det fysiske minnet, og at jeg burde teste minnet for feil. (dette har jeg gjort, og fikk ingen feil når jeg brukte en test fra microsoft) Så det jeg egentlig lurer på, hva tror dere kan være feil ? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har for ikke så lenge siden kjøpt meg ny pc: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=32785. Når jeg spiller spill, f.eks css, skjer det noen ganger at spillet henger seg og jeg får en feilmelding. Andre ganger kan jeg få blå skjerm der det står at den må dumpe det fysiske minnet, og at jeg burde teste minnet for feil. (dette har jeg gjort, og fikk ingen feil når jeg brukte en test fra microsoft) Så det jeg egentlig lurer på, hva tror dere kan være feil ? 7061405[/snapback] Har hatt akkurat det samme problemet men skjønner ikke hva som er galt... Endret 13. oktober 2006 av chryzsh Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Siden dette skjer når du spiller, har du prøvd å oppdatere grafikkdriverne? Lenke til kommentar
LangZ1 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 et forslag er å oppdatere alle driverne og hvis det ikke funker prøv å kjør memtest86 å se om den klarer det, hvis det er feil så leker du litt med rammen drar ut f.eks den ene for å finne ut om de ter en av ram brikkene som er ødelagte, eller du kan prøve å øke dimm voltagen, ikke mye, men med 1 eller 2v mer.. Verdt et forsøk... Mvh Anders Langseth Lenke til kommentar
ziggerdigg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 jeg har oppdatert grafikk-kortet mitt med den nyeste driveren, samme med bisoen. jeg har ikke brukt memmtest86, men microsoft sin version. Denne fant ingen feil. Lenke til kommentar
ziggerdigg Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 dette er den tekniske beskjeden jeg får på blå skjermen min: Stop: 0x0000008E (0xc0000005, 0x8055017b, 0x8b0efbcc, 0x00000000) Lenke til kommentar
ziggerdigg Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Jeg lurer på om feiene jeg får kan ha noe med hvordan harddisken er koblett til hovedkortet. Hvis jeg går inn i biosen så har jeg ingen Primary IDE Master, men den harddsiken som jeg har er registrert under First SATA Device. Har dette noe å si, trenger jeg en Primary IDE Master ? Hvis dette ikke er feilen, sliter jeg fortsatt med det samme problemet Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ville testet mere rundt ram brikkene. Prøv med en og en og eventuellt klokk de ned om du kan. Har du mulighet test med andre brikker. Har du SP2 for XP installert? siste chipset drivere? Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) http://support.microsoft.com/kb/315335 Endret 16. november 2006 av Fresh-T Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 test ram'en med memtest. Hvis det ikke er problemet, kan det være harddisken. Jeg begynte å få den feilen før harddisken min kræsjet stygt.. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 har du sjekket tempen på dem forskjellige komponentene? cpu,gpu,nb? Lenke til kommentar
l_man Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hadde samme feil før:S Men jeg oppdaterte bios og da var alt ok;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå